2012. február 24., péntek

The Settlers VI.: Rise of an Empire -Egy birodalom felemelkedése

Kiadás éve: 2007
Fejlesztő:  Ubisoft

Párom az egyik héten elújságolta, hogy talált egy nagyon jó stratégiai játékot. Miközben játszott figyeltem és nagyon megtetszett.

Lényegében van 6 főhősünk (2 nő, 4 férfi) és velük kell különböző terepen küldetéseket végrehajtani. Persze előtte fel kell építenünk a falunkat, és mindent megadni a falusiaknak különben a sztrájkolnak. De hát ellenségek nélkül unalmas lenne a dolog, ezért banditák és vikingek akadályozzák nagyratörő terveinket.
Nagyon tetszik a játékban az évszakok változása, ahogy zöldből szépen elsárgul minden, majd a tavak befagyásával elkezdődik a tél, s az olvadás után minden újra zöldbe borul. Persze ennek következményei is vannak, télen nincs búza, se hal, és bizony a méhek se termelnek mézet. Ezért érdemes beraktározni előre egy kevés élelmet.
Másik szerintem aranyos dolog hogy lehetnek báránykáink és teheneink. Szegény Zsoltit mindig azzal piszkáltam, hogy legyenek, pedig nem is létszükségesek. Mondjuk azért jó, mert a bárány szőréből ruha készül, a tehén tejéből pedig sajt (évszaktól függetlenül mindig van).
A küldetések nem nehezek, egyszerű paraszti logikával minden megoldható. Egyetlen idegesítő pont hogy a falusiak akkor is reklamálnak, ha nincs igazán gond. Például mikor tavaszodik és nő a búza, de a búzatermelők már hisztizik, hogy nincs búza.
Grafikai része nagyon tetszik.  Nincs minden tökéletesre csinálva, az animációk is viccesre sikeredtek (a birkanyíró emberke pl. levágja a birka testének a felét). Az én elvárásaimnak tökéletesen megfelel.  A zenék nagyon jók, hangulatosak.
Egyetlen egy negatív dolgot tudok felhozni a játékkal kapcsolatban, mégpedig azt, hogy nekem túl egyszerű lett a mezőgazdasági rész. Kicsit lehetett volna bonyolítani. Például több falusi kezén menjenek át a félkész termékek.
Legnehezebb pálya szerintem: 8
Legjobb pálya: 7
Kedvenc hősöm Alandra
Összegezve: Nekem nagyon tetszik a játék. . 






Ajánlom azoknak, akik ki szeretnének kapcsolódni egy könnyű és nyugodt játékban. Akik nagy volumenű játékokat szeretik, vagy akcióra vágynak azoknak nem ajánlom.

P.S. I love you

2 megjegyzés: