2012. február 16., csütörtök

Stephenie Meyer: A burok



"A Földet elfoglalta a világűrből érkező idegen faj, amelynek tagjai irányításuk alá vonják az emberek elméjét, miközben testüket érintetlenül hagyják. Az emberiség túlnyomó része feladta, az ő testük már csak egy burok. A betolakodók a Földet paradicsommá változtatták. Saját maguk számára. Amikor egy nagy hírű, különc, világról világra vándorló lélek érkezik a bolygóra, az utolsó lázadók egyikének testét kapja ittlétéhez. A Vándor, aki Melanie Stryder testébe költözik, ismeri a nehézségeket amelyekkel szembe kell néznie egy emberi burokban élve. Egyvalamire azonban nem készült fel: hogy új testének előző lakója nemhogy nem költözött ki a burokból, de egyenesen visszaköveteli a tulajdonát. Melanie megtölti a Vándor elméjét az emlékeivel és képekkel a szerelméről, aki egy távoli helyen bujkál, és még mindig nem adta fel a harcot az idegenek ellen. Mivel a Vándor képtelen ellenállni a rátörő érzelmeknek, vágyakozni kezd a férfi után, akivel még soha nem találkozott. Aztán egy váratlan fordulatnak köszönhetően Melanie és a Vándor szövetségesekké válnak, és a két lélek ugyanabban a burokban vág neki az arizonai sivatagnak, hogy megtalálják a férfit, akibe mindketten szerelmesek…"  




Először nagyon szkeptikus voltam a könyvvel kapcsolatban, mert nem tudtam attól elvonatkoztatni hogy Meyer másik könyvei (Alkonyat) milyen rossz érzéseket keltettek bennem. A könyvesboltban is mindig elsiklottam felette, mondván biztos valami csöpögős, kislányoknak való könyvről lesz szó. Hát tévedtem.

Gabi barátnőm adta kölcsön elöször, mikor nem volt semmi olvasnivalóm. Nekiültem és elvarázsolt, letenni szinte nem is tudtam. Rabja lettem és minden képen meg szerettem volna venni. Végül Gabitól kaptam ballagásomra a saját példányom. Nagyon hálás vagyok neki érte.
Már körülbelül 2 éve hogy elballagtam, és ez idő alatt 10-szer biztos elolvastam már, de még mindig nem tudom sírás nélkül végigolvasni. 

A történet egy szerelmi négyszög. Bár sokan háromszögnek mondják, de szerintem illik Vándort és Melaniet két külön "embernek" venni, hiszen hiába osztoznak egy testen, mégis két különböző személyről van szó.
A történet akkor kezdődik mikor Vándort beültetik a lázadó
Melanie testébe. A lélek(Vándor) nagyon nehezen férkőzik hozzá a gazdatest emlékeihez, és hamar ráébred, hogy nincs egyedül a testben.  Mel nem adja fel a harcot, és addig bombázza a lelket emlékeinek színes és érzelmes kavalkádjával, míg végül már mindkettőjüket ugyan az a cél fogja éltetni. Ez a cél "szerelmük" Jared és "öccsük" Jamie megtalálása. 
A történet innentől indul be igazán. A kettejük útja mely alatt összekovácsolónak,  az öröm és a bánat furcsa keveréke mikor újra látják szeretteiket, és Vándor személyiségének kibontakozása egyszerűen magával ragadja az olvasót. 
Számomra a legmeghatóbb rész, mikor Vándor, akit később Vandának keresztelnek,  elbúcsúzik a szerelmétől, és feláldozza magát azért hogy Mel újra birtokolhassa saját testét. Azt a részt nem bírom sírás nélkül végigolvasni.
Kedvenc karakterem Vándor, Ian és Kyle (aki egy igen ellenszenves karakter a történet elején):


Ajánlom minden romantikus léleknek, és azoknak akik szeretik a lelkizősebb történeteket, vagy csak a kíváncsiak egy nem mindennapi szerelmi történetre.


P.S. I love you


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése