2013. május 6., hétfő

A gyorsvonati pótjegy, avagy fizess a nagy büdös semmiért

Már pár napja várok rá, hogy lehiggadjon a mérgem, hogy szalonképesen tudjak fogalmazni, de nem megy. Egyre jobban dühit ez az egész. Szóval a tovább után elég részletes véleményem lesz olvasható és durva, obszcén szavak mindenféle cenzúra nélkül előfordulhatnak.1320153493-TCWAyG Először kezdjük egy kis ténymegállapítással és számolással.
A Volán már februárban elkezdte hirdetni a pótjegyet. Ezzel szemben a MÁV az utolsó pillanatban nyögte be.
A Székesfehérvár Lepsény távot nézve 20 buszból 5-öt érint ez a dolog, míg az ugyan ezen távot nézve vonaton 17-ből 9-et érint. Többet mint a fele.
Székesfehérvár és Lepsény távon 15:50 és 18:50 közt van 3 vonat, 2 gyors 1 sebes…
Sőt a Lepsény Székesfehérvár úton 16:39 és 20:39 között sincs egy személy se…  de van 2 gyors 1 sebes szintén.
465 Forintért megteszek 50 kilométert (Siófok- Veszprém) buszon légkondival és az esetek 90%-ában kényelmes ülőhellyel, míg vonaton 20 kilométer(Siófok- Lepsény) 185+150, mert hát jobb esetben csak 2 óra van 2 személy közt és az idő az pénz, meg a vonatok fele gyors vagy sebes. És sokszor tömegnyomor, heringparti, és késések. És még ezért fizessünk pluszba?
Nagyon- nagyon felhúzott ez az egész. Mert tény és való hogy 150 Forint nem olyan sok, de alsó hangon számolva is nekem 5000 Forint plusz kiadást jelent havonta. Az éves szinten( 2 hónap nyári szünetemet leszámítva) 50.000 Forint, ami valljuk be nem kevés pénz. Főleg úgy hogy a semmiért fizetünk.
Railjetekre 400 Forint volt utoljára a pótjegy amikor voltam. Kényelmes vonat, gyors utazás, guruló büfé, légkondi, önműködő ajtók, szép tiszta mosdók. Eddig körülbelül 10-szer mentem vele fel Győrbe, egyszer késett körülbelül 40 percet.
Ezzel szemben 150 Forint pluszért mit kapok? Ugyanolyan piszkos, mocskos kocsik mint a személyen. Gusztustalan mosdók ahova bemenni csak a nagyon elvetemültek mennek. Heringparti, mert több kocsit nem lehet csatolni azokra a vonatokra amik dugig vannak, minek csak nyomorogjanak. Ha van is hely ott tuti csomag van,amit nem hajlandóak feltenni, a kaller meg legtöbbször csak megvonja a vállát, hát mit csináljon. Az ülések se különbek, piszkosak koszosak, tele vannak nyomkodva rágóval. Légkondi nincs, sokszor még az ablakokat se lehet lehúzni. És akkor ott vannak még a késések is, amiket feles számolni, olyan hogy nem késik valami olyan nincs.
A múlt héten hétfőn Kelenföld körül volt felsővezeték szakadás, csütörtökön Tárnoknál tépték le.  És folyamatosan késtek egész héten általában 15-20 perceket. És ezért fizessen a nyomorult még pluszba.
Vicc az egészben 2 Flirt jár ezen a vonalon, mind a kettő személy, és szépek, az ülések hosszú távon kényelmetlenek,de tiszták, a mosdók tökéletesek. Ezért a kényelemért nem fizetek pluszba, pedig ezért megtenném. Ilyen sokba kerül az a kurva kosz a vonaton?
Nem bírom megérteni azt a sok nyomorult felső vezetőt és politikust akik ezt akarták. Hogy nekik mégis mi van az agyuk helyén? Por, mi más mert ép eszű ember nem így gondolkodik. És mi a  beetetés? Hogy a fejlesztésekre kell. Jó vicc, valamelyiknek biztos új nyaraló kell vagy új kocsi. Az neki fejlesztés de mi mit látunk belőle? Semmit.
Mert hogy most is mennyi mindet újítanak fel…  Amit fejlesztenek azt nem erre teszik. Majd ha erre jönnek akkor mi lesz? Késés rengeteg. De a vonatok ugyan olyan koszosak maradnak, ugyanolyan szarok. Félre értés ne essék nem a késéssel van legnagyobb bajom ( mert azt már 7 év alatt megszoktam) hanem a kocsik állapotával.
Ha nem bérletes, vagy klub kártyás az ember sokkal jobban megéri a busz mint a vonat. Remélem sokan rájönnek, és a MÁV megint beleborul a hülyeségébe mint anno a regisztrációs jegybe. Mert most megint tele lesznek a pénztárak, mert azoknak akiknek eddig nem kellett ilyennel foglalkozniuk most már állhatnak sorba nap mint nap, akár kétszer is. Mert biztos hogy nem jut el addig az eszük a fejeseknek, hogy valami havi bérlet szerű dolgot kitaláljanak.
Ja meg ez a nagy szöveg, hogy a politikusoknak is fizetni kell pótjegyet… olyan jót röhögtem szerintem nincs az a politikus aki csak úgy magától felszáll a vonatra, csak ha promozik valamiért.anigif_enhanced-buzz-17350-1363209999-1Valami ilyesmit kívánok a nagy okos politikusoknak . Vakuljanak meg, és rohadjanak szét belülről a kényelmes székeikbe és a semmit sem csinálásukba. Mert az ország nem jobb lesz hanem egyre pocsékabb. Akinek van lehetősége teljesen jogosan megy el. Már én is úgy vagyok vele, ha lesz lehetőség itt hagyom ezt a szar országot, mert itt még lassan a levegőért is majd fizetni kell.
És nem ez az első dühítő húzása az államnak. Az ingyenes tanulás elvétele és nagy “rezsi csökkentés” már eddig is szúrta eléggé a szemem de most ezzel felkerült az i-re a pont.
Gyors még a rezsi csökkentésről hogy megmagyarázzam miért dühit bár nem ide tartozik. Szóval akinek kellene segítség azoknak már rég kikapcsolták a villanyát meg a gázát, így sokra nem megy a csökkentéssel, és az milyen csökkentés, hogy például a szemét díjon emelt nagyjából 20%-ot? Abból 10-et elengedni röhögve fog…1309270535-cXLc4z 1330096447.1261-MV6342004-f
Ui: Eléggé higgadtan sikerült fogalmaznom. Ennél azért durvábban szokott kicsúszni a számon. És elnézést a politizálásért, blogon és a való életben se nagyon szoktam, de most muszáj volt.
P.S. I love you

6 megjegyzés:

  1. .en most voltam Magyarorszagon a szuleimnel csaladlatogatoban, elkepeszto mi megy otthon. az emberek nagyon elkeseredettek es turhetetlen amit a politikusok tenni mernek. csodalom hogy nincs meg valami forradalomfele. na most megint csak jol felhuztam magam :)

    VálaszTörlés
  2. az ember ezeken a dolgokon már nem is lepődik meg...tegnap is a Győrböl érkező vonat csekély 50 percet késett.Arrol már nem is beszélve hogy tömegnyomor volt a vonaton. Az állomáson nem tudok úgy állni hogy közben ne azt halljam melyik vonat mennyit késik.
    az előttem szólóhoz csak annyit.....mitől lenne forradalom amikor a politika megosztja az országot! Ahhoz hogy itt normális helyzet legyen, az összes a politikában dolgozó embert elkéne küldeni dolgozni...mondjuk sóbánya. :) és mondjuk hagyni kéne már egyszer egy kormányt tenni a dolgát! aztán ha valamit szarul csinál...lehessen számonkérni meg akár elzavarni! Megértem én az emberek hőzöngését...csak ezzel nem jutunk előre. Le az összes pártal és pártpolitikusokkal! összefogás kéne! Na persze nem holmi bukott politukusok által vezérelve!! Én a régi politikusokat a közelébe sem engedném a kormányzásnak. Olyanok jártatják a szájukat akik a legtöbb kárt okozták ennek az országnak és népének!
    Bocs Viki hogy kicsit én is kiakadtam:)) Neked amúgy nincs miért bocsánatot kérned! ez a Te blogod azt írsz rajta amit gondolsz, miért ne mondhatnád ki amit akarsz. Én is utálom a politikát..nem vagyok egyik pártnak sem tagja...legfeljebb néhány dologgal magam is egyetértek pártpolitikátol függetlenül. És csak hallkan megjegyzem...nekem is vannak kinn barátaim akik kintről nagyon tudják osztani az észt! de amikor be kellett volna állni a sorba akkor inkább egy másik utat választottak. Ami igazából nem baj. De kérdem én! - az a megoldás ha mindenki szedi a sátorfáját?...na most lapozok:))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi gond a kiakadásért:) Elvégre azért született a bejegyzés hogy kiírjuk a véleményünk.
      Szembe szomszédom a vasút állomás szóval egész nap hallgatom hogy késnek, már meg sem lepődöm a késéseken.
      Tény és való nem megoldás az elmenetel, de egyszerűen az átlag ember mást nem tud tenni. Mert mit mondanak? Ha nem tetszik menjen máshova. Mondjuk nem mindenkinek sikerül a kinti élet se, nagy a kockázat, de ha sikerül elég jó életet lehet élni. Soha meg se fordult a fejembe eddig hogy elmenjek innen, de mostanában annyira elkeserítő a helyzet. Szeretném ha a gyermekeim magyar verseket olvashatnának és értenék ezt a szép nyelvet. Láthatnák azokat szép tájakat amik az országban vannak.
      Teljesen egyetértek veled arról, hogy számon lehessen kérni őket és leváltani amint olyat tesz. Csak az a gond hogy sokan nem látják be hogy amihez ragaszkodnak már régen rossz, és nem látnak be a csel mögé, csak annyit ismételgetnek hogy mennyire jó lett minden.

      Törlés
  3. Én már két éve ki vagyok akadva, katasztrófa, ami itt megy...két felnőtt olcsóbban kijön, ha autóval megy valahova, ami elgondolkodtató. És itt be is fejezném a véleményem kinyilvánítását, mielőtt elkezd fröcsögni a nyálam :D Én nem ezt akartam (nem is erre szavaztam), de egy rohadt munkahelyet nem találok, pedig tanultam és dolgoztam eleget (operátornak túlképzett, magasabba meg nem nyaltam be eléggé). Menni kell, ha ez nem változik :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a többség dönt.
      Rengetegen vannak így sajnos, munkahely alig van. Ha van az is családtagnak meg barátnak.

      Törlés
  4. Persze lehet menni...magam is dolgoztam kinn, sőt voltam olyan eszetlen hogy még a kilencvenes években igaz családi okok miatt de vissza utasítottam két remek ajánlatot is. De azt mondom csak az menjen aki jól beszéli a nyelvet és van is némi támogatása.
    Valóban ami most itt van az már téboly. Ha valaki olyan "vén" mint én az már diplomával sem kap munkát.

    VálaszTörlés