2013. május 29., szerda

Diétába kezdtem (Dukan diéta)

Mindig azt mondogattam, hogy fogadjuk e magunkat, és ezután is azt mondom. Nem változott meg a véleményem ezen irányban, csak kíváncsi vagyok, lelkes és motivált.
Hogy miért csinálom? Őszintén megmondva magam se tudom, mármint most már azért hogy bizonyítsak, de hogy miért kezdtem el? Talán meg akartam felelni másoknak, vagy nem is tudom.  Valamilyen szinten én is szerettem volna, de soha nem volt meg a kellő elhatározás hozzá. Most már megy, mert csak azért is bebizonyítom hogy menni fog.the-dukan-diet-logo
Sokan a diéták és egyéb dolgok ellen vannak, mert hogy veszélyesek, meg nem működnek, meg hülyeség és csak mozgás kell. Mindennek megvan a maga veszélye, annak is ha így maradok, annak is ha meghízom, annak is ha lefogyok, sőt annak is van veszélye hogy kimegyek az utcára. És a mozgás se megoldás mindenre, kell hozzá egy kis segítség táplálkozás ügyileg is. Én úgy éreztem hogy ezt a testem bírni fogja, így kockázatot vállalva elkezdtem a Dukan diétát.
Nyomtattam pár receptet és egy kis naptárt, ahol az első 10 napos szakaszomról lejegyezhettem mindent. (Mikor ettem és mit, mennyi vizet ittam, hogy éreztem magam, és sikerült e betartani teljesen mindent). Súlyt csak az elején és a végén akartam mérni, de közben félúton is muszáj volt meglesnem hogy mi a helyzet.
Nem a súlyom volt számomra a lényeges, tehát nem egy bizonyos súlyra akarok lefogyni, hanem egy bizonyos alkatig. A test tömeg indexem szerint 53,1 kilónak kellene lennem. Itt kicsit elkezdtem nevetni, ezt a számot semmi esetre sem akarom elérni. Én úgy saccolom hogy 60 kilo körül érem el azt amit kinézetileg szeretnék. A célom hogy mellből, felkarról, és a hasból való fogyás, és minden testrész formázása tornával.
Az első rész alatt 20 perc sétát ír, hát nem sikerült teljesen minden nap betartani ( 3 napon nem volt meg). De amikor lehetett helyettesítettem biciklizéssel, sokszor volt plusz séta és gyakran volt biciklizés, ha megvolt az előirt séta akkor is.
Hogy miért ezt a diétát választottam? Mert nincs megkötve hogy mikor ehetek, és nem csak zöldség zöldséggel van, hanem húst hússal.
Hogy mi lett az első rész eredménye? Lássuk:
Nyilvántartó-lapocska0001  Nyilvántartó-lapocska0002Nem valami eget rengető szám az a –3Kg de számomra nagyon kedves kis szám:) Mint látható bűnöztem is közben. A fagyi kihagyhatatlan volt, finom epres és eperdarabok is voltak benne. A sült krumplit meg imádom, és csak egy kevéske volt, amit kidobásra akartak ítélni mert nem ette senki (mert hát én vagyok a nagy krumpli imádó, nem a többiek). Utolsó nap meg Zsolti hibája volt (mint ahogy le is jegyezte, és be is véste nekem az X-et). Nagyon finom csokija volt, mazsoladarabokkal, meg még finomabb banános jégkréme manduladarabokkal. Szerintem ennyi belefért:)
Próbáltam szépen írni, bár nem igazán sikerült mindig. Nagyon pozitívan hat rám, hogy láthatom a dolgokat lejegyezve.
Az elején megpróbáltam reggelizni, de az az igazság, hogy kávé után nem igazán kívánok semmit. Olyan 10:30 – 11:00 felé szoktam ebédezni, mert 11:18-kor indul általában a vonatom. Aztán olyan 18:00-19:00 körül szoktam vacsorázni. Igazándiból az időpontok mit sem változtak, csak mindössze mást eszek.
És ízlenek is. Például ezt a Csirkehús marokkói módra nevű ételt egyenesen imádom, és szépen lassan a saját ízlésemre formáltam. Meg a zabkorpa sem rossz, joghurtba keverve nagyon finom íze van. A főtt tojást meg imádom, már annyira régen ettem hogy egyszerűen akármikor jöhet:)
Huh mennyi mindenről tudnék még beszélni, de így is hosszú lesz ez a poszt, meg hát szerintem nem sok mindenkit érdekelnek az ilyenek. Szóval csak röviden pár dolog:
- Semmi olyan kellemetlenséget nem éreztem ami eddig ne lett volna, bár feljegyzem a hangulatingadozást meg a kedvetlenséget, de ez máskor is előfordul nem irható csak ennek számlájára.
- Kellemetlen szájszagot nem tapasztaltam.
- A pulyka virslit kivételes ételnek nevezem, mert mikor úgy érek haza suliból hogy kiesik a szemem akkor nagyon jól tud esni, de szigorúan csak mértékkel.
- A vérnyomásom mérése abbamaradt, mint kiderült a többi mérés során melyek nem lettek lejegyezve, alacsony.
- Vannak napok mikor sokkal éhesebb vagyok mint más napon. Tegnap például ebédre joghurtot ettem, vacsorára meg egy kis levest és többet nem kívántam, ma meg a csillagokat is leenném az égről:)
- a 2 liter víz lassan már meg se kottyan. Főleg ha oldaltáskát viszek mert akkor célom hogy minél előbb könnyebb legyen a tatyó:)
Hát ennyi lenne az én első szakaszom, már a másodikban vagyok és eddig jól megy minden:)
Ha esetleg lenne kérdés szívesen válaszolok, bár csak a saját tapasztalatomról tudok beszélni.
P.S. I love you

4 megjegyzés:

  1. Szerintem mindenképpen fontos lenne, hogy reggelire, vagyis igazából felkelés után rögtön egy 2-3 dl vizet megigyál, ennyi szerintem minimum. Gondolj csak bele, legalább nyolc órát alszol, addig a szervezeted nem kap folyadékot. Főleg, hogy te még kávét is iszol, ami megvonja a szervezetedtől a vízet. Szerintem mindenképpen pótold! Azt a pár decit könnyű meginni, főleg ha odakészíted az ágyad mellé vagy valamiféle rutint alakítasz ki vele kapcsolatban. Én régen nem tudtam, hogy mitől vagyok reggelente rosszul, mikor reggeliztem, de csak 1-2 korty vízre volt időm. Aztán rájöttem, szerencsére. Most is itt van mellettem a fél literes pohárban és csak kortyolgatom. Nagyon-nagyon fontos a víz, és a 2l eygébként a minimum, amire a szervezetednek szüksége van, tehát ha pl melegebb van vagy mozogsz, akkor többet kellene innod. Nem tudtam annyira elolvasni sajnos az írásod :P de szerintem fontos lenne a nyers zöldségek, gyümölcsök fogyasztása is. Én imádok pl répát rágcsálni, na nem vagyok annyira zöldség-mániás, de répából jöhet bőven! Vagy alma, ami nagyon egészséges, minden nap egy, a zabkorpás keksszel nagyon fog ízleni, én is mostanában azt eszek. Ja, egyébként én nem vagyok diétán hanem babát várok, bár jobb lett volna ha kicsit visszafogom magam akkor nem jött volna fel ennyi kiló.
    Bocsi, hogy ilyen hosszú lett, de gondoltam segítek picit, remélem sikerült. További sok sikert! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őőő vizet folyamatosan iszom egész nap, de azt nem jegyzem le, csak azt hogy mennyi volt amennyit megittam biztosan, ez általában napi 2 liternél kicsit több.
      A "kávé után nem igazán kívánok semmit" résznél én ételre gondoltam, nem vízre:)
      Az első részben nem lehetett zöldséget fogyasztani, de most a második szakaszban lehet, például ma zöldséges napom van (lecsó lecsóval) :)
      Nagyon örültem a hozzászólásodnak, köszönöm a tanácsot!:)
      Gratulálok a babához!

      Törlés
  2. szia csajszi! nagyon megtetszett a blogod, még csak nem rég ismertem meg. felíratkoztam a követőid közé,hogy mindig tudjam ha van friss bejegyzésed:)

    látogass el hozzám, szívesen látlak:)


    www.beautyandfashion-makeup.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Ennek nagyon örülök:) Most nincs túl sok időm,de amint tudom megnézem a blogod:)

      Törlés