2013. június 28., péntek

Egy kicsit a nyári gyakorlatról

Bár még csak a második héten vagyunk túl, mégis annyira gyorsan telt el, és nagyon jó hangulatban.
Az első hétfő mondjuk kínszenvedés volt. Aztán végül már csak a hosszú nadrág,a munka köpeny, a légkondi és a bolond időjárás okozta a szenvedést.
Howlettnek és R.-nek sikerült külsős gyakorlati helyet találni, ami eléggé meglátszik az osztály hangulatán. Howlett nem okoskodik, helyette Á., akit többen megbélyegeztek a 2. Howlett névvel. És már értjük miért utálják egymást. Két dudás nem fér meg egy csárdában:)
R.-nek meg csak én örülök, mert hát velem gonosz, mondjuk az utolsó pár napban kedves volt, kétszer is kivitt a vasútállomásra, de akkor is ha meglátom már azt nézem vajon mivel fog piszkálni. De most hál istennek ettől nem kell aggódnom. Mondjuk így is nagyon klikkesedtünk, de ez várható volt. Cs., Á., I. és én voltunk a kis négyes, a másik csoport meg 6 emberből állt.
Olyan jó volt Cs.-vel ilyen sokat együtt dolgozni, még jobban megkedveltem. Kicsit hasonlít Zsoltira, az egójuk pont ugyanolyan nagy:) De le a kalappal előtte, jól elviccelődtünk nem esett át a ló túloldalára, és mikor anyagbeszerzési listát kellett másolnunk azt látni kellett volna:D Ketten próbáltuk elolvasni az elolvashatatlan írást, és azon töprengtünk, hogy vajon ilyen dolgok ténylegesen léteznek, vagy csak mi nem tudunk olvasni:) Például a Poldi kalapács, most már tudjuk hogy létezik, nem csak a félreolvasás eredménye:)
Aztán egyik nap sértődős kisasszonyt játszott, mert kaptam egy ajándék szabad napot. Én ezért úgy érzem megdolgoztam, 2 napig törzskönyvet és bizonyítványokat írtam. Cs. meg úgy érezte, hogy diszkrimináció miatt nem vehetett részt a bizonyítvány írásban (mert csúnyán ír). Szívem szerint oda adtam volna a szabadnapot neki, mert fontosabb lenne az utolsó héten eljutnia Vidi meccsre mint nekem itthon aludni egy kicsivel többet. De sajnos ez nem volt lehetséges. Nem használtam fel, túlságosan is akartam menni és velük lenni. Sri meg is jegyezte hogy hülye vagyok, ő biztosan nem jött volna be. S mikor megkérdezte hogy minek jöttem, akkor cseppet megijedtem. Az igazi válasz az lett volna, hogy azért mert velük akartam lenni, és élvezni az utolsó Tanár úr által vezetett napot. Végül csak annyit mondtam, hogy nem volt más dolgom. Az igazság megmaradt nekem, jobb is ha ők nem tudják.
Tanár Urat is nagyon megkedveltem. A tanórákon nem igen tudtunk úgy beszélgetni ahogy itt gyakorlaton. Nagyon kedves, aranyos ember, hihetetlenül nagy tudással, és jó szándékkal. Sajnálom, hogy sokan nem veszik észre, és csak kritizálják.2013-06-28 13.33.24 Hát azt nem mondom, hogy rengeteg olyat tanultunk amit még nem tudtunk valamilyen szinten. Én igazából teljesen más irányban nézelődtem. Elkezdtem PLC-t programozni. Fuu hát a világ legjobb munkája a PLC programozóké és karbantartóké. Mindenki strébernek gondolt, meg nyalizósnak mert biztos csak azért csinálom, hogy kivételezzenek velem. De az igazság az, hogy én olyan jól eljátszottam vele. Nagyon tetszett hogy gombnyomásra azt csinálta amit írtam neki, ha különböző kapcsolókat kapcsoltam fel akkor még lehetett hozzá plusz dolgokat csinálni. Például I0.1-re emelkedett a gépünk, és felgyulladt a Q4.1-es lámpa, majd időzítő 5 másodpercig számolt és a gép visszament alapállapotába. Bár ezután nem nagyon fogok találkozni PLC géppel, mert hát itthonra venni egyet nem éppen az olcsóságok közé tartozik. És ahhoz képest hogy alig 2 napot foglalkoztam vele, azért alap szinten jól megy:) Ezen a héten haragudtam is magamra eléggé, mert ha sikerült volna az egyetem akkor programozhatnék, egyszerűen imádom azt hogy alkothatok, és teljesen mindegy hogy C-ben, Pascalban, HTML-ben vagy PLC-vel csak láthassam az eredményét. Mondjuk a HTML és a Java Script nem nagyon mozgat meg. De hát ez az én életem sémája, amit nagyon akarok az nem sikerül. A fent lévő PLC gépet nyüstöltem, csak itt a képen valaki rosszul pakolt vissza, mert a monitornak kellett volna középen lennie:)2013-06-27 21.42.19Forrasztani is forrasztgattam, szintén imádom, hihetetlen hogy saját kézzel építettem kábel tesztert (ezt még tanév végén), jó természetesen Tanár úr segítségével, de a fő panel már minimális segítséggel készült el. Írtam alkatrészlistát, és a végére már elég szépen rájöttem, hogy mi mit jelent a kapcsolási rajzon, sőt még egy szuper oldalt is találtam ahol az ellenállások színkódját lehetett megtalálni. Cserébe kaptam egy kis astabli multivibrátort. Szerintem nagyon aranyos kis villogó. Meg voltunk az elektrotechnika teremben pakolni, és az a sok sok kütyü. Hát hihetetlenül jó volt nézegetni, és pakolgatni őket, sőt találtunk egy csomó színes kábelt is volt zöld,kék, sárga vááá.  Úgy érzem ilyenkor kicsit eltévedtem :) De ez van majd következő életemben.
Remélem nem felejtem el, mert mindenképpen szeretnék elektromos kisautót építeni amit lehet programozni:)2013-06-27 21.50.15Hát nagyjából ennyi volt ez a két hét. Nagyon sajnálom hogy ilyen hamar vége lett. Tudom, egyszer minden jónak vége szakad, de ennek most nagyon nem örülök. A maradék 2 hetet is itt szeretném tölteni. Remélem azért néha ellopnak majd a Tanár nő által tartott gyakorlatról. Ha kell pakolok is csak közben had beszélgethessünk ilyenekről.
Viszont  azt meg kell említenem, hogy nagyon elegem van Gy.-ből és V.-ből. Állandóan sírnak egész nap hogy játszani akarnak, de semmit sem csinálnak. Ma Gy.-nek felajánlotta Tanár úr, ah csinál egy vezeték nélküli hálozatot akkor CSzhetnek. 2 óra alatt nem tudta megcsinálni, majd hisztizett. Én beszóltam neki, hogy hagyja abba marha idegesítő, erre elkezdett piszkálni hogy én csak ülök és forrasztok... Mint ha az nem lenne munka, vagy 1 doboz panelt szétszedtünk, alkatrészeket csoportosítottunk és alkatrész listát írtam, meg beszerzésit ... És még két helyem meg is égett az ujjam. Ő meg csak ült és várta a sült galambot a szájába egész héten. Majd közölte, hogy engem mindenki utál. Én csak a képébe röhögtem, ha engem mindenki, akkor őt még mennyire.
Természetesen majd az ilyen embereknek lesz jó munkájuk, mert van szájuk könnyen kibeszélik magukat, meg cicit is könnyű kipakolni. Hol van itt az igazság?
Pillanat kép:2013-05-29 16.10.46 Még tanév végi. A kábel teszter fő panelje készült éppen, már csak a felső sorban az átkötés, a tápcsatlakozó és a kapcsoló hiányzik róla.
P.S. I love you

2 megjegyzés:

  1. A magyar már csak ilyen! - szeret klikkesedni! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel addig gondom nincs míg a 2 klikk közötti kommunikáció kárára nem megy.:)

      Törlés