2013. augusztus 29., csütörtök

30+1 Napos Könyves Kihívás Molyról – Második nap

A könyv, amit háromnál többször olvastál el:meyer_burok
Stephenie Meyer - A burok című könyvét vagy 5 – 6 alkalommal biztosan elolvastam már. Egyszerűen imádom, annak ellenére, hogy Meyer Alkonyatától irtózom. De ez a könyv annak teljesen ellentéte.
A Földet elfoglalta a világűrből érkező idegen faj, amelynek tagjai irányításuk alá vonják az emberek elméjét, miközben testüket érintetlenül hagyják. Az emberiség túlnyomó részét már elfoglalták.
Egy Vándor nevű lény, Melanie Stryder testébe költözik, aki egy régóta ellenálló erős nő. Vándor mindenre felkészült, hogy átvegye az elme felett az uralmat, de egy valamire nem, mégpedig arra hogy Melanie nem hajlandó feladni, nem hajlandó eltűnni. Ő egy erős lány, aki a végsőkig küzd a betolakodó ellen.
Mel rengeteg emlékkel bombázza Vándort. Szerelméről Jaredről és testvéréről Jameiről, egészen addig míg Vándor is el nem kezd érezni irántuk. Aztán szövetséget kötnek, hogy megkeressék a fiúkat.De amit találnak az hihetetlen.
Egy kis embercsoportot, Jaredet, Jameit, és az egymás iránti tiszteletet. Azt hogy Vándort befogadják, és emberi nevet adnak neki, a Vandát. És hogy Vándornak saját, Melétől teljesen különböző érzelmei lesznek. Megtanul szeretni, és szerelembe is esik.
A történet eleje kicsit nehezen indul be, de ha azon a részen átér az ember, akkor hihetetlenül felpörögnek az események. És a vége… hát én sírtam rajta. Ahogy Vándor feláldozza magát azért, hogy Mel éljen és amit Ian iránt érez egyszerűen gyönyörű!

Idén készült el belőle a film is, ami nem lett olyan rossz, de számos fontos momentum maradt ki, ami fontos volt a szereplők fejlődésében, Vanda elfogadásában. Sőt s szereplőket is teljesen máshogy képzeltem el, és zavart hogy egyáltalán nem hasonlítottak a fejemben élő szereplőkre. Számomra egyszer nézhető film volt.

"Nem az arcod tetszik, hanem a kifejezés ami rajta ül. Nem a hangod,hanem amit mondasz.
Nem az ahogy kinézel ebben a testben, hanem az amit teszel vele. Te vagy gyönyörű!"

"-De te is megérdemelsz egy életet Vanda. Megérdemled, hogy itt maradhass.
- De én szeretem Melanie-t, Ian.
Ian lehunyta a szemét, és sápadt ajkai hófehérek lettek.
- Én meg téged szeretlek - suttogta - Az nem számít?
- Dehogynem számít. Nagyon is. hát nem látod? Ettől csak még... elkerülhetetlenebb a dolog.
Ian szeme felpattant.
- Ennyire kibírhatatlan számodra hogy szeretlek? Erről volna szó? Be tudom fogni a
számat, Vanda. Majd nem mondom többször. Lehetsz Jareddel, ha ez a vágyad. Csak maradj itt.
- Nem, Ian! - a kezem közé vettem az arcát - a bőre kemény volt, megfeszült csontja felett.
- Nem. Én... én is szeretlek. Én a kis ezüst féreg Melanie tarkójánál. De a testem nem szeret.
Nem tud szeretni. Ebben a testben soha nem tudnálak szeretni Ian. Szétszakadok tőle, elviselhetetlen."

2 megjegyzés:

  1. Én is imádtam, iszonyat jól sikerült :) eleve tetszett, ahogy összeházasította a sci-fit és a romantikus-ifjúsági témát. Sokkal csöpögősebbre számítottam, de pont jó volt, és olvastatta magát, ahogy kell.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezt a könyvét nagyon jól eltalálta.

      Törlés