2013. augusztus 7., szerda

A csak azért is tiramisu esete és receptje

Vannak olyan időszakok amikor egy bizonyos dolgon kívül mást nem kívánok. Például ha kelt tésztát szeretnék enni, akkor más nem készül addig míg valahogy valami kelt tésztás süti/ étel nem kerül a kezem közé. Hát így voltam most a tiramisuval is. Csak már untam a megszokott receptet.
Anyuék 2 félét szeretnek (még), vagy a sima hagyományost, vagy az epreset. Hiába teszem ki a lelkemet másmilyennel az nem ízlik nekik annyira. Pedig volt már tejszínes, cseresznyés, de rajtam kívül senki nem díjazta. De legalább nem folyt csata a hűtő előtt a legutolsó falatért :)
Szóval elterveztem hogy az epret fogom az ét csokival szembe állítani. Már az eper részét megfőztem, a csoki a tejszínnel várta a cserét az eperrel, mikor kiderült hogy nincs itthon babapiskóta. Hát mi mást is lehetett volna tenni? Süssünk.
A mamám szakácskönyvében találtam egy nagyon egyszerű receptet és belevágtam. A tészta nagyon finom volt, bár nekem valamiért elterült. Nem lettek szépek, de az enyémek. És még jobban érzem kell nekem egy habkinyomó zsák. 2013-08-04 11.251
A hozzávalók: 4 tojás, 1 csomag vaníliás cukor, 10 dkg kristálycukor, 13 dkg liszt, csipet só
Elkészítés: A tojásokat külön választjuk. A fehérjéket a csipet sóval kemény habbá verjük. A végén hozzáadjuk a cukor harmadát meg a vaníliás cukrot, és tovább verjük, amíg szép fényes nem lesz a hab, nem kell túl keményre. A sárgákat egy másik tálban a maradék cukorral habosra keverjük. Az átszitált lisztet és a kemény fehérjehabot több részletben hozzádolgozzuk a cukros sárgájához. A masszát sütőpapírral bélelt tepsire adagoljuk. Porcukrot szitálunk a tetejükre és előmelegített sütőben 10-15 perc alatt világos színűre sütjük. 2013-08-04 11.05Finom és omlós lett:) Én a sütőpapírt felhasználás előtt összegyűrve víz alá tartom majd jól kinyomkodom, így könnyebben lehet bánni vele:)2013-08-04 11.25 A tiramisu recept már hosszú ideje formálódik, de úgy érzem hogy az alapot már zseniálisan kifejlesztettük a mi ízlésünknek megfelelően:)
Ami kell: 50 dkg mascarpone sajt, 3 tojás, 3 evőkanál kristálycukor, 2 csomag vaníliás cukor, kávé, babapiskóta, rum vagy rumaroma, kakaópor
Először is főzni kell egy jó erős kávét, hogy mire végzünk a krémmel az kihűljön. A kávéba keverem a rumaromát, esetleg cukrot, és ezzel locsolom meg a babapiskótákat.  Ezután a tojásokat külön választjuk. A fehérjéket a 2 csomag vaníliás cukorral kőkemény habbá verem. A sárgáját a 3 evőkanál cukorral addig keverjük még szép világos sárga nem lesz és a cukor fel nem olvad benne. Majd a hűtőből kivett mascarpone sajttal összekeverem. Minél hidegebb a sajt annál keményebb lesz a krém. Ezután a fehérjét óvatosan összeforgatom a majdnem kész krémmel. Nagyon óvatosan forgassuk bele, ne törjük össze a fehérje habot. Ezután már csak a rétegezés jön:) Aztán a kakaópor.
A felturbózott tiramisuhoz még kell : ízlés szerinti mennyiségű eper, ét csoki, főzőtejszín, cukor, víz
Egy lábosban teszek fel forrni vizet. A lábos tetejére egy fém tálban teszek epret, kevés cukor és egy kis vizet, majd hagyom had melegedjenek össze, és puhuljon meg a gyümölcs. Az ét csokit is egy fém tálba teszem, öntök hozzá tejszínt. Minél többet öntünk bele annál folyósabb lesz a csokink. Egy kis cukrot is teszek hozzá. Majd ha az eper kész, helyet cserélnek a gőz fölött.
Ezeket én a krém készítése előtt meg szoktam csinálni. Az eper levéből keverek a krémbe, így szebb kicsit rózsaszínesebb lesz a színe. És simán rétegezem:)2013-08-04 11.56  A csoki a tiramisuban nem fog megszilárdulni. Az epresbe is ugyanúgy teszek kávét. Először azzal locsolom meg, majd utána az eper levével.2013-08-04 12.08 Még azért van hova fejlődni, mert bár finom, de nem valami szép. A maradék csoki díszítésre is jó.
A díszítést még kis gömb alakú babapiskótákkal is szoktam végezni (ezt csak kávéba merítem).2013-08-04 12 Anya kijelentette hogy túl sokat akarok és nem lesz finom. Ezzel szemben másnapra már nem volt belőle. :)
Saját piskótával valahogy tényleg más, szerintem ha időm engedi mostantól megsütöm magamnak. Nem nehéz elkészíteni, és finom^^
Nekem nagyon tetszik a 2 ellentétes íz. Az eper édessége, és az ét csoki keserű, savanykás íze egyszerűen tökéletes egymás mellett. És ehhez még a krém lágysága is párosul. Tökéletes az összhangja az egésznek szerintem.
Egy bonusz kép: Az a bizonyos cseresznyés tiramisu. Csúnya volt, de nagyon finom.2013-06-25 19.09
P.S. I love you

4 megjegyzés:

  1. Atyaég, ezek eszméletlenül guszták! Nem is értem miért mondod rájuk, hogy nem szépek, egy ültő helyemben be tudnám falni az egészet! Juj, de irigykedek most :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Hát azért mondom rá hogy nem szépek, mert a cukrászdákban olyan egyenletesen szépen van elkenve a krém. És én akárhogy is próbálom, nem sikerül.

      Törlés
  2. Nekem is küldhetsz belőle, mert szerintem is gusztán néz ki :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben, következő alkalommal mikor csinálok, küldök fénypostán:)

      Törlés