2013. szeptember 27., péntek

30+1 Napos Könyves Kihívás Molyról – Harmincegyedik nap

A legelső könyv amit elolvastál: covers_88863
Amit úgy olvastam el először, hogy semmi kényszer nem volt, az Moldova György - Akit a mozdony füstje megcsapott című könyve. Anyuék könyvespolcáról vetem kölcsön, aztán azóta már a kettő között ingázva éldegél.
Maga a könyv még a régi MÁV-ról szól. Amiről apu és anyu szokott mesélni. Teljesen más volt mint a mostani. Akkor még szerettek ott dolgozni az emberek.Szóval vasutas szülők piciny gyermeke ként nem csoda hogy engem is érdekel a vasút, és az a szebb régi idő.
A kedvenc idézetem amit azóta is elég gyakran elsütünk otthon:
"Ismeri a viccet a hülye melléknév fokozásáról? Nem? Hülye, hülyébb, leghülyébb,
rendőr, postás, vasutas."
Egy másik kedvenc:

"– Én ragaszkodtam a vasúthoz, nemcsak azért, mert a háború után már tíz évem benne feküdt,
de tudtam azt is, hogy minden vállalat meg fog bukni egyszer, csak a vasút nem.
– Akit a mozdony füstje megcsapott, az már kitart a vasút mellett."

2 megjegyzés:

  1. Elég komoly könyv elsőre :)
    Én nem is tudom mit olvastam el először, talán a kis herceget...vagy Robin Cooktól valamit, már ha a mese könyvek nem számítanak bele :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Számomra azért nem volt olyan nagyon komoly könyv, mert ebben nőttem fel, erről az időről mesélnek anyuék ha nosztalgiázni van kedvük:)
      Tény és való első könyvnek kicsit furcsa, de az addig olvasott mese könyveket én nem vettem ide, mert azok is mind szülői befolyásolás alatt történtek valamennyire:)
      Hát te se valami könnyed művekkel kezdtél:)

      Törlés