2013. szeptember 14., szombat

A kis kiflik esete

A suli közeledtével egyre inkább gondolkodtam olyan sütiken és ételeken amiket könnyen gyorsan el lehet készíteni, és az elfogyasztása se macerás.
Egyik ilyen ötletezésből, és különböző sajtok iránti kívánóságomból jött az ötlet.

kiflike (5)

Először is a hozzávalók :
A tésztához: 50 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő, 1 evőkanál cukor, 3 dl langyos tej, 2 teáskanál só, 1 db tojás,1 db tojássárgája, 1 ek olívaolaj
A töltelékhez: 16 db natúr vagy ízesített kockasajt/ macisajt - ki hogy hívja:)
Az élesztőt a cukros langyos tejben felfuttatom, majd a tésztát simán összegyúrjuk, aztán hagyjuk kelni.
Bár érdemes előtte megnézni hogy a sajt meg van e még, ugyanis én így jártam:kiflike (1)Egy manó megdézsmálta a sajtot, sőt a másik doboz teljesen üres volt. (De azért a manó visszatette a hűtőbe nehogy valaki észrevegye.)
Szóval ha megkelt a tésztánk akkor két felé osztjuk. És az egymás után kinyújtjuk őket 2-3 mm vastagságú körökre. Aztán egy kis segítséggel 8 részre  osztjuk őket. Ilyenkor jól jön a pizza vágó :)kiflike (2)A maradékot nutellával töltöttem meg. A nutellát érdemes előtte hűtőbe tenni, úgy nem kell annyit szenvedni vele, mint ha szobahőmérsékleten hagynánk. kiflike (3)Hát az első kettő kifli még szép lett, a többi eléggé hmm nyomika:D De kelés után nagyon jól néztek ki.
Én még körülbelül 1 órát hagytam őket pihenni, majd lekentem tojással, a sajtosakat megszórtam szezámmaggal a könnyebb megkülönböztetés érdekében. kiflike (4)  És a szépen arany barnára sült kiflikék. Mellettük a zserbón épp dermed a csoki.
A nutella úgy döntött hogy kevés helye van belül így kifolyt kicsit, de a sütőpapírról szépen fel lehetett szedni.kiflike (6)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése