2013. szeptember 18., szerda

Répatorta névnapra

16.-án anyu névnapja volt. Így hát valami különlegessel akartam meglepni. Hosszas gondolkodás után eszembe jutott, hogy régen csináltunk répatortát, pedig szerette, csak utálta lereszelni:) Szerencsére körbenézve mindent találtam ami csak kellett.repatorta (4)
Először is a hozzávalók:
A piskótához:  30 dkg reszelt sárgarépa, 30 dkg liszt, 20 dkg porcukor, 1,5 dl olaj, 3 tojás, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csomag sütőpor, ízlés szerint cirom és fahéj
A krémhez: 50 dkg mascarpone sajt, citromlé, 10 (ha édesebb szájúak vagyunk akkor 15) dkg porcukor, ízlés szerint kókuszreszelék

Első lépésként szedjük ketté a tojásokat, s a 3 sárgáját keverjük ki a cukrokkal. Majd keverjük bele az olajat. Nem kell megijedni, ha egy összeálló dolgot kapunk. Hozzáadjuk a répát, és ahogy kevergetjük, ezt a massza darabot feloldja a répa nedvessége, és levet is enged.
Nagyon szép színe van, bár a kép nem adja vissza rendesen.
repatorta (1)Aztán a sütőporos lisztet beleszitáljuk a keverékbe, elkeverjük. Aztán jöhet ízlés szerint a citrom héja, esetleg egy kis leve. Meg a fahéjról se feledkezzen el az aki szereti. Én itt dobtam bele még pár csoki darabkát.
Aztán a tojásfehérjéket habbá verjük, ne kő keménnyé mert akkor sütés közben kipukkannak a buborékok és összeesik a sütink. Majd óvatosan a masszához keverjük.
Ezután kivajazott és kilisztezett (vagy a tortaformánk alját sütőpapírral bevonjuk (így szerintem egyszerűbb)) tortaformába öntjük a masszát. És alacsony hőfokon elkezdjük sütni. Nem írok időt, mert ezt figyelni kell, érdemes többször tűpróbával ellenőrizni.
A tésztám kicsit sötétebb lett, mert én még tettem bele 2 evőkanál cukrozatlan kakaóport a színe kedvéért.repatorta (2)A krémhez mindent csak szépen összekeverünk, a kókuszreszeléket csak a végén akkor tesszük bele ha a többi alkotóelemmel már kikevertük. A kókusz viszont egyáltalán nem muszáj, én csak azért tettem bele, hogy apa véletlenül se érezze meg benne a répát. Mert azért a kókusz jellegzetes íze elnyom elég sok mindent.repatorta (3)Ezután már csak a díszítés maradt hátra, amit sima olvasztott csokival készítettem el. Ebben volt segítségem is, ugyanis apa jött és életében először díszített.repatorta (5)Így vártuk este anyut haza. A süti sikert aratott mindenkinél.
Apának volt egy hatalmas beszólása is, amit megint évekig fogunk emlegetni:
”Láttam én, hogy reszeli a répát, de nem gondoltam, hogy bele is teszi"
A répa valóban nem érződött benne, senki nem jött rá míg meg nem mondtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése