2013. október 26., szombat

Gena Showalter – Az alvilág urai sorozat

Egy olyan könyvsorozatot mutatnék be most, ami tipikusan olyan, hogy ha a kezdeti nehézségeken túljutunk akkor valami nagyszerűt kapunk. A sorozatnak eddig 4 része jött ki magyarul, eredeti nyelven pedig 10 könyv van plusz 3 darab novella, ha jól tudom.
Az írónő egy fantasztikus világba kalauzol el minket, ahol 12 hallhatatlan harcos hordoz magában egy egy gonosz démont. Mindegyikük részt vett Pandora szelencéjének ellopásában és kinyitásában, ezért kapták büntetésként a gonoszt a testükbe zárva.
Egy kis ízelítő a gonosz démonokból: Erőszak, Fájdalom, Halál, Betegség, Katasztrófa, Rémálom, Nyomorúság, Kétség, Promiszkuitás, Vereség, Harag, Titok, Remény.
Külön váltak a teljesen más nézőpontjuk miatt, ám mikor feltűnik újra a régi ellenségük, akkor kénytelenek összefogni, teljes csapattá válni. Muszáj megtalálniuk az istenek szent ereklyéit mert különben más találja meg Pandora szelencéjét. Ha a szelencébe visszazárják a démonokat, az alvilág urai meg hallnak. A démon és az ember nem élhet egymás nélkül. 
A továbbiakban spoiler előfordulhat.


covers_147941Készült egy előzmény novella a sorozathoz, ennek az a címe  hogy The Darkes Fire.        
Hát elég felejtős novella, és szerencsére rövid is. Számomra nagy csalódás volt.
A két főszereplőnk Geryon és Kadence.
A férfi karaktere először igen ígéretesnek tűnt. Végre nem a megszokott ránézek és elolvadok pasi került a főszerepbe. A férfi egy átlagos ember volt, de szerelméért eladta a lelkét Lucifernek aki egy faun (félig kecske, félig ember) szörnyé változtatta, és rá bízta a pokol bejáratának őrzését. Igazából eddig a pasi teljesen rendben van, de egyszerűen annyira tutyimutyi hogy az hihetetlen.
A női főszereplőnk már az elejétől nem volt szimpatikus. Már a nevével gondjaim voltak, mert állandóan Kredenc lett belőle, s a végére én már át is neveztem. Állandóan félt, kételkedett, hisztizett magában.
Egyszerűen idegesített mind a két karakter, éveken át ott tengtek - lengtek egy helyen és mikor jut eszükbe beszélgetni? Hát persze hogy akkor mikor baj van. Valahogy az ilyet nem szeretem. Aztán meg leruccannak a pokolba, hogy rendet tegyenek a démonok közt, ahol egy kocsmában összejönnek.
Pokolban kocsma??? Már értem miért akar mindenki a pokolra jutni. Na ez volt az a pont ahol sírva nevettem.
Aztán a végére valami nyáltenger bontakozott ki az egészből. És ekkor tehetjük fel jogosan a kérdést, hogy ez miért is előzmény novella? Hát tény és való hogy valamelyest előzmény, de ez az előzmény előtti előzmény. Tehát még a Pandora előtti időszakról szól.Véleményem szerint az olvasok jobban örültek volna egy olyan novellának, ami a szelence ellopásról, és Pandora megöléséről szólt volna. Vagy pedig az Alvilág urainak mennybéli életéről.
Ha ezt olvasom elsőre az írónőtől, biztos nem olvastam volna el a többi részt.

A Tovább után elég hosszú bejegyzés következik. Sajnálom, próbáltam rövidebben, de nem tudtam.

covers_30017Az első könyv a The Darkest Night, magyarul az Éjsötét vágyak, amely Maddox, az Erőszak, és Ashlyn könyve.
Kellemes könyv, kicsit talán a végére zsúfoltnak tűnhet a rengeteg új karaktertől. Mondjuk én ennek kimondottan örültem, szeretetem a sok szereplős történeteket. Egyetlen egy negatívum van mellette, még pedig ez a Budapestes sztori. Mert egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ezt írta bele az írónő. Szerintem csak direkte félrefordították. Mert hogy Budapest nem ilyen mint a könyvben az tuti. Na meg én nem tudom elképzelni, ahogy Budapest utcán 12 hallhatatlan gyönyörű pasi sétálgat. A legjobban a Kerepesi temetős részen nevettem. Valahogy az ott kicsapta a biztosítékot. De végül is azért túljutottam a dolgon, és egy másik univerzum Budapestjét használtam fel.
Maddox egy nagyon szeretni való karakter, hiába ő az Erőszak őrzője. Egyszerűen annyira magával ragadó a modora, az hogy elfogadta a büntetését. És persze a hősnőnk Ashlyn se semmi csaj. Életét adta azért a férfiért akit szeret, hogy többet ne kelljen szenvednie. Teljesen jó bevezető történet volt.

covers_35834A második könyv a The Darkest Kiss, magyarul az Éjsötét csók, amely Lucien, a Halál, és Anja könyve.
Mindig is kíváncsi voltam a Halálra, és hasonlóan képzeltem el mint az írónő. Lucien a maga módján gyönyörű, szenvedélyes de fél szeretni. Nem akarja még egyszer átélni szerelmének elvesztését, hiszen neki kell majd a  lelkét elkísérnie a túlvilágra. De Anja fittyet hány mindenre amit Lucien mond rá, hol dühe miatt, hol azért mert szeretné távol tartani magától. Végül persze Anja nyer. Azt kell mondanom hogy a kis istennő teljesen a szívem csücske lett. Fordulatos és hihetetlen az ő életének története, és az átka. De Lucien az a férfi akire örökké várt. És William személyében egy nagyon jó új karaktert ismerhetünk meg.
A könyv kellemes, hangulatos, de nekem volt közben egy kis hiányérzetem.

covers_78946A harmadik könyv a The Darkest Pleasure, magyarul az Éjsötét bosszú, amely Reyes, a Szenvedés, és Danika könyve.
Első olvasásra beleszerettem, de ahogy haladtam a történetben ez a könyv egyre jobban háttérbe került és nem is igazán emlékszem már rá, pedig eléggé fontos dolgok derülnek itt ki.
Danika erős, bátor nő, aki hiába szeretne megszabadulni a Lordoktól, egyszerűen nem tud. Majd szerelembe esik az önmagát kínzó Reyes-szal. De számomra Paris volt a könyv igazi hőse. Az az egy maradt meg bennem, hogy képes volt a számára fontos személyt feláldozni egyik társárét és Danika életéért.

covers_135271A következő egy novella a The Darkest Prison, amely Atlasz és Niké történetét meséli el.
Rövid, kellemes történet. Végig hullámvasúton szállingóztak az érzelmeim, hol dühös voltam, hogy csak bólogattam de a vége felé, mikor megtudtuk ki Kronosz társa, akkor a fejem vertem a falba. Nem szerettem volna hogy ilyen sorsra jusson. A történethez nem kapcsolódik szorosan, viszont a végén utalás van arra hogy csatlakozni fognak az Alvilág Uraihoz.

covers_122783A negyedik könyv a The Darkest Whisper, magyarul Éjsötét hangok, mely Sabin, a Kétség, és Gwen könyve.
A második kedvenc könyvem. Nagyon jól kitalált karakter volt Gwen. A kis kedves lány, és a mögötte megbúvó erős hárpia. És ehhez hozzáadva Sabin és démona, tökéletes párosítás. Jó volt találkozni végre kicsit jobban Galen-nel is. Kiderül az is, hogy miért pont pillangót kaptak magukra a harcosok:)
Viszont a végén a szabadítást át tehette volna a következő könyvbe, amolyan feszültség fokozóként.
Sabin az eddigi kedvenc karakterem a sorozatból így egy lelkes olvasó állttal készített képet mutatnék róla:sabin_by_anyae__colored_by_silverjade2003-d5r0evs
A következő megint egy novella a The Darkest Angel, mely Lysander és Bianca könyve. Ez egy több író állttal írt novelláskötetben jelent meg.
Nagyon fontos rész, nem is tudom miért nem kapott egy teljes könyvet, mert mind a 2 karakter bámulatos, és volt bennük egy csomó lehetőség.
Lysander egy kötelességtudó, okos angyal. De ahogy Biancát megszereti az egyáltalán nem angyali. Végül is ez a rész rávilágít arra, hogy miért is próbálja majd annyira szétszedni Aeront és Olíviát. Ameddig nem olvastam el, addig Lysander nálam az utálat listára került.

covers_87363És sajnos a következő, az ötödik könyv számomra az utolsó melyet olvasni tudtam, az a The Darkest Passion, mely Aeron, a Harag, és Olívia története.
Lysander és Bianca novellája nélkül kicsit zavaros a történet. Meg lehet érteni, de számos olyan kérdést tesz fel akkor az ember amire ebbe a könyvben nem kap választ. Szóval érdemes előtte elolvasni. Természetesen én úgy álltam neki, hogy a novellát még nem olvastam egy kis félrenézés miatt. (Rossz mappába tettem a telefonon, így csak akkor találtam meg mikor a másik történetbe kezdtem.)
Az eddigi könyvek közül ez volt a legjobb. Egyszerűen a két karakter annyira más, és annyira de annyira furcsa.
Az elején a főhősnőnket Olíviát nagyon nem szerettem. Egyszerűen nem értettem, hogy egy angyal hogy viselkedhet így. Hogy lehet ennyire nem angyali, mármint gyönyörű nő meg minden, de olyan dolgokat akart és érzett amiket egy angyal szerintem nem érezhet. Végül is szépen lassan helyükre kerültek vele kapcsolatban is a dolgok, és a leányzó a talpára át. Hihetetlenül erős és bátor nő.
Aeron pedig a kezdetektől érdekelt, mert elképzelni se tudtam hogy milyen nőt fog találni. Hát álmomban se gondoltam volna, hogy teljesen az ellentétét. Meg maga a férfi se olyan volt mint hittem. Nem volt se durva, se erőszakos annak ellenére hogy Harag állandóan gyilkolásra, büntetésre ösztönözte.
A történet vége eléggé meglepett. Aeron feláldozása, Olívia harca, a két végleg elveszettel való találkozás, és legfőképpen Sienna. Tudni lehetett már az egyik novellából, hogy lesz vele valami, de hogy ez fog történni azt soha nem gondoltam volna.

Kellemes, hangulatos sorozat. Nem annyira összetett és fordulatos mint Kenyon Sötét vadász sorozata, nem is csábított el annyira mint Ward Fekete Tőr Testvérisége, de kellemes olvasási élménnyel gazdagított.
Itt is megemlítem, hogy akinek kellenek a részek magyarul az bátran írjon az oldalsávban lévő e-mail címre. És természetesen más könyvre is nyugodtan rá lehet kérdezni, lehet hogy megvan, csak még nem írtam róla:)


23 megjegyzés:

  1. Ward utána nálam is a Top 10-ben van ez a sorozat!! :))
    Gratulálok a Bloghoz :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik neked is a sorozat.
      Köszönöm a dicséretet!:)

      Törlés
  2. Ward utàn nekem is a toppon van

    VálaszTörlés
  3. hol tudom az 5. könyvet megtalálni a neten? mert sehol nem találom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia! Írj a blog e-mail címére és elküldöm neked

      Törlés
    2. szia. megírnád kérlek szépen az e-mail címet? :)

      Törlés
    3. Az oldalsávban ki van írva:) De amúgy: wowoskiscsaj@gmail.com

      Törlés
    4. Írtam az e-mail címre. Eltudtad küldeni?

      Törlés
    5. szia. eltudtad küldeni a könyvet? mert még nem kaptam meg

      Törlés
    6. Szia! Türelmedet kérem, nem igen tudok most gép elé kerülni.

      Törlés
  4. Az Éjsötét titkok című könyve ki jött már teljes változatban? Mert az interneten csak az első 160 oldalát találtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A The Darkest Secret-tel (Amun könyve), még nem találkoztam sehol.
      A The Darkest Lie (Gideon könyve) ami sok helyen csak félig van kint.

      Törlés
    2. hol található a éjsötét titok magyarul az eleje?

      Törlés
  5. Gena Showalter the darkest facts lehet olvasni magyarul?

    VálaszTörlés
  6. Szia, hol tudom megtalálni az Éjsötét Vágyak című részt a neten?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nagy valószínűséggel már csak antikváriumban.

      Törlés
  7. Szia ha meg van a 9. Könyv Paris es Sienna története azt el tudnád küldeni? Köszönöm. nomibaby@citromail.hu

    VálaszTörlés
  8. Szia. El tudnád küldeni a 4.résztől a részeket? Előre is köszönöm. ide: rome46714@gmail.com

    VálaszTörlés
  9. Szia.
    Először is szeretném elmondani hogy nagyon örültem mikor megtaláltam ezt az oldalt az irásoddal imádom ezt a sorozatot de mivel nagyon nincs nyelvérzekem :( igy csak akkor tudom olvasni ha valaki leforditja . Megvettem az eddig megjelent összes kötetet de a két novellát amiről írtak nem adták ki magyarul.Ha nagyon szépen megkérlek elküldenéd nekem erre a címre krisztina_sapi@citromail.hu.Nagyon várom a válaszod előre is köszönöm neked. Krisztina :)

    VálaszTörlés