2013. október 19., szombat

Káposztás lepény

Még mindig olyan recepteket próbálgatok, tökéletesítgetek amiket bátran eltudok vinni magammal a suliba is. Ez a káposztás lepény egy tipikusan ilyen. Gyorsan megvan, finom és cipelhető étel:) Sőt külön plusz pont neki, hogy reggel összeállítom és este ha hazaértem mehet is a sütőbe (30-35 percet hagyom azért szobahőmérsékleten melegedni, nehogy a jénai véletlenül is megrepesszem).
A receptet a párom anyukájának köszönhetem. Az övénél tökéletesebb soha nem lesz, de próbálkozom.káposztáslep4

Hozzávalók:  50 dkg káposzta, olívaolaj, 20dkg szalonna, 2 tojás, 20dkg liszt, 2,5 dl tej, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd foghagyma, petrezselyem, só, bors
Az elkészítésben egyedül a káposzta gyalulásra/reszelése a legidőigényesebb és fárasztóbb. Bár ez is megúszható, ha nagyobb mennyiségben reszelünk és a maradékot betesszük a mélyhűtőbe.
A káposztát a feldolgozása után pár percig pároljuk, bár én már mostanában elhagyom. Ezalatt lisztből, tojásból és tejből egy kicsit folyósabb masszát keverünk. Majd belekeverem a káposztát, a szalonnát, az apróra vágott hagymát és a fűszereket ízlés szerint. Egy jénait az olívaolajjal vékonyan kikenek, beleöntöm a masszát és 40-45 perc alatt 170 fokos sütőben szép aranyszínűre sütöm.
Én ezt egy kicsit már átvariáltam, félúton tettem rá mozzarella sajtot, amit kicsit én mindig túlpirítok, mert úgy szeretem.
Főtt tojást is teszek a masszába darabokra vágva, mert mostanában nagyon kívánom. A szalonnát helyettesíthetjük apróra vágott csirkemellel, vagy esetleg megmaradt csirkehússal. káposztáslep5
Finom, laktató és egy kis tejföllel tökéletes:)

4 megjegyzés:

  1. Na jól van, akkor ez is megy a kipróbálós listámra. Lassan már annyi ételt akarok kipróbálni, hogy nem tudom nyomon követni, de ez is olyan, hogy muszáj! :) Eszméletlenül guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez velem is így van:D Egy csomó fel van jegyezve, és sokszor alig tudok választani, hogy éppen mit süssek főzzek:) Örülök, hogy elnyerte a tetszésed!

      Törlés
  2. Így reggel rossz ezt nézni. Nagyon kajás lettem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ismerős az érzés, bár én este jobban szenvedek a guszta bejegyzéseket nézegetve:)

      Törlés