2013. október 5., szombat

Krémes torta

Nagyon régen volt utoljára olyan nap, amit teljesen egyedül töltöttem. Most szombaton viszont enyém volt a lakás. Anya dolgozott, apa szüretelt én meg kiélveztem egyedül létem minden pillanatát. Sütni szerettem volna valamit, de semmi ötletem nem volt, így előző este anyuhoz fordultam. Ő annyit mondott valami krémeset, és csak legutolsó esetben legyen palacsinta.
Mivel nem volt itthon mascarpone sajt és jó vaj/margarin, így két lehetőségem maradt. Egyik a joghurt másik a tojás. Végül is a tojások mellett döntöttem, és egy krémes tortát álmodtam meg, de nem leveles tésztával, hanem piskótával.Kremes6
Először is a hozzávalók:
A piskótához: 6 darab tojás, 6 evőkanál cukor, 6 evőkanál liszt, 1 csipet só, kakaópor ha sötét színűt szeretnénk
A krémes krémhez: 8 darab tojás, 100 g + 100 g cukor, 50 g finomliszt, 20 g zselatin, 5 dl tej, 1 szelet vaj, vanília vagy 1 csomag vaníliás cukor, 1 kávéskanál ecet vagy citromlé
A krémes krémjének elkészítését Anya főztje blogjáról néztem. Itt elolvasható az a posztja, amiben leírja az elkészítését. Valóban nagyon finom az elkészült krém, és már sokadszorra készítettem, de megunni soha nem tudom. Imádom:) Annyi változást eszközöltem, hogy egy kicsivel több vaníliát tettem a krémbe.
Olyan szép színe van mikor a tojás fehérjébe elkezdjük beleforgatni a vaníliás krémet. Ja és nem kell megijedni, hogy folyós a krém, meg fog dermedni:)Kremes1Érdemes a piskótát jóval előbb elkészíteni, hogy had hűljön ki rendesen és pihenjen egy kicsit.
Az elkészítése pofon egyszerű. A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéhez adok egy csipet sót, és elkezdjük felverni, majd szépen lassan hozzá adok 1 evőkanál cukrot, és jól felverem, de nem túl keményre.
A tojás sárgáját a maradék cukorral kikeverem, míg az egész ki nem világosodik. Ezután jön az eldöntendő kérdés, hogy milyen színű piskótát szeretnénk, ha világosat akkor 6 evőkanál lisztet adagolunk majd a krémhez, ha sötétet akkor 5 evőkanál liszt és 1 evőkanál cukrozatlan kakaóport.
Ezután a tojás sárgájához adok egy keveset a fehérje habból, és a lisztből is egy kedveset, ezután óvatosan összeforgatom, és addig ismétlem ezt amíg mind két alkotó elem el nem fogy. Óvatosan keverjük össze, ne törjük szét a fehérjehabot.
A torta forma aljába sütőpapírt teszek, az oldalát kivajazom, beleöntöm a masszát, és 170 fokos sütőbe teszem egy 15 - 20 percre.
Akkor lesz jó a piskóta, ha megnyomva kicsit visszarúg a tészta, vagy hogy mondják ezt:)  Legalább egy órát hagyjuk hűlni. Majd lehet tölteni kedvünk szerint.
Kremes2Mivel ezzel a krémes krémmel később nem lehetne bevonni, mert addigra már megdermedne és törne, ezért a piskóta oldalát kicsit megfaragtam és mellé is öntöttem a krémből.   Szerintem így nagyon csinos lett:)Kremes3Nem volt ennyire csúnya sárga színe eredetileg, szép krémes fehér volt inkább, csak az esti fény és a vakú nem éppen színbarát kombináció. Kremes4 Kremes5Ez az utolsó a kedvenc képem, kár hogy a vakú miatt ennyire beégett ott a torta sarka. Na nem baj, következőre jobb kép lesz róla remélem:)
Nagyon finom volt, és hmm, egy cseppet se diétás, de szerintem ezt mindenkinek ki kell próbálnia:)

6 megjegyzés:

  1. Mihelyst lesz csatos tortaformám, tuti kipróbálom! :) Eszméletlenül gusztán néz ki, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen:) Végül is ezt úgy is meglehet csinálni hogy mondjuk bögrébe rétegezve, és akkor nem muszáj hozzá a kapcsos tortaforma:)

      Törlés
  2. Wow! Tuti, megcsinálom. Ahogy lesz rá lehetőségem!!! :)
    Éhes lettem! Ügyi vagy! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen:) Remélem neked is ízleni fog!

      Törlés
  3. Aztamindenit! Nagyon profi vagy :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen:D Bár profi lennék:) Egyenlőre még csak lelkes kísérletező státuszt mondanék.

      Törlés