2013. október 28., hétfő

Muskotályos csirkemell

A mai bejegyzésben egy új kedvencem mutatnám meg. Ahogy mi hívjuk magunk között, a Szőlős húsit:)
Az első kóstolója már régebben volt Zsoltiéknál, és azóta beleszerelmesedtem az izébe. Különleges és nagyon finom. Most nemrég megkaptam a receptet Ildi nénitől, és gyorsan le is próbáltam.
szőlőshúsi02Hozzávalók: 2 kicsi csirkemell, 30dkg piros és fehér szőlő vegyesen, 2 dl muskotályos bor vagy frissen préselt must vagy fehérbor, 2 dl tejszín, egy kevés tejföl, liszt, olaj, szárnyas fűszersó, ízlés szerint sajt.
Ha nincs otthon szárnyas fűszersónk akkor sem kell megijedni. Egy kis tálkába teszek sót,borsot, pirospaprikát, petrezselymet (én granulátumot használtam), hagymát (itt is granulátumot használtam). Jól összekeverem és kész is a saját ízesítő, melyet személyre szabhatunk. Én kicsit több pirospaprikát használtam például.

Kikenek egy mély tepsit, jénait vékonyan olajjal. A kicsontozott és bőrétől megszabadított csirkemellet lapjában felszeletelem. A házi fűszersóval meghintem  az egyik oldalát majd beledörzsölöm, ezután lisztbe forgatom mind két oldalát. Aztán a tepsibe teszem őket, szépen szorosan egymás mellé.
2 evőkanál olajat és a 2 dl bort tűzhelyen felforrósítok, a tepsibe öntöm. Alufóliával szorosan befedem és a sütőbe tolom.
Körülbelül 25- 30 perc múlva megnézem, ha a hús megpuhult akkor az alufóliát leveszem.  És rászórom a megmosott szőlőszemeket. Én többet tettem rá mint amennyit a recept írt, de annyira finom így átsülve. szőlőshúsi03Visszatolom a sütőbe, míg kikeverem a tejfölt és a tejszínt. Ha szeretnék rá tenni akkor reszelek sajtot. Kiveszem a sütőből a tepsit, rákanalazom a krémet majd megszóróm sajttal, és kicsit megpirítom a tetejét.
Nálam ez most fordítva történt kicsit, először a tejszínes krém ment rá majd a szőlő és utána a sajt. Így is finom, csak már megint nem figyeltem.
A párolt rizs illik hozzá, de mivel nekem volt krumplim főzve előző napról, így kicsit azt javítottam fel és tálaltam hozzá.
Olajon hagymát üvegesre pirítottam, ráöntöttem az előző napi krumplit, majd egy kis vizet öntöttem alá, mikor átmelegedett, pár szemet szétnyomtam, hogy sűrű legyen, tettem rá petrezselymet és kész:)
szőlőshúsi01Tudom, az ott whiskys pohár, de jelenleg ezt találtam. És végre találkozott alkohollal, mert egy kis bor van benne. De kénytelen kelletlen újra rájöttem, hogy a bor számomra fogyasztásra nem való, főzni viszont annál inkább:)

6 megjegyzés:

  1. Fú, nagyon ínycsiklandó. Alapvetően imádom a gyümölcs és hús kombinációt, főleg a szőlő, szilva, barack, alma és ananász párosításban. Tényleg jó recept! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Én az ananász húsi párosítást nem szeretem, de amúgy mindenre vevő vagyok. Örülök, hogy tetszik a recept.

      Törlés
  2. Úristendejólnézki...most meg tudnám enni azzal a tányérral, pedig most zabáltam agyon magam :D ennyi egy poszt és éhen halok...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokszor vagyok így én is, hogy meglátok valami finomat és újra éhes leszek:)

      Törlés
  3. Habár én nem szeretem a gyümölcsöt hússal fogyasztani, de a képeken nagyon gusztusos minden :)

    VálaszTörlés