2013. október 10., csütörtök

Újabb tiramisu változatok

Mostanában nagy lelkesedéssel vetettem bele magam a kakaós csiga készítés rejtelmeibe. Ihletőm egy újonnan nyílt pékség (Székesfehérvár, Lövölde utca 24). De minden lelkesedésem ellenére, állandóan kudarcba fulladtam. Vagy nem kelt meg, vagy a töltelék nem lett finom, szóval hagytam az egészet a fenébe, és inkább tiramisu készítésbe fogtam, az legalább megy. Így hát neki álltam a kísérletezgetésnek, most a málnás és a barackos került terítékre.mtir4
Az alapokat a szokásos receptem szerint csináltam. (Itt olvasható.) Annyi a különbség, hogy a krémbe tettem vanília aromát, és az epret málnára cseréltem. Én a málnát nem passzíroztam át szűrőn, szerintem egyáltalán nem zavaróak benne a magok.
Olyan gyönyörű színe van a málnának, egyszer szeretném ilyenre festetni a hajam. mt2Nagyon szép márványosra sikeredett a sütit megcsinálni. Már csak arra kellene rájönnöm, hogy csináltam, mert hát egyáltalán nem volt szándékos.m2Sajnos este már csak vakus képeket tudtam csinálni. Elnézést érte.
A krém édessége annyira jó ellentétben volt a málna fanyarságával, hogy az hihetetlen. Ja és ne cukrozzuk túl a málnát, mert úgy kiveszik ez az íz orgia belőle.mt7mt6A  barackos változat körülbelül 1 hónapja készült, de így önmagában egyedül nem akartam bejegyzést írni róla.
A története úgy kezdődött, hogy a szomszéd Ági nénitől kaptunk szép barackokat. Én úgy különösebben nem rajongok érte, így kézen fekvő volt hogy sütibe fog kikötni.btiram (1)A barackokat meghámoztam felszeleteltem, feltettem forrásban levő víz fölé egy kis baracklekvárral. Szépen összemelegedtek és a barack is elvet engedett. Végül rétegezésnél is tettem bele egy kis lekvárt. Igazából ez nem volt tervben, csak már annyira kevés volt az üveg alján hogy nem volt szívem otthagyni.btiram (2) A krémbe tettem egy kicsit a barackos lekváros léből és olyan gyönyörű színe lett.btiram (3)Sajnos a teljes tálról nem tudok fényképet mutatni, mert én csak másnap este találkoztam újra a sütivel, és addigra már csak ennyi maradt:) btiram (4)Itt inkább összhangban volt a két íz. Olyan kellemes, édeskés volt. Bár következőre ha készítem a krémet –1 evőkanál cukorral csinálom, mert nekem egy kicsit sok volt, viszont apu először mondta azt, hogy nem hiányzik belőle a cukor:)
Így már 5 féle változatra bővült a tiramisu részlegem. Szerencsére abból amit csak én eszem meg 1 van :)

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! :) Biztos nagyon finom volt :)

    VálaszTörlés
  2. Éhes lettem, pedig most ettem :D nagyon jól néz ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Szerintem ezzel sokan vagyunk így, hogy meglátunk valami finomságot és éhesek leszünk:)

      Törlés
  3. Hihetetlen milyen kreatív vagy, nekem eszembe nem jutna ilyen tiramisut készíteni, de nagyon ötletes és guszta, főleg a málnás! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszönöm! Nekem is a málnás lett a nagy kedvencem.

      Törlés