2013. december 3., kedd

A kakaós – kókuszos és túrós - meggyes palacsinta

Van mikor annyira meg kívánok valamit, hogy a fantáziám csak a megvalósításán jár. Hát így voltam a kókusszal és a Raffaello izével. Sokáig töprengtem hogy is lehetne megvalósítani. Mert hát  a kókuszgolyó nem olyan krémes mint a Raffaello, meg mire megcsinálja az ember már el is fogyott. 
Egyik nap sétáltunk haza I.-vel és Á.-val, mikor I. mondta hogy szívesen enne palacsintát, és lehet hogy sütni is fog. Na akkor elkapott a gépszíj és már tudtam hogy bizony palacsintába fogom megvalósítani a dolgot:)
Végülis egyszerű az egész, csak sok türelem kell hozzá.
palacsinta (3)Tudom, a palacsinta nem valami ördöngös dolog, mégis majdnem mindenki máshogy készíti a környezetemben. Még anya is más recepttel dolgozik (ő például nem használ tejet). Szóval úgy gondoltam a palacsinta hozzávalóit is összeírom.

A hozzávalók:
A sima palacsintához: 25 dkg liszt, 3 dl tej, 2dl víz/szóda/buborékos ásványvíz, 2 tojás, csipet só
A kakaós palacsintához: 25 dkg liszt, 0,6 liter tej, 3 darab tojás, 6 evőkanál kakaópor ( a legjobb a cukrozatlan, de a cukrozottól se lesz baja), 4 evőkanál cukor (ha cukrozott a kakaópor akkor elég kevesebb is), 1 csipet só, ízlés szerint rum/rumaroma
A kókuszos töltelékhez: 1 csomag vaníliás pudingpor, 20 dkg kókuszreszelék, a pudingpor csomagolásán jelzett tejmennyiség plusz egy kevés, ízlés szerint cukor, esetlegesen egy kis tejszín
A túrós- meggyes töltelék: 0,5 kg túró, 3 dl tejföl, 1 csomag vaníliáscukor vagy 1 teáskanál vaníliaaroma, 1 üveg meggybefőtt egy picit összeaprítva (én az egészet beletettem szeretem jó gyümölcsösen), ízlés szerint fahéj és cukorpalacsinta (5)A tésztákat kikeverjük, és fél órát hagyjuk pihenni a hűtőben, ha nagyon beürüsödnek akkor kicsit hígítjuk őket. Míg a tészták pihennek addig megcsinálom a két tölteléket.
A kókuszos töltelékhez szükséges tej mennyiség felét (nekem fél liter kellett a pudingomhoz) beleteszem egy lábosba langyosra melegítem és beleteszem a kókuszreszeléket, és hagyom őket összeérni egy 15 percig. A kókusz elég sok tejet magába fog szívni, így előfordulhat hogy még pluszba szükség lesz egy kevésre. Ezután beleöntöm a maradék tejet, ízlés szerint cukrot adok hozzá (nálam ez 3 evőkanál volt), belekeverem a pudingport és megfőzöm. miközben hűl, néha kevergessük meg, így nem lesz hártyás a teteje. Ha nem találjuk elég krémesnek egy kis tejszínnel lehet krémesíteni, nekem erre nem volt szükségem.
A túros töltelékhez mindent összekeverek a meggy kivételével. A túrót esetleg át is törhetjük, én jobban szeretem így darabosan, rusztikusan. A meggyet kivadászom a levéből, majd kicsit összevagdosom és belekeverem a túrós egyvelegbe, én egy kis meggylét is öntöttem hozzá, így folyósabb tölteléket kaptam.
A türelmi játék igazából a palacsinták kisütése számomra. Olajon szoktam kisütni. De a 2 színű tésztával nagyon jól el lehet játszani:)
Készült monogramos palacsinta is, csak elfelejtettem, hogy tükörbe kellett volna írni. De nem baj az izén nem rontott:)
palacsinta (1) palacsinta (2)Készült pár mosolygós darab is, hátha feloldja a rossz hetet.palacsinta (6)Ezután már csak tölteni kell, és jóízűen elfogyasztani:)
A túros tölteléket érdemes a töltés előtt még egyszer jól átkeverni. A túrós töltelék 1-2 palacsintánál szökni próbált, de ez a plusz meggylének volt köszönhető.
palacsinta (4)

8 megjegyzés:

  1. Aww, éhes lettem, nagyon jól nézek ki... kérekkérekkérek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Küldök fénypostán, nyisd az ablakod:)

      Törlés
    2. Remélem jó helyre érkezett:)

      Törlés
  2. Naggyon guszta! Nekem is jut még? :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne haragudj, nem vettem észre, hogy új komment jött a blogra.
      A következő adagból küldök:)

      Törlés