2013. december 21., szombat

Finom és omlós linzer

Nem is volt kérdés, mikor sikerült nagyon finom lekvárokat venni, hogy mit is készítsünk belőlük.
Imádom a linzert, és a művészkedési hajlamomat is kiélhettem:) Kicsit pepecs munka kiszúrogatni őket, de nagyon megéri!Linzer (5)
A hozzávalók:  30dkg liszt, 20 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 1 tojás sárgája, a ragasztáshoz és a töltéshez tetszés szerinti lekvár
Nagyon egyszerűen összeállítható a tészta. A vajat a liszttel és a porcukorral összemorzsolom, hozzáadom a tojás sárgáját és addig gyúrom, míg össze nem áll. Nem kell megijedni, össze fog állni:) Aztán fóliába csavarva a hűtőbe teszem egy jó fél órára.
Innentől pedig már a jó rész jön, mert lehet művészkedni:) Olyan 3-4 mm vékonyra nyújtjuk a tésztát, és eshetünk is neki a kiszúróformákkal. Linzer (2) Nekem csak egy linzer kiszúró formám van, sima linzer formájú. Na de nem akartam csak simát, ha már van többféle akkor muszáj volt valamit kitalálni.
A sima formáim pont belefértek a linzerkiszóróba, így egyszerűen azzal szúrtam ki a közepüket, de egy valamilyen hengeres dologgal is simán meg lehet oldani.
Miután a tepsi megtelt  180 fokos sütőbe tettem 5-6 percre, de eléggé figyelni kell, mert becsapós a dolog. Nálam voltak amik kicsit jobban megsültek.
Sütés után pár perc alatt ki is hűlnek. Egy mikrozható pohárban melegítek egy kis lekvárt, pár másodperc elég neki. Ezután összeragasztgatom őket, majd megtöltöm a közepüket. Én most szamóca lekvárt használtam, külön öröm volt benne a sok szamócadarab^^
Linzer (6)Nem kell megijedni, ha 1-2 eltörik! Ügyesen illesszük rá a lekváros rétegre, és szépen oda fog ragadni a másik feléhez, észre se lehet venni a hibát. Linzer (3)Ezután kaptak egy kis porcukrot magukra, és el is készültek:) Linzer (4) Anya ezután dobozba rejtette őket, és várták a 20.-át mert akkor jött a Zsolti. Mire ideért azért a felét már elcsentük apuval:DLinzer Azt hiszem, még fog készülni belőle 1-2 adag, mert igazán jól jön, ha vendég érkezik:) Na meg természetesen egy pohár forró teával majszolgatni se utolsó:)

7 megjegyzés:

  1. Aww... imádom a linzert, bár most marad a szokásos gyümölcskenyér karácsonyra. Linzert szoktunk csinálni csak úgy magunk örömére is. :)
    Szépek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) A gyümölcskenyér is nagyon finom. Szeretem, de sajnos a család nem annyira, így általában ritkán van:(
      Köszi:)

      Törlés
  2. Jaj, de guszták! Most én is kedvet kaptam a linzerhez, de már így is annyi félét sütök, nem akarok megint túlzásba esni :P Bár akár a két ünnep között, vagy szilveszterre is jól jön egy kis nasi :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kaptál tőlem díjat ^^ http://megaera-magical-world.blogspot.hu/2013/12/dijat-kaptam_21.html

      Törlés
    2. :) Gyorsan megvan, és el is lehet tenni pár nappal későbbre, így tökéletes bármikorra:)
      Köszönöm a díjat!:)

      Törlés
  3. Kár hogy ez az egyik süti amit képtelen vagyok megenni.: ( viszont jól néz ki^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom. Én a diós dolgokkal vagyok így, akármilyen jól néz ki nem szeretem. Köszi:)

      Törlés