2014. január 18., szombat

Cassandra Clare – Csontváros – a könyv és a film

Az az igazság, hogy az írónő könyveivel már elég régóta szemezgetek, de valahogy volt bennem egy félsz. Túlságosan jónak találták, túl sok dicséretet kapott, és igazából ez kicsit megrémisztett, mert mostanában amiket jóra értékelnek azok nálam a béka segge alatti értékelést kaptak.
Aztán lehetőségem nyílt megnézni a filmet, de mivel próbálkozom előbb könyvben elolvasni a műveket, így úgy döntöttem, hogy akkor ideje nekiállni még mielőtt megnézném, mit alkottak belőle a rendezők. És jól tettem, hogy így tettem:)
A történet főszereplője Clarissa azaz Clary, aki az édesanyjával él együtt. Egyik éjjel a Pandemonium nevű New York-i klubban gyilkosság szemtanúja lesz. Az elkövetők három, különös tetoválásokkal borított, fegyverekkel harcoló fiatal. Így találkozik a lány először az árnyvadászokkal, és köztük is az angyali külsejű és ennek ellenére bunkó módjára viselkedő Jace-el is, aki azon nyomban elrabolja a szívét. De rajta kívül más nem látja, a különös “embereket”.
Szóval először jöjjön a  könyv, utána meg a film:)

covers_67891
Hát hu ha, az elején azt hittem, hogy a szokásos séma lesz a történet. Van egy lány aki nem tud semmit semmiről, egy hideg fiú akibe szerelmes lesz, és az elmaradhatatlan gonosz ellenség. Aztán ahogy egyre mélyebbre és mélyebbre merültünk a történetbe, úgy lett egyre jobb és jobb. A végén pedig csak azt bírtam kinyögni, hogy ez nem lehet igaz. Nem lehet igaz, nincs meg a következő rész!
Teljesen magával ragadt ez az egész világ. Nem volt sablonos, annak ellenére, hogy rengeteg olyan fajt vonultatott fel akikkel már más könyvekben is találkozhattunk. Mégis a vámpírjai szuperek voltak, a démon motorjaikkal együtt. A démonok is jól kidolgozottak voltak. A vérfarkasok még mindig szívem csücskei, főleg, hogy volt köztes átmenetük ember és farkas között. A Némák Társaságára piszkosul kíváncsi vagyok, remélem, hogy többet is meg fogunk tudni róluk. És az árnyvadászok se piskóták:)
A karakterek jól eltaláltak, szerethetőek. Bár néha Izzy-t picit megütöttem volna, de végtére is ő is egy jó karakter a maga módján.  Nagyon megszerettem Jace-t, Clary-t, Luke-ot, Simont. De sajnálom hogy nem ismerhettük meg jobban Alec-et, eléggé semleges maradt számomra. Valentine viszont valamelyest szimpatikus volt, részben megértem a tetteit, de gyűlölni ezért nem tudom. Menthetetlenül meg szeretem a negatív karaktereket, de mégis valamit érzek, hogy lesz itt a háttérben.
A történet jó volt, izgalmas és magával ragadó. És a lapok csak úgy szálltak, hiába 468 oldalas egyszerűen rövidnek éreztem. Annyira gyorsan lehetett vele haladni, hogy még egy 400 oldalt simán elolvastam volna. Mikor leültem olvasni megszűnt a világ,és csak arra lettem figyelmes, hogy folyik a szemem, de nem akartam letenni, érdekelt, hogy mi lesz még.1004649_553129934723690_1392469944_n

Hiába 2 órás a film, a megnézése után nekem hiányérzetem volt. Túlságosan gyorsan jöttek egymás után a dolgok, és annyira rohanós és kapkodós lett. Voltak benne jó részek, amik a könyvben nem voltak benne, de mégis a legtöbb számomra fontos jelenetet kihagyták, átírták és így már nem adta vissza azt az érzést amit a könyv. 
17967159_ebc580d9d5fca895ccc2f2063455b488_xlA színészek szerintem jól játszottak, és jól is válogattak ki őket, bár Izzy-t és Simont egyáltalán nem így képzeltem el. Az Alece-t megformáló Kevin Zegers nagyon felkeltette a figyelmem, ideje a többi filmjét is végignéznem. Na meg két ismerőst is tartogatott a mű, az egyiket a Trónok harcából, másikat pedig a Tudorokból:)
A legnagyobb csalódást nekem a  vége okozta, eléggé más lett hangulatilag és történetileg is egyaránt. Meg Jace és Clary szerelme se volt annyira látható és kézen fogható mint a könyvben, és Simont is eléggé megváltoztatták (és pont azt a jó kis részt írták át mikor Raphaellel alkudoznak, na meg Simon se ilyen formában volt elrabolva…).
thumbnailRöviden tömören ha a könyvtől eltekintünk akkor a film nem rossz, de szerintem érezhető rajta, hogy hiányzik belőle valami. Mindenképpen azt mondom, először a könyvet érdemes elolvasni.

8 megjegyzés:

  1. Szóval, akkor kezdem a könyvvel. Nekem még ez hátravan (éppen az új Scalzit gyűröm), a könyv is, meg a film is, de akkor előbb megpróbálom elolvasni, és utána megnézni. Nekem még nem volt merszem hozzá. Olvastam róla jót is, rosszat is, de valahogy valami visszatartott. Na, majd most! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Scalzit én is szeretném végre olvasni, de még nincs meg... de ami késik nem múlik.
      Amúgy a párom szerint könyv nélkül is jó, bár én arra szavazom, hogy a könyvvel jobb kezdeni. Egy próbát mindenféle képen megér:)

      Törlés
    2. Megnéztem előbb, mint hogy el tudtam volna olvasni. :/
      Önmagában nem volt rossz, de nem tudom miért, nem tetszett annyira, mint ahogy szerettem volna. Páromnak egyáltalán nem jött be. Én kiírom magamnak. :D Következik nemsokára a könyv is.

      Törlés
    3. :) Van ez így. Talán majd a könyv.

      Törlés
  2. Úúúú ez az előzetes nekem nagyon tetszett!
    Meg kell néznem, meg kell néznem.... :D :D :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Remélem meg tudod nézni minél hamarabb:)

      Törlés
    2. Meg néztem ma és nagyon tetszett! Nagyon! :)

      Törlés