2014. február 16., vasárnap

Kiera Cass - A Párválasztó

covers_154106Sorozat: A Párválasztó, első rész
Következő rész címe: Az Elit
Angol cím: The Selection
Műfaj: disztópia, romantikus, fantasy, soft sci-fi
Kiadó: GABO
Kiadás dátuma: -Angol: 2012; -Magyar: 2013
Oldalak száma: 360 oldal
Fülszöveg:
Harmincöt lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik. A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással. America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz küzdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan. Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna.

Spoiler nem hiszem, hogy lesz ezek után, ez a fülszöveg mindent lelő. Nem is értem, miért nem lehet ködösen írni a történetről.




Sok jót hallottam a könyvről, de valahogy számomra olyan átlagos és sablonos volt. Jó tudni lehetett, hogy egy Nagy Ő lefolyású könyv lesz, de valahogy izgalmasabbat vártam. Sablonos az egész, semmi váratlan fordulat. Aranyos volt, de unalmas.
Még a lázadók se dobták fel a dolgokat, mert egyszerűen semmi durvát nem tettek, betörtek, körbenéztek elmentek. Se egy csatajelenet, vagy feláldozás, vagy valami ütős. A világot is jobban ki lehetett volna dolgozni.
Mikor kiderült, hogy a főhősnőnk neve America Singer, ott egyszerűen nem tudtam, sírjak e vagy nevessek. Annyira fantáziátlan. Még a Singer érthető a művész család miatt, de hiába magyarázza meg, miért lett America, akkor is fantáziátlan marad számomra. Amúgy egy aranyos, szerethető karakter.

“-Mondhatok valamit?
Újra bólintottam.
-Nem vagyok olyan ostoba, hogy azt higgyem, ezzel már meg is feledkeztél a korábbi fiúdról. Tudom,
hogy min mentél keresztül, és hogy nem a szokásos körülmények között kerültél ide. Tudom,
hogy azt hiszed, vannak itt mások, akik alkalmasabbak erre az életre és jobban megfelelnek nekem,
és én nem szeretnélek siettetni, nem kívánom, hogy beérd ezzel, ha nem tesz boldoggá. Én csak…
én csak szeretném tudni, hogy lehetséges-e…
(…)
- Igen, Maxon -suttogtam-, lehetséges.”


Maxon herceg pedig olyan semleges, kidolgozatlan. Semmit nem tudunk meg róla, na jó csak azt amit sejteni lehetett az elejétől fogva (a végén a vallomás). De semmi olyat nem nyújtott ami miatt szerethető, vagy érdekes karakter lehetne.

“Maxon olyannak tűnt, mint valami szellem, ami a palotában kísért
– a nyomát érezni lehet, de sosincs igazán ott.”


Aspen nekem az igazi favorit. Megértem, hogy mit miért tett, és teljesen egyet értek vele. Én is így döntöttem volna, ha a párom ilyen lehetőséghez jutna. Az már más kérés, hogy jó móka e az életével játszani.

“Fekete pólója itt-ott teljesen kikopott, csakúgy, mint megviselt farmernadrágja,
amit szinte minden nap hordott. Bárcsak leülhetnék, és megfoltozhatnám!
Ez volt az én nagy vágyam! Nem az, hogy Illéa hercegnője legyek. Hanem hogy Aspené.”


A következő részeket el fogom olvasni, de nem fogok harcot vívni a megszerzésükért.
statements_308333“Közelebb hajolt és odasuttogta: – Jól aludt, kedvesem?
Nem tudom, az arcom mit árulhatott el a megszólítás hallatán; de Maxon szeme úgy csillogott, mintha élvezné.
– Még mindig nem vagyok a kedvese – feleltem, de azért mosolyogtam mellé.”
 
Kedvenc szereplők: Aspen, America apja
Kedvenc idézet:
”Elált a lélegzetem. Sikerült abba a helyzetbe keverednem, amitől korábban tartottam. Nincsenek itt testőrök,
nincsenek itt kamerák, senki nem állíthatja le, a herceg azt csinál tesz, amit akar.
Ösztönösen cselekedtem. A hangsúly az ösztönön volt. Reflexszerűen felrántottam a térdemet,
és telibe találtam őfelségét. Elég erősen.“


Amit szerettem benne: Aspent, és a világot. Bár sajnos az utóbbiról nem sok derült ki még.
Amit nem szerettem benne: America döntésképtelenségét, nem értem, egyszer ide beszél egyszer oda, holott szerintem nem nehéz dönteni a 2 férfi között. Mondjuk, ha most döntött volna, akkor biztos nem lenne trilógia.
Amin lehetett volna még dolgozni: A világon, kellett volna még csiszolni, és jobban bemutatni. Meg Maxonra is ráférne egy kis smirgli. Na meg America nevére.
Kinek ajánlom: Romantikus történetek kedvelőinek. És azoknak akiket nem zavar az egyszerű, meglepetések nélküli történet.

covers_180752 Értékelés:

- Borító: Nagyon tetszik, az a ruha gyönyörű! 5/5
- Történet: Sablonos, nincsenek váratlan fordulatok. Aranyos, de néha unalmas. 5/3
- Karakterek: Maxon hercegen kívül elég jók. 5/4
- Élvezhetőség: Nem volt élvezhetetlen, de nem is volt túl érdekes. 5/33csillag


6 megjegyzés:

  1. Már máshol is láttam, de még mindig nem tudom, hogy akarom-e olvasni. Főleg azért, mert mindenhol közepes az értékelés inkább. Nem tudom. Majd egyszer... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem majd ha nem lesz más könyved, és úgy érzed, nem vágysz izgalomra, akkor lesd meg. Bár a következő része eléggé unalmas lett.

      Törlés
  2. Azt hiszem ha egyszer nagyon nem lesz mit olvasnom akkor erre "befizetek" :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próba szerencse, lehet neked tetszeni fog:)

      Törlés
  3. Szerintem ez egy nagyon jó könyv!
    Egyik kedvencem!
    Az alapsztori nagyon egyedi, varázslatos, meg hétköznapi is egy kicsit. Nem kell minden könyvbe mindig izgalom, fordulópont, az legyen inkább a misztikus könyveknél. A karakterek nagyon jól kivannak dolgozva. Akik szeretik a párválasztót, azok oda vannak Maxonért. Miért is? ÉN nem csipem. Imádom az egész sztorit , ő is cuki, de puhány. Nekem ő annyira nem tetszik mint karakter.
    America egy belevaló csaj, nagyon szeretem a csajt, de a másik kötetben már nem tetszett a karaktere hogy egyik fiúról másikra járt, de mikor végig olvastam megértettem őt. Végig egy szerelme volt. Aspen. Nagyon szerette és találkozott valami újjal, Maxonnel aki iránt lassan érzései születtek, szerintem én is össze lennék zavarodva és nem tudnám, mit csináljak. De a második könyv nagyon izgalmas! Kicsit sem unalmas. Annyira jó hogy anyukám megvette nekem mind az 5 kötetet, mert ő is elolvasta és 45 éves fejjel ódáig van az író stílusáért és az egész könyvért. Egyedül a kiegészítő kötet unalmas.
    Én ezt a könyvet csak ajánlani tudom, de persze mindenkinek más a véleménye.
    ÉN így tudom őket értékelni:
    Párválasztó 5/4
    Az Elit 5/4
    Az igazi 5/5
    Kiegészítő 5/2
    Az örökös, ami nem kibaszott koronahercegnő 5/5*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy neked és anyukádnak is tetszett a könyv, attól még el kell fogadni azt is ha valakinek ingerszegény.
      Nem kell ahhoz "misztikum" hogy egy könyv jó és fordulatos legyen.

      Törlés