2014. február 6., csütörtök

Nutellás muffin

Nem vagyok nagy muffin rajongó. De mikor nincs semmi ötletem, viszont valamit sütni kell, és nincs kedvem pepecselni akkor mindig a muffinban gondolkodok.
Végül is ha megtaláljuk a számunkra tökéletes alap tészta receptet, onnantól már csak a fantáziánk szab határt.
Eredetileg csokis muffinnak készült, de eszembe jutott, hogy van nutella, és nem sokat kellett győzködnöm magam, hogy ez így finomabb lesz.   muffin (4)
Az alap tészta receptet anya kapta, és bögrébe voltak kimérve az alapanyagok. Amit én nagyon nem szeretek, mert 100 féle bögre van, 100 különböző méretben, és honnan találjam ki, hogy éppen milyenre gondolt a kitaláló. Így egy kis kísérletezgetéssel átírtam mérőpohárban kimérhető egységekre az alapanyagokat. Tudom butaság, de nem szeretem az ilyen bögrében mérős dolgokat.
Hozzávalók: 345 dkg liszt (eredetiben 2 bögre, kb 600 ml), 2 - 3 evőkanál cukor (eredetiben fél bögre, 225 ml, körülbelül 220 dkg), 300 ml tej (eredetiben 1 bögre), 75 ml olíva olaj (eredetiben 1/4 bögre), 1 csomag sütőpor, 1 csomag vaníliás cukor vagy vanília aroma, 1 darab tojás, nutella vagy éppen az amit szeretnénk beletenni, és 3 evőkanál kakaópor ha szeretnénk színezni is.

Ez elkészítés legelső fázisa, hogy a nutellát betesszük a hűtőbe, így könnyebben lehet majd kezelni a töltés során. Egy tálba kimérjük a száraz alapanyagokat, és összekeverjük őket. Egy másik tálba pedig a tojást és a cukrot habosra keverjük. Majd az olajat beleöntjük összekeverjük ezután pedig a tejet is hozzáadjuk. Ezután hozzákeverjük a száraz alapanyagokat. És a tészta kész is:)
A muffin sütőformának az aljába teszünk egy kanálnyi tésztát (attól függ mekkora a formánk) majd a hűtőből kivett nutellából kanalazunk rá egy kis adagot. Ezután pedig még egy adag tésztával jól befedjük. Érdemes figyelni arra, hogy a nutellát ne nyomjuk túl mélyen a tésztaágyba, és hogy a forma oldalához se érjen hozzá. Ha erre figyelünk akkor nagyon szépen benne marad a töltelék. A tészta sütés közben szépen meg fog emelkedni, így érdemes nem teljesen tele tölteni a formát. Előmelegített 170 fokos sütőben egy 20-25 perc alatt készre sül.muffin (1)Nekem 14 darab lett ebből a tészta mennyiségből, bár én jól megtöltöttem a formát, mert szeretem mikor ilyen nagy gomba feje lesz. :)
A csokis változat annyiban különbözött volna, hogy a közepébe egy kocka étcsokit nyomok, vagy valami finom töltöttet.
A kész muffinok nagyon puhák és omlósak. Egy bögre kakaóval isteni nassolni való.

12 megjegyzés:

  1. Ez kérem szépen merénylet ellenem! :D Virtuálisan lehet belőle küldeni? :P Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne haragudj, nem volt szándékos:) Fénypostán megpróbálok küldeni, remélem jó helyre megy:)

      Törlés
  2. Ne már, lássatok egyszer vendégül. Szépen nézek, és nagyon aranyos tudok lenni. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor jössz?:) Na meg mit kérsz a muffinok mellé?:)

      Törlés
  3. Aaaa, muffin is, nutellás is. Imádnám. :)

    VálaszTörlés
  4. Így is olyan éhes vagyok, erre látom a bejegyzésed, akkorát korgott a hasam...megyek és felfalok valamit, ezt meg hétvégén megcsinálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elnézésedet kérem, hogy rosszra ösztönöztelek:)
      Remélem, neked is ízleni fog!

      Törlés
  5. Ez már kínzás! De jó lenne, ha én is ehetnék ilyet! Na de végül is nézegetni is jó. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is tudom, hogy bírod így, hogy meg kell válogatnod, mit ehetsz meg.

      Törlés
    2. Most már megszoktam nagyjából, csak az szokott zavarni, hogy mindenki azt hiszi fogyókúrázom. Mindenhol meg kell kérdeznem (pékség, étterem...) miből vannak az ételek és akkor aztán jönnek ám a lenéző pillantások, de már eljutottam arra a szintre, hogy teszek rá. :) Nálad pedig továbbra is nézegetem a guszta édességeket. :)

      Törlés
    3. Ne is foglalkozz velük, az egészséged sokkal fontosabb!
      Köszönöm:)

      Törlés