2014. február 24., hétfő

Túrós szuflé

A receptkönyv olvasása közben a kristálycukrot sikerült kislánycukornak olvasni ennél a receptnél. El is gondolkodtam, hogy te jó ég milyen barbár süti ez, hogy kislányokból készült cukor kell hozzá. Persze újra nekifutva végre sikeresen kristálycukor lett, és ezáltal az is eldőlt, hogy mit fogok sütni.  túrosf (2)

A hozzávalók: 5 dkg túró , 2 darab tojás, 1,5 evőkanál cukor ,1 kávéskanál citromlé (ha van rendes citromunk akkor reszelt citromhéj is), 2 evőkanál tejföl, 1 evőkanál liszt (bár ezt én ki szoktam hagyni, anélkül is jó), 1 csipet só
A formákhoz: 2 evőkanál vaj, 2 csomag vaníliáscukor

Én úgy kezdem, hogy egy mély tepsit megtöltök vízzel addig, hogy a formáimat ha beleteszem, akkor félig ellepje őket. Aztán sütőbe teszem, és jól felcsavarom a hőt, hogy melegedjen csak fel.
Ezután kivajazom a formákat, majd a cukorral bevonom őket. A 2 csomag pont elég 4 formához.
Aztán a túrót a villával összetöröm, majd hozzáadom a cukrot, a tejfölt és a lisztet, ha úgy döntök teszek bele. Én most nem tettem.  Ha kapok citromot akkor belereszelem a héját és belefacsarom a levét, ha nem kapok akkor citromlét használok. Aztán hozzákeverem a két tojás sárgáját is. Jó alaposan összekeverem. A tojásfehérjéket csipet sóval kemény habbá verem, majd nagyon óvatosan a túrós masszához forgatom.
Beletöltögetem a formákba, majd ha a tepsiben elkezd gyöngyözni a víz, repülnek is a formák bele. Ezután jön a türelmes várakozás, amiben nekem jó társam a zseblámpa.
Olyan 25 percig kell sütni, ha teljesen átsülve szeretnénk fogyasztani. S nem kell félni, csak a vége felé fog igazán feljönni a szuflé.túrosf (1)Én itt most a 4 adagra való masszát csak 3 felé osztottam el, ezért lett ennyire magas. És nem is sütöttem meg teljesen, mert egyrészről így szerettem volna, másrészről meg nagyon lekezdett pirulni a teteje. Szerintem a pirított rész volt a legfinomabb benne:)
A következő kép nem valami szép, de így félig átsülve nem volt olyan nagy tartása meg hát liszt se volt benne, és a hideg meggylekvár alatt megadta magát.
túrosf (3)Az alján a cukor csillog ilyen szépen, pont sikerült a cukrosabb aljút kiborítanom:)
Az íze nagyon finom, érezni benne a túrót és a citromot, de az állaga az igazán csodálatos. Olyan, mint ha levegőt enne az ember. Nem tudom megfogalmazni az érzést, de hihetetlenül kellemes és finom. Ha teljesen átsütve fogyasztjuk akkor is, ugyanilyen finom.túrosf (4)Kihűlve is nagyon finom és ugyanúgy légies marad, bár elég hamar összeesik. Így fogyasztva nekem a krémtúrót juttatta eszembe.

4 megjegyzés:

  1. Oúúú, nyammiiii. Vennem kell ilyen szuflés tálkákat, de máris most és azonnal. Mentem.... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Csak nehogy eless a nagy kapkodásban. Csak szépen lassan:)

      Törlés
  2. Na jó, megint egy kis kínzás. :) a szuflé is tetszik, de a kislánycukor mindent visz! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kislánycukros félreolvasásnál én is nevettem egy jót magamon.:)

      Törlés