2014. március 1., szombat

Kiera Cass – Az Elit

“Döntenem kellett. Aspen vagy Maxon. De hogyan is választhatnék,
amikor mindkét lehetőség annyira jó volt? Hogyan hozhatnék olyan döntést,
ami elpusztítaná énem egy darabját? Azzal nyugtattam magam,
hogy még van időm. Még mindig van idő.“

covers_274063 Sorozat: A Párválasztó, második rész
Előző rész címe: A Párválasztó
Következő rész címe: The One
Angol cím: The Elite
Műfaj: disztópia, romantikus, fantasy, soft sci-fi
Kiadó: GABO
Kiadás dátuma: -Angol: 2013;  -Magyar: 2013
Oldalak száma: 365 oldal
Fülszöveg: A Párválasztót 35 lány kezdte meg. Mostanra azonban már csak az Elitnek nevezett csoport maradt versenyben Maxon herceg szerelméért, s a harc ádázabb, mint valaha. Minél közelebb kerül America a koronához, annál jobban meg kell szenvednie azért, hogy végre megtudja, kihez húz valójában a szíve. Minden Maxonnal töltött pillanat olyan, akár egy tündérmese, csupa lélegzetelállító, csillogó romantikus kaland. De ha a palotában meglátja őrt állni első szerelmét, Aspent, újra hatalmába keríti a vágyakozás az élet után, amit még közösen terveztek el. Americának rettentően szüksége lenne egy kis időre. Míg azonban ő a kétféle jövő lehetősége között vergődik, az Elit tagjai pontosan tudják, hogy mit is akarnak – s egyre valószínűtlenebbnek tűnik, hogy Americának lehetősége nyílik választani…



Ez a kötet nekem sok volt, s az előző részhez képest hatalmas csalódás. Túl sok volt az üresjárat, és egyszerűen untam magam miközben olvastam! Vártam, hogy majd most minden ami az elsőből kimaradt bepótolásra kerül. Hát nem így történt. Csak hiszti és volt és egy - két próbálkozás a történet feldobására.
la-selection,-tome-2---l--lite-396853Nagyon hamar elegem lett America nyafogásából és ide-oda lépegetéséből. Az egész könyv szinte csak erről szól. Elegem volt abból is, hogy ő szolja le Celeste-t (America legnagyobb ellensége a lányok között) mikor ő is ugyanúgy megtette a magáét csak ő Aspennel. Jó Celeste kicsit erélyesebb volt, de azért America se volt valami hűséges… De neki áll feljebb.
Az előző kötetben megszerettem, most viszont számomra kifordult önmagából.

“A szívem egy pillanatra elszorult s egy halk hang mintha azt suttogta volna: És mi lesz Aspennel?
De annyira lebilincseltek Maxon szavai, hogy szinte meg sem hallottam...
Maxon: Csak annyit kérek, ígérd meg, hogy velem maradsz, hogy az enyém leszel. Néha úgy érzem,
csak álmodlak. Kérlek, ígérd meg, hogy velem maradsz.
America: Hát persze. Megígérem.”


Érdekesnek tartottam, hogy minden kanyarban van egy vagy kettő palotaőr és mégsem tudják megvédeni a helyet, na meg hogy senkinek sem tűnik fel, hogy Aspen és America találkozgatnak. Jó kis királyság… Bugyuta az biztos.

“A mondatnak ezernyi befejezése tükröződött Aspen szemében, s mindegyiknek hozzám volt köze.
Azt láttam benne, hogy még mindig vár rám. Hogy jobban ismer bárki másnál. Hogy egyformák vagyunk.
Hogy a két palotában töltött hónap nem teszi semmissé a megelőző két évet.
Hogy nem számít, mi történik, Aspen mindig ott lesz nekem.”
statements_273312America apját viszont imádom, jó fej ember, tudja, mikor mit kell mondani/ írni. Remélem a következő részben is osztogatja majd a tanácsait.
Viszont, hogy ne csak a rosszat említsem, négy érdekes rész volt a könyvben számomra, de édes kevés volt ahhoz, hogy a könyvet megszeressem.

“Ha akarod azt a koronát, America, akkor vedd el. Vedd csak el. Mert a tied kellene, hogy legyen.”

Maxtonnal a történet végre kezdett valamit az írónő, próbálta végre emberivé tenni, de túl késő és túl kevés szerintem. És még mindig olyan furcsa.

“Pár órája még azt hittem, hogy örökre elvesztettem Maxont. Most hogy már tudtam,
mit is jelent számomra, készen álltam arra, hogy megküzdjek érte. A többi lány jobban teszi, ha vigyáz.”

Ami nagyon szíven csapott, hogy akkor most komolyan képes lesz feladni azt America ami ő maga? Egy férfiért, holott az elején mindig csak maga akart lenni? Hát majd a következő könyvben kiderül. Mindenesetre nem a főszereplők miatt fogom elolvasni, hanem a lázadók miatt. Érdekel, ami mögöttük van, de hogy mi lesz a huzavona vége az nem.
tumblr_mj97n5giP31qhfadgo1_500Maximum akkor fog meglepni a következő rész, ha a végén nem Maxon & America páros lesz.
   
tumblr_m9qmg8DaYb1rttgboo1_1280Kedvenc szereplők: a lázadók, America apja, Aspen, Marlee
Kedvenc idézet:
“– Már képtelen vagyok kiigazodni rajtad. Eleinte, amikor még nem igazán kedveltél,
pontosan értettem, miről van szó. Aztán megváltoztak kettőnk között a dolgok,
és más szemmel néztél már rám. Most vannak pillanatok, amikor azt hiszem,
hogy szeretsz, aztán a következőben mintha nem állnál igazán mellettem. (…)
Nem kérem,hogy mondd azt, hogy szeretsz. Nem kérem azt sem,
hogy azonnal döntsd el,akarsz-e hercegné lenni. Azt viszont jó lenne tudni,
hogy itt akarsz-e egyáltalán maradni.”

Amit szerettem benne: A lázadókat, és Marlee igaz szerelmét. America   kampányát.
Amit nem szerettem benne: A szerelmi huzavonát, és azt hogy America képes lenne feladni azt aki ő maga, holott az első részben azért szerettem meg nagyon, mert pont hogy nem változott meg mások kedvéért.
Amin lehetett volna még dolgozni: Az egész könyvön.
Kinek ajánlom: Azoknak akik elolvasták az első részt, és nem szeretik félbehagyni a sorozatokat.

la-selection,-tome-2---l--lite-322999

Értékelés:

- Borító: Gyönyörű! 5/5
- Történet: Unalmas! 5/1
- Karakterek: Nehéz megfogalmazni, voltak jók, viszont America kifordulása önmagából nekem nagyon negatívvá tette ezt az egészet. 5/2,5
- Élvezhetőség: Egyedül a lázadók és Marlee miatt volt benne élet. 5/1
2csillag

5 megjegyzés:

  1. Most lehet, hogy mégsem akarom olvasni... egyelőre még parkolópályára teszem.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy megírtad, mert nem hiszem, hogy elolvasnám valaha, így véletlen se költök rossz könyvre pénzt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Esetleg, ha megtudod mástól szerezni, akkor kérd kölcsön. Megvételre nem ajánlom, de meg kell próbálni, hogy biztosan neked se tetszik. Lehet te találsz benne olyat, ami megfog:)

      Törlés
  3. Én most ovasom a második részt, és engem levett a lábamró, voltak benne durva részek, de ezt kompenzálni tudja a történet szép része

    VálaszTörlés