2014. március 23., vasárnap

Lakatos Levente – LoveClub

Mindig azt mondom, hogy ne legyünk előítéletesek senkivel és semmivel szemben. Persze, a saját tanácsom soha nem fogadom meg, pedig megkellene.
Mikor a kezembe vettem Lakatos Levente könyvét, rögtön elvetettem magamba, hogy ez biztos nem lesz jó. Ugyan már,az író helyes, modellkedik, híres, akkor írni már biztosan nem tud. Hát ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna, ugyanis ez a könyv zseniális!  Egyszerűen akarom, akarom a polcomra, meg  az összes többi részét is!

“– Vannak dolgok, amiket nem akarunk megtenni, mégis hirtelen megtörténnek
– kezdte a mentális kínzást a pszichológus. –
Sokkal könnyebb tönkretenni egy másik ember életét, mint azt sokan gondolják.”

covers_291297Sorozat: Dr. Lengyel 1. rész
Következő rész címe: Bomlás
Műfaj: erotikus, krimi (szerintem)
Kiadó: Ulpius-ház
Az első kiadás dátuma: 2011
Oldalak száma: 510 oldal
Fülszöveg: 
Vajon mennyire véletlen, amikor „véletlenül” ránk talál egy helyes fiú az interneten?
Lili minden vágya, hogy újságíró legyen, és kitartásának köszönhetően, a legnagyobb napilap szerkesztője ajánlatot tesz neki: ha záros határidőn belül felkutat egy címlap sztorit, már az iskolaidő alatt is dolgozhat az újságnak. A lány lelkes témakeresésbe kezd, és felfigyel rá, hogy a közelmúltban szokatlanul sok fiatal követett el öngyilkosságot a fővárosban. Meggyőződése, hogy valamilyen új drog, vagy egy szekta áll a tragédiák hátterében. Az azonban álmában sem jut eszébe, hogy lakótársa, az extrém stílusú Cicamica is belekeveredett az ügybe. Sőt, ő mozgatja a szálakat. Bulik, szex, élvezet, kéj és szerelem Budapest legsötétebb zugaiban.
Lakatos Levente első regényével, a Barbibébivel egy csapásra a fiatal generáció egyik kedvenc szerzőjévé lépett elő. A huszonéves újságírónak több mint tízezres rajongótábora verbuválódott a Facebookon, olvasói pedig izgatottan várják második kötetét.
A Loveclubbal Levente folytatja a Barbibébivel megkezdett útját. Ifjúkori szenvedély, szerelmek, ballépések, útkeresés és elfojtott, ám kitörni készülők vágyak – ettől olyan izgalmas a sokszor tabudöntögető, új regény.
  

“Ilyen az élet, kegyetlen játékokra képes. A szeretet és a ragaszkodás pedig a cinkosai.”

A történet csavaros, életszerű, a legapróbb részletekig kidolgozott. Az utolsó pillanatban azt hiszed, összeállt a kép, tudod ki kicsoda és tetteik okát is sejted, majd utána még egy újabb csavarás jön, és a végére tejesen más jön ki, mint amit sejteni lehetett. Egyszerűen hihetetlen volt. De ha egy szót mondhatnék róla, akkor az a durva lenne. És ezt egyáltalán nem negatív értelemben mondom. Durva, szókimondó de szerintem pont ez az egyik nagy pozitívuma, ebbe a könyvbe illet ez a durvaság. 
Nagyon nem szeretem a krimit, de ebbe beleszerettem.

“A veszély és a kiismerhetetlen vonzza a nőket. A legtöbb férfi nevetségessé teszi magát,
magamutogató módon igyekeznek fitogtatni az erejüket.
Sokkal izgatóbb egy titokzatos idegen, akinek perzsel a tekintete.”

A karakterek egytől egyig nagyszerűek, jól kidolgozottak. Mint ha itt élnének, sétálnának közöttünk. Leginkább két karakter fogott meg.
Az egyik Dr. Lengyel Dávid egy érdekes, nagyon összetett, rejtélyes, pótolhatatlan, zseniális karakter.  Kíváncsian várom, hogy még mit tudunk majd meg róla.
A másik pedig Bloodsmoke20, aki annak ellenére hogy egy beteg, elborult elme hihetetlenül jól ki lett dolgozva. Nem tudom, hogy az író honnan vette hozzá az ihletet, de szerintem ezzel a karakterrel egy nagyon jó gyilkost tett elénk. Én benne is kerestem a jót mint mindenkiben, és végül is találtam. Úgy érzem valamelyest ő is csak egy áldozat. Ha nem segít rá egy bizonyos szereplő, akkor talán nem borult volna el ennyire az agya. Jó tény és való, hogy előtte is volt baja, de talán nem fajult volna el ennyire, és esetleg egy hasonló felfogású emberrel boldog is lehetett volna. Kicsit áldozatnak érzem. Ez persze nem bocsájtja meg a tetteit, mindössze az én lelkem mindenkiben keresi a jót.

  “Gyűlölöm a pirkadatot, amiért az éjszakából megszületve segíti a nappal diadalát.
Pedig a nap lagymatag úr, délutánra erejét veszti, és alulmarad a mindig erős holddal szemben.”

A könyv egy olyan témát is boncolgat, ami szerintem nagy hangsúlyt érdemel. Ez pedig az internet, és az általa kínált ismerkedési lehetőségek. Nem tudhatjuk, hogy ki ül a nicknév mögött, és nem lehet elégszer elmondani, hogy nagyon vigyázni kell! A net rengeteg lehetőséget nyújt a gonosz, szélhámos embereknek, nem szabad erről megfeledkezni soha sem.
 
Kedvenc szereplők: Dr. Lengyel Dávid, Bloodsmoke20, Laura, Farkas
Kedvenc idézet:


“Mennyire jellemezheti az embert, hogy mit iszik? A kávésra mindenképpen azt mondaná, hogy földhözragadt,
konzervatív ember, aki egyszerre akar mindent. Kapkodós és türelmetlen. Erre enged következtetni,
hogy kis adagban nagy dózis koffeint juttat a szervezetébe. A teás azonban érdeklődőbb, körültekintőbb,
jobban elmerül a részletekben. Türelmes, hiszen a nagy adag forró teát csak lassan,
óvatosan lehet szürcsölgetni. Érzelmesebb, amire az ízek iránti rajongás utal.”

Amit szerettem benne: Mindent, egyszerűen nagyon nehéz lenne egy dolgot kiemelni. A Lengyel szemszögéből íródott utolsó rész és az Érzékek memoárja az amit megemlítenék, de van még ezen kívül rengeteg másik is.
Amit nem szerettem benne: Hogy végérvényesen a tudatomra hozta, hogy kell egy új könyvespolc.
Amin lehetett volna még dolgozni: Szerintem ilyen nem volt benne.
Kinek ajánlom: Szívem szerint azt mondanám, hogy mindenkinek. De inkább azt mondom, hogy azoknak akiket nem zavarnak a durva jelenetek.


Értékelés:

- Borító: Nekem mind a kettő nagyon bejön! Nagy dilemmám, hogy nem tudom eldönteni, melyikkel hozzam haza. 5/5
- Történet: Zseniális, fordulatos, tökéletes. 5/5
- Karakterek: Élő, lélegző személyek, tökéletes kidolgozással. 5/5
- Élvezhetőség: Minden lapját egyre jobban és jobban élveztem. Egyszerűen letehetetlen volt, bár sajnos muszáj volt félre tenni, mert a tanárok közül jó páran nem díjazták a lelkesedésem a könyv iránt. S rájöttem, hogy mikor jó könyvet sikerül kifognom, akkor tuti biztos, hogy nem lesz időm olvasni, vagy pedig az idő szól közbe egy kis fejfájással. 5/5
5csillag1654290_650849568284338_1588408448_n

2 megjegyzés:

  1. Ehhez sem nagyon mertem hozzányúlni, de ezután fogok. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak azt tudom mondani próbáld meg, ez egy tényleg nagyon jó könyv. Szerintem neked is tetszene:)

      Törlés