2014. április 22., kedd

Sherrilyn Kenyon – Angyali csók

A kedvenc íróm/írónőm polcon sokáig csak J.R. Ward volt az egyeduralkodó, s mindenki mást letaszított a mélybe, sőt még külön polcot is szerzett magának, ami a helyhiányos könyvespolcomon nagyon nagy szó.
Aztán tavaly belebotlottam Sherrilyn Kenyon Sötét Vadász sorozatába, és Ward egyeduralma megszűnt, mert ez a másik világ is beszippantott és nem engedett szabadulni. Pár hónap alatt végigolvastam azokat a részeket, melyeket sikerült megszerezni, és mind a mai napig rágom a fülem, hogy nem tudok jobban angolul, pedig akkor már olvashatnám tovább is. Sajnos ha a magyar kiadásra várunk, akkor soha nem fogjuk elolvasni végig a sorozatot. Úgyanis még csak a 7. magyarul kiadott könyvnél tartunk + 1 novella, mig eredeti nyelven már 24 könyv jön ki. Sajnálom, hogy a kiadó nem látja, hogy mekkora érdeklődés van ezen sorozat irányába.

“Mert minden ősi mítosz és legenda az igazságban gyökerezik.
Néha pedig az igazság nem szabadít fel minket. Hanem éppenséggel még inkább rabszolgasorba taszít. “

covers_133415 Sorozat: Sötét Vadász sorozat 5. része
Előző rész címe: Ördögi tánc
Következő rész címe: Pokoli tűz
Angol cím: Kiss of the Night
Műfaj: fantasy, romantikus, erotikus (szerintem)
Kiadó: Ulpius-ház
Kiadás dátuma: -Angol: 2004;   -Magyar: 2010
Oldalak száma: 480 oldal
Fülszöveg:
Wulf Tryggvasen egykor viking harcos volt, most halhatatlan Sötét Vadász, akinek súlyos emlékezetvesztést előidéző ereje van. Bárki, aki emberi alakjában találkozik vele, öt perc múlva már nem emlékszik rá. Egyéjszakás kalandoknál nagyon hasznos ez a tulajdonság, ám megnehezíti, hogy értelmes és tartalmas kapcsolatokat alakítson ki; igaz szerelem nélkül azonban soha nem lesz képes visszanyerni a lelkét.
Legújabb küldetése rémálommá változik – rettenetes démonhordával kell megküzdenie, s megvédenie Cassandrát, az elátkozott faj hercegnőjét. Cassandra leendő gyermeke menti majd meg a világot a nagy Pusztító rémuralmától, ám egy ősi átok miatt a lány ideje véges: huszonhét évesen kínhalált kell halnia – addig pedig alig néhány hónap van csak hátra…
Kettejüknek kell szembeszállniuk a mindenre elszánt szörnyekkel, s a bátor nő végül rabul ejti Wulf fagyos, érzéketlen szívét, s talán elnyerhetik a boldogságot…

covers_137163
Aki nem olvasta  az előző részeket, annak a könyv olvasása során rengeteg spoilert le fog lőni az írónő, s ezért érdemes sorban haladni a könyvekkel. Az már más kérdés, hogy a fő szál megértéséhez nem szükségesek az előzmények, mivel szépen elmagyaráz mindent az írónő közben is. Kapcsolódnak egymáshoz, de nem olyan szorosan, és inkább az egyenlőre mellékszálként futó amúgy későbbi fő szereplőről szóló könyvhöz (ez a 15.) szolgál rengeteg fontos, érdekes információval.

“– Mindig olyankor kapjuk meg a dolgokat, amikor valóban szükségünk van rájuk.
– Hogy ez mennyire nem igaz!- közölte Wulf. “

Milyen lehet úgy felkelni minden nap, hogy tudjuk, mikor fogunk meghalni? Cassandra egy régi átok miatt szenved ettől. Ugyanis ő egy apollita, akit az ősei által elkövetett bűn miatt arra kárhoztattak, hogy 27 évesen szörnyű kínok között meghaljon.
Milyen lehet úgy élni az életünket, hogy senki se emlékszik ránk, csak pár különleges lény és a vérrokonaink,akik már lassan kihalnak mellőlünk? Wulfot megátkozták, és eme szörnyű átokkal él már évszázadok óta. Élete 1200 éve alatt szinte egyedül volt.
S milyen lehet ráeszmélni arra, hogy az ellenségbe szerettünk bele? És még gyermekük is lesz.
Az ő  történetük éppen erről szól.
covers_137165Ez a könyv inkább a mitológiát helyezi előtérbe és kicsit kevésbé romantikus a történet. Persze romantikus is, de nagyobb betekintést nyertünk inkább az apolliták és a démonok életébe. Ami egészen izgalmas, és szerintem érdekes is.
A történet jó, megkapó. Talán kicsit rövid a könyv ahhoz képest, hogy mennyi időt ölel fel. A végkifejlet is nagyon el lett találva, és titkon reméltem, hogy Wulf be fogja adni a derekát minden ellenérzése ellenére.
A karakterek jók lettek. Wulf jellemfejlődése példaértékű. Sokan csak feketének és fehérnek látják a világot pont mint ő. Holott sokszor nem ilyen egyszerű a történet. Néha mélyebbre kell tekinteni ahhoz, hogy meglássuk az igazat.
Cassandra szerencsére nem a nyávogós, önsajnáló lány lett, és ez nagyon pozitív. Az elején féltem tőle, hogy majd elindul ebbe az irányba, de szerencsére nem.
A mellékszereplők is jók lettek, s szerencsére sokukkal a későbbiekben is találkozhatunk.
 
“– Egy percig se aggódj, Chris. Abban a pillanatban, amikor egy Sony Playstation megtámadja a földet,
 és elpusztítással fenyegeti, már hívunk is! “
  
Kedvenc szereplők: Wulf, Urian, Cassandra, Chris, Ash, Katra, Zarek, Apollymi (a többi könyvet olvasva majd letisztul, hogy miért is kedvenc)
Kedvenc idézet:


“A közöttetek lévő hasonlóságok miatt közeledtek egymáshoz, és a közöttetek lévő különbségek
hoznak változatosságot és tüzet az életetekbe. Áldjanak meg titeket az istenek,
és óvják a köztetek lévő kapcsolatot. Áldják… – hirtelen újra elhallgatott. – Nos,
termékenységgel már megáldottak benneteket, úgyhogy ezt a részt át is ugorhatjuk.”

Amit szerettem benne: Ezt az egész ellenségem de szeretem dolgot, és hogy végül Wulf rájön, hogy nem minden csak fekete vagy fehér.
Amit nem szerettem benne: Hogy ilyen rövid volt, még úgy olvastam volna arról, hogy mi történik velük később. Sőt fordítási hibával is lehet benne találkozni.
Amin lehetett volna még dolgozni: Így volt tökéletes.
Kinek ajánlom: Mindenkinek aki szereti ezt a műfajt, és akinek bejött Ward Fekete Tőr Testvériség sorozata.

Mellékesen nekem a könyv olvasása során Nikolaj Coster-Waldau arca ugrott be mint Wulf. Tudom, Wulf fekete hajú, de mégis arcra pont ilyennek képzelem.Nikolaj-Coster-Waldau-nikolaj-coster-waldau-23774986-592-592 Értékelés:
- Borító: Nagyon kényes, de komolyan. Szerintem a szimpla érintéstől is karcolódik a felülete. Amúgy a borító szép, de nem illik a sorozat többi részéhez. Nem értem miért nem lehet őket egy sémára készíteni, hogy szépen nézzenek ki sorba rakva. 5/4
- Történet: Bámulatos, tökéletes, magával ragadó. 5/5
- Karakterek: Kenyon karaktereire nem tudok rosszat mondani. Mindegyikük tökéletes, és egyedi. Ash pedig még titokzatos is. 5/5
- Élvezhetőség: Van benne pár fordítási hiba, ennek ellenére olvastatja magát a könyv, és szinte letehetetlen. 5/5
5csillag
Egy jó tanács így a végére, a Múlt című fejezetből  Ryssa nevét és történetét ne felejtsétek el, mert egy mozaik darabkája:) Nekem most esett csak le, és így van pár dolog, amit új fényt nyert:)

Ui: Miért van az, hogy ami tetszik arról alig tudok írni, persze ami nem arról meg csak úgy áradnak belőlem a szavak?

8 megjegyzés:

  1. Mert itt szeretnéd az élményt magadnak! :D Én is így vagyok vele.
    Az én kérdésem, hogy miért lövi le mindenki azt, amit én írni akarok?!?!?!?! :(
    El akarom olvasni ezt is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm erre még nem is gondoltam:)
      Sajnálom! ^Pedig nem jártam a fejedben, esküszöm! Azért én várom, neked hogy fog tetszeni :)

      Törlés
    2. Nem te jársz a fejemben, hanem az író... szerintem, letapogatnak álmomban. :D
      Jó, ez egy kicsit paranoiásan hangzik.

      Törlés
    3. Jaaa, hogy így. Huh bocsi, kicsit megnyugodtam. Hmm, érdemes lenen az alufólia fejfedő:)
      De biztos tudnál te ennél jobbat írni, és nyugtasson a tudat, hogy ezt is megírták már párszor, hiszen rengeteg vérfarkasos, démonos könyv van a világon, ahol a jóképű férfi beleszeret a félénk lányba:)

      Törlés
    4. Még a Leandert forgatom. :)
      Megyek, és betekerem a fejem. :D

      Törlés
    5. A Leandert soha el ne dobd, annak a kezdete és ötlete nagyon jó!:)
      Fényképet kéreeek:)

      Törlés
  2. Felvettem a kívánságlistára az első öt könyv dobozos változatát, kíváncsian várom, hogy hogy fog tetszeni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem tetszeni fognak!:) Bár szerintem az első két könyv nem lett annyira nagy szám, inkább az utána következők.

      Törlés