2014. május 20., kedd

Az írásbeli és gyakorlati vizsga, meg a Yvette ciklon

Mondtam én, hogy nevemben a sorsom. Mármint átkom:) Na de azért megnyugtatásul elmondom a nagyon hosszú elbeszélésem előtt, hogy én úgy érzem meglett a vizsga ezen része, és nagyjából tudom is, hogy hol s hány pontot buktam el. Nehezebbre számítottunk, de egy modult leszámítva a többi átlagos volt:)

Szeretném megköszönni mindenkinek, aki szurkolt, és támogatott ebben az időben, és köszönöm az SMS-eket és a leveleket is, nagyon jól estek!:)10175006_663263287077784_729795124970040870_n

Szerdán este már éreztem, hogy nem lesz ez sima menet. Hajnali 2-kor még azt néztem az ágyból, hogy a felsővezeték mélyen szépen ringatózik a szélben. És reménykedtem, hogy reggelig nem fog sehol se leszakadni. Szerencsére nem szakadt, és 2 óra alvással indultam is a vizsgára.
Első modul általános informatika volt. Jól ment, könnyű volt.
Aztán jött a mumus a projektmenedzsment. Mindenki attól rettegett, nagyon féltünk, hogy nem fog sikerülni. És amennyire nehezet várunk annyira könnyű volt. Mind az elméleti, mind a gyakorlati feladatsor is. Én a gyakorlatinál mondjuk úgy éreztem, hogy csak összevágtak valamit, nem volt rendesen kidolgozva a feladat. Ami persze most nem volt baj, de sokkal nehezebbeket és kidolgozottabbakat kaptunk gyakorolni (előző évek feladatsora).
Aztán jött az aminél úgy gondoltuk nem lesz gondunk, a munkajog és vállalkozástan. Kínomban ott elröhögtem magam  kétszer is az elején. Elolvastam az első oldalt és csak pislogtam, hogy te atya ég, én ezt nem tudom. Aztán végül is sikerült egy aprócska kommunikációs csatornát létrehoznunk, és aki ezen megbukik azt ki kell nevetni. De tényleg, összeszámoltam a fele biztosan megvan, még akkor is ha az összes többit elrontja az ember.
Utána pedig jött a gépszerelés, server telepítés és beállítás. A legjobb hangulatú vizsgarész volt. Howlett és Cs. mellett ültem, és olyan jól elnosztalgiáztunk, elbeszélgettünk, nevetgéltünk, közben meg szépen lassan épültek a gépek. És itt a lassanon van a hangsúly, kicsit gyorsabban kellett volna szerelnünk, úgyanis nem tudtuk befejezni a feladatsort. Körülbelül 10-15 perc hiányzott volna. Ott az osztály fele biztos bukott 10-15 pontot. Mi is:D Azzal szenvedtünk, hogy nem tudtuk módosítani a házirendet.Még mindig nem jöttünk rá, hogy miért nem.
És arra a napra ennyi volt, előbb is végeztünk mint vártam.  Meglestem a menetrendet, semmi gond nem volt kiírva, a szél se volt nagy, az eső szemerkélt, de nem volt durva.
15:30 felé értem ki a vasútállomásra és vártam az 51-kor induló vonatomra. Egészkor se volt még semmi kiírva róla, gondoltam megyek a pénztárhoz és érdeklődöm, mert hát az információs pultban nem volt senki. Pénztáros bunkón odavágja nekem, hogy nézzem a táblát oda minden ki lesz írva. Igen, arra a táblára gondolt, amire mást nem tudnak kiírni mit, hogy mikor,hova, hányadikra, milyen vonat, és mennyit késik. És csak néztem rá, hogy most engem komolyan hülyének néz. És annak nézett. Én meg szerintem igen jogosan akadtam ki, mert nem tudtam semmit, és ki mástól várhatna információt az ember mint a dolgozóktól. Tudom, csak azt mondhatják amit a Start kiad nekik, de könyörgöm legalább annyit hogy fák borultak a sínre vagy valami, nem bunkón odavetni hogy nézd a táblát.
Ezután jó 10 perccel megszólalt a hangosbemondó, amiből alig lehetett érteni valamit recsegett az egész, a bemondó mögötti beszédet jobban lehetett érteni mint amit a nő mondott. Nagy nehezen sikerült kiérteni belőle, hogy a Székesfehérvár – Nagykanizsa vonal meghalt, a helyettesítő buszok meg majd jönnek.
Ezután senki nem tudott semmit, vártunk és álltunk. Na meg közben megkértem anyut nézzen buszt hazafelé.
Közben jöttek ismerősök, vasutasok és így nagy nehezen összeszedegettünk az információkat. 2 óránkénti gyors vonatok helyett lesznek csak buszok, és nagy valószínűséggel még másnap délelőtt se fogják tudni helyrerakni a vonalat. Szóval vártuk a 16:18-at mint a messiást, mikor kiderült hogy késik a Keszthelyi (ha jól emlékszem) vonat és hát meg kell várni, mert csatlakozás lenne a mi vonatunkhoz. 30 percet késett, ami a végére több lett. Már belefagytam a téli bakancsomba és a szövetkabátomba, mire megjött a vonat és elkezdtek felszállingózni az emberek a buszra. Végül 17 óra felé el tudtak indulni a buszok. Mindenhol megálltunk szinte, de azért hazajutott mindenki, én 18:20 felé.
Nagyon szerettem volna rögtön aludni, de tudtam, hogy akkor este nem fogok, így hát elmentem apuval mikor levitte anyut dolgozni. Ott beszéltünk az egyik munkatársával és ő mondta, hogy olyan 5 óra felé kapták meg a hivatalos szöveget arról, hogy mit mondhatnak. Zseniális.
Másnap reggel nem sokkal több alvás után apa vitt be a suliba. Nem tudom jártak e már a vonatok,azt tudom, hogy estefelé már kisebb – nagyobb késésekkel de volt valami mozgás.
10369084_10152265355441840_5778111611658977568_oNa de vissza a sulihoz, UTP kábelt készítés és Win7 telepítése beállításával kezdtünk. Amin kiderült, hogy lehetett volna hozni saját kézzel írt jegyzetet, a gyakorlati vizsgákra… Tehát az előző napi pontvesztést simán ki lehetett volna kerülni, ha ezt tudjuk… Na mindegy. Izgalmamban a kábelem egyik felén a csatlakozó fejet sikerült túl nyomnom a krimpelő fogómon, azzal szenvedtem mire visszaszereztem tőle a fejet, aztán néztem a fogóm fogait, és elég bénán álltak, így Cs. fogóját loptam kölcsön mig nem használta. De eme baki után sikerült jó kábelt csinálni, sőt még egyszer, mert Howlett kábelének egyik felét is én csináltam meg, szegény már nagyon ideg volt. Nem hiszem, hogy itt lett volna pontvesztésem, de majd kiderül.
Aztán jött a weblapkészítés. Jó feladatot kaptunk, el lehetett vele pepecselni. 20 pont repült itt azzal,  hogy a php része nem ment, és már nagyon nem voltam vizsga kompatibilis. Ezt onnan tudom teljesen, mert ott előttünk írták rá pontokat miközben végignéztük a tanárral együtt az egészet. Ez a rész volt a legszenvedősebb számomra, mert lent a műhely ezen termében ahol voltunk alacsonyak az asztalok, és kifogtam egy elég magas széket ráadásul (nem nem lehet állítani őket mert valamilyen hülye iskolai szabály miatt be lettek állítva örökre), és nem fértem rendesen az asztal alá, plusz még felülről néztem le a monitorra ami nem volt kellemes. A 2 óra körül már fájt mindenem a derekam, a nyakam és még a fejem is nekikezdett. Vettem be fájdalom csillapítót, de mire vége lett a vizsgának addigra kezdett el hatni.
És ezzel az írásbeli és gyakorlati vizsgám lezárult. De a nap még nagyon nem. Kiderült, hogy a dokim csütörtökön rendelt, nem pénteken. Pedig tisztára úgy emlékszem, hogy mikor megnéztem a rendelést még 16 péntek volt kiírva. Na mindegy, nem lényeges szerencsére a dolog, nem baj ha kimarad egy ideig, majd ráérek íratni ha lesz időm.2014-05-16 13.34Aztán felhívtam anyuékat, hogy jöhetnek értem, bent a vasútállomáson találkozunk. Odafelé menet meg elkapott az eső, de nagyon csúnyán. Körülbelül 15 perc alatt bőrig áztam, még a bakancsom is átázott felűről. Nagyon meglepett mert eddig még soha nem ázott át. Aztán a szövetkabátom is átázott, hiába volt esernyőm. Szegény esernyőt többször sikerült is kifordítania a szélnek. A vasúthoz érve csináltam is egy kis videót, hogy mennyire esett, bár a végén elkaptam a telefont ugyanis hirtelen ráeredt jobban meg a szél is besegített neki és az addigi biztonságot nyújtó oszlop mögül kénytelen voltam a váróba menekülni.
Bent a váró meg tele volt alul öltözött emberekkel. Most komolyan, hogy lehet valaki olyan buta, hogy topánkába, kis szoknyába és egy vékony felsőben jön el otthonról, mikor látja milyen idő volt előző nap. Sejtem mennyire fázhattak, mert én a téli felszerelésemben is majd megfagytam. Remélem, azért tanultak belőle.2014-05-16 13.44Aztán végül odaértek értem az állomásra és vásárolni mentünk, ami vizes bakancsba nem éppen volt kellemes. Majd hazaérés és kipakolás után az ágyamba vetettem magam, és hajnali 1-ig aludtam:D
Megnéztem a Big Bang Theory  és a The Vampire Diaries évadzáró epizódját, és mind a kettőn sírtam. Tudom a BBT sitcom, de egyszerűen nem tudtam nem sírni a végén, és Leonard fejét az asztallal csapkodtam volna meg, na meg a forgatókönyv íróét is, hogy így fejezte be. Meg fogok örülni őszig.
A TVD is hasonló érzelmeket mozdított meg bennem, és hosszú évadok óta úgy érzem, hogy ez a rész végre újra reményt ad, olyan volt mint az elején és nem az a lapos, unalmas, nyáltenger amivé vált.10305184_295841500580108_7685425955168877840_nSzóval ennyi volt ez a 2 nap, zsúfolt, érdekes, és fárasztó:) 4.-én az utolsó kör jön a szóbelivel:)

2 megjegyzés: