2014. június 3., kedd

Maros Edit: A Hűvösvölgyi suli 1.

Nagyon sokszor belefutottam már a Szent Johanna Gimibe (későbbiekben SzJG), de valahogy mindig toltam, halasztottam tovább. Valamiért nem tudtam elkezdetni. Úgy év elején pedig belefutottam a Hűvösvölgyi Suliba, amit mindenki az SzJG-hez hasonlít, és akkor úgy gondoltam, hogy én nem fogom semmihez sem hasonlítani, mert SzJG szűzként nincs alapom amihez lehetne. Végül Dóri Akkor szakítsunk ajánlója/kritikája adta meg a lökést, hogy bele kell olvasnom ama nemes sorozatba, de mivel megígértem magamnak, hogy a Hűvösvölgyit nem fogom semmihez sem hasonlítani így övé volt az elsőbbség. De már nagyon megbántam…

covers_209902 Sorozat: Hűvösvölgyi suli 1.
Következő rész címe: Hűvösvölgyi suli 2.
Műfaj: ifjúsági, kortárs, magyar
Kiadó: Studium Plusz
Kiadás dátuma: -Magyar:2012
Oldalak száma: 378 oldal
Fülszöveg:
Kamasznak lenni nem könnyű. Először is ott vannak a felnőttek, akik azt hiszik, hogy mindent jobban tudnak, és általában ki is mondják a véleményüket. Aztán az igazi ellenségek, a pattanások, amik a lehető legrosszabbkor tűnnek fel, hogy megnehezítsék az amúgy is bonyolult hétköznapokat. Na és akkor még nem beszéltünk a szerelemnek nevezett izéről, ami végképp érthetetlen és kiborító. A túlélésben sokat segít, ha az embernek vannak osztálytársai, ha elérhető a Facebook és van kivel chatelni a legégetőbb kérdésekről, illetve ha megfelelően élénk a fantázia – arra az esetre, ha feltétlenül ki kell találni, mondjuk egy kamu pasit cikis helyzetek megoldására. És sokszor jól jön egy ikertesó is.
A „Hűvösvölgyi suli” tizennégy éves ikrei a kamaszkor útvesztőiben barangolnak, néha kéz a kézben, néha nem szólok hozzád hangulatban, olykor pedig egymást kirángatva a csávából. Mikor mire van szükség.


Első megjegyzésem a művel kapcsolatban, hogy biztos vagyok abban, hogy a Facebook, a High School Musical és Zac Efron támogatta a kiadatását. Úgyanis ha ötvenszer nem hangzik el ez a 3 szó a műben akkor egyszer sem. Engem zavart az állandó ismételgetés. Na meg, hogy minden dologgal szalad a facebookra, megnézi a facebookon, hát még mindig nem jelölte be facebookon.
Második megjegyzésem, hogy nincsen olyan értelmes gondolat, amit idézni lehetne, így az idézeteket ne keressétek.
Harmadik megjegyzésem, hogy kellett volna egy kis szleng és rövidítés szótár, mert a tkp..-n vagy 1 órát gondolkodtam. Lehet az én hibám, mert nem szeretek rövidítéseket használni de nekem erről a takarékpénztár jutott eszembe rögtön és nem a tulajdonképpen. Na meg a flow élmény. Uram atyám én is voltam tini, de ilyen szóösszetételt még nem hallottam.
Negyedik megjegyzésem, én a gyerekem kezébe nem adnám ennyi idősen. Ebből adódóan lehet sőt biztos, hogy túl idős vagyok már eme mű olvasásához.
Mary-Kate-Olsen-Ashley-Olsen-were-London-May-2002Történetünk főhősei Mary-Kate és Ashley, akarom mondani Nóri és Dóri, akik ikrek. Szöszi, hullámos hajuk és kékes zöld szemük van, szeretik a zenét, énekelnek és fontos megjegyezni, hogy 14 évesek. És ebben a korba természetesen előjönnek  a világ legnagyobb problémái a pasik. Meg a smink, meg a cigi, meg a sör, meg a bulizás. Na igen, nálam már itt kivágta a biztosítékot, úgyanis 14 évesen szerintem nagyon nem ezekkel a dolgokkal kellene foglalkozniuk. Nekem kicsit ez életidegen volt, majd egy 2-3 évvel később, akkor oké.
Az első 60 oldal nagyjából a semmiről szól. Komolyan! Dóri, meséli el nekünk az életét, mely egyáltalán nem viszi előrébb  cselekményt semmivel. Az egész osztályát is bemutatja, de teljesen felesleges is erőlködni a megjegyzésükkel úgyanis körülbelül kettő az aki meg is jelenik később, mint a cselekményben résztvevő alany. Ja meg örökérvényesen a fejünkbe veri Dóri, hogy ők imádják a zenét, és imádják, és két oldallal később is ugyanúgy. Mint ha hülyének nézné az embert az írónő komolyan.
Még meg kell említeni Lillát is akinek Dóri e-mailban és skypon meséli el élete minden pillanatát, úgy hogy azt se tudja kivan a másik oldalon valóban. Körülbelül 5 másodpercig zavarja ez a főhősnőnket (Dórit) aztán nem érdekli. Vicces, de ez jobban érdekelt, mint maga a nagy bonyodalom.
Aztán jön a nagy Ő, a görög isten azaz Dávid. Nóri meg hülye liba lesz, és innen spoiler nélkül nem tudnék mit mondani, mert már ez is spoiler. Szerintem ha tippeltetnem kellene a végkimenetelt mindenki elsőre eltalálná.
És megjelenik a mű egyetlen jó karaktere Attila, aki a csendes jófiú szerepét veszi fel. És szerintem itt sem nehéz kitalálni mi fog történni.
A végén ott van a nagy szerelem és Lilla csattanója, ami nem ütött akkorát mint kellett volna. Túlságosan kevés információt tudunk meg róla ahhoz, hogy komolyan lesokkoljon minket. Persze persze, szegény Lilla, de ennyi. Dórit se túlságosan hatja meg a dolog, mással volt elfoglalva…
Sokadig nem értem dolog benne pedig a cím. Nem értem miért lett Hűvösvölgyi suli, mikor igazán nem sok minden történik a suli falai között. Többször ül a laptop/ facebook előtt Dóri, mint amennyit a suliba.
És ennek még van folytatása, én pedig elfogadtam egy kihívást, és még egy részt muszáj lesz elolvasni. Hát nem tudtam, mit vállaltam el akkor.

Kedvenc szereplők: a gitáros Attila
Kedvenc idézet: Nincs, de szerintem ez nem meglepő.
Amit szerettem benne: Hát egy jó fél órás gondolkodás után is, csak a gitáros Attilát tudom mondani.
Amit nem szerettem benne: A “történetet” vagyis annak hiányát, és az ikreket. Na meg az unalmat, meg a sablonosságot.
Amin lehetett volna még dolgozni: Mindenen.
Kinek ajánlom: Mazochistáknak.
 

Értékelés:

- Borító: Nagyon tetszik, olyan kis vidám csajos lett. 5/5
- Történet: Mivel nem volt nagyon, így nincs mit értékelni. 5/0
- Karakterek: A legtöbbjük sablonos és idegesítő… kivéve a gitáros Attila, meg Halmai tanár úr. 5/1
- Élvezhetőség: Gyorsan ledaráltam, de nem azért mert élveztem. 5/1  0csillagtumblr_inline_mqr43113PR1qz4rgp
Ui: Egy tanulságot mégiscsak levontam a könyvből, mégpedig azt, hogy amint az esetleges leánygyermekem elkezd ilyen dilis lenni mint a főszereplőink, megtanítom neki a WASD skillt, és beültetem kockulni. 14 évesen még gyerek legyen ne sminkeljen meg pasizzon.

7 megjegyzés:

  1. Ennél csak egy rosszabbat vettem idáig a kezembe, de ha már eljutottam a második részig, akkor elolvasom (lehet) a következőt is. Én túl jószívű voltam a hat pontommal. :/
    De a kritikánk hasonló :)
    http://tipegozombi.blogspot.hu/2014/02/maros-edit-huvosvolgyi-suli-1.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azóta már találtam rosszabb könyvet:D
      Igen, pont azt néztem, miután megírtam a kritikát, hogy basszus hasonlóan vélekedtünk, de te vagy túl jószívű voltál, vagy én túl szőrős szívű:)

      Törlés
    2. Ohó, a harmadikkal már másképp lesz... :D

      Törlés
    3. Ez azt jelenti, hogy a 3. jó lesz?:D Vagy a 3.-at kár te se bírtad?:)

      Törlés
    4. Jelentem, végeztem vele még hétvégén. Ki kell találnod valami mínusz csillagot is, mert szerintem a háromból, amit eddig olvastam, ez lett a leggyengébb. De majd jön a kritikám. :D

      Törlés
    5. Most már biztosan el fogom olvasni ezek után :D Lehet ennél még rosszabbat?

      Törlés
    6. Szerintem nagyon jó a sorozat, én már mind a hetet kiolvastam. Gratula Maros Editnek!

      Törlés