2014. június 15., vasárnap

Maros Edit: A Hűvösvölgyi suli 2.

És ezzel a könyvvel letudtam a kihívást, és mostantól megválogatom, hogy mibe megyek bele! De a 3. részét is kézhez kaptam, nem tudom mit tegyek. Kínozzam még magam egy résszel?

covers_240467 Sorozat: Hűvösvölgyi suli 2. rész
Előző rész címe: Hűvösvölgyi suli 1.
Következő rész címe: Hűvösvölgyi suli 3.
Műfaj: ifjúsági, kortárs, magyar
Kiadó: Studium Plusz
Kiadás dátuma: -Magyar: 2013
Oldalak száma: 368 oldal
Fülszöveg:
Kamasznak, ráadásul szerelmes kamasznak lenni továbbra sem könnyű. Mert ugye ott vannak azok a bosszantó kérdések, mint például mikortól kezdve jelenthetjük ki, hogy akkor mi most járunk? Az első kézfogástól? Az első csóktól? És egyáltalán meg kell ezt beszélni vagy vannak egyértelmű jelei a „járásnak”? És mi van akkor, ha úgy tűnik, a másik már nem is akarja annyira a dolgot? A válaszok megtalálásában természetesen nélkülözhetetlen a Facebook, na és a legjobb barátnők – illetve egy olykor idegesítő, de alapvetően rajongásig szeretett ikertesó – véleménye, és néha bizony beavatkozása is…
A Hűvösvölgyi suli ikrei betöltik a tizenötöt, és ezzel együtt a kamaszkor egy újabb lépcsőjéhez érkeznek: ezen a szinten már valódi szerelem és végtelenül összegubancolódott szálak várják őket, amiket néha nehezebb kibogozni, mint gondolnák.


Története nincs. Semmi. A féltékenység és szerelem van a középpontba, elég sok szappanoperás elemmel gazdagítva. És igazából ezzel a mondattal már az egész könyvet lespoilereztem. Szóval aki nem szeretne többet tudni a könyvről az ne olvasson tovább, mert muszáj mesélnem, hogy kitudjak akadni pár dologra.main6
A szex megjelenik a könyvben, amit igen sajnáltam. Természetesen Dóri fejében jár a téma, de ez szerintem nem meglepő. Kiakasztott az, hogy egy tininek való könyvből az szűrődik ki, hogy a szex a kapcsolat fokmérője, és pár hét után normális ha lefekszenek egymással, mert hát ciki ha tartogatjuk magunkat. És hiába mondatja ki az írónő a végén Attilával, hogy nem ez a lényeg, mégis az marad meg az emberbe amit a legtöbb buta szereplő mondott. A Hűvösvölgyi suli vezet szerintem a tini teherbeesések versenyén.
Dórinak olyan féltékenységi rohama van, ami teljesen indokolatlan ebben az életkorban. Vagyis szerintem teljesen az.
Attila meg egy nem létező pasi, nincs még egy ilyen ember a földön szerintem aki Dóri minden ökörségét ilyen jól viselné.
Még egy sokadik dolog, amit nem értek, és zavar/idegesít. Dóri egyszerűen unja Attila mondanivalóját, méghozzá elég feltűnően, és nem értem miért nem próbálja meg megérteni, egyáltalán felfogni hogy miről beszél a másik? Minek vannak egyáltalán együtt, ha semmi közös nincs bennük? Eddig Dóri mindenen hisztizett ha találkoztak azért, ha nem azért. Valahogy mint ha a két ember teljesen elbeszélne egymás mellett, és csak össze lennének kényszerítve. Semmi közös pont.
Na meg a végén mikor a ruhásszekrényében pakol, és azon sír, hogy dobálhatja ki a push up nélküli melltartóit, mert lapos és soha nem lesznek nagyobb mellei. Aham 15 évesen nem nő tovább, áhh sőt 15 évesen ez a világ legborzasztóbb dolga… Mire megszoktam, hogy a 14 –15 évesek smink nélkül és indokolatlanul rövid szoknyák nélkül nem bírnak létezni, jön egy újabb…
tshirt-m-boom-Black-art-280
Sajnálom, ha ezzel megbántottam valakit, de egyszerűen nem tudom, hogy lehet ezt szeretni. Kiborító, kiakasztó az egész számomra.

Kedvenc szereplők: Attila, Lilla
Kedvenc idézet: -
Amit szerettem benne: Őszintén? Semmit.
Amit nem szerettem benne: Nem lenne egy rövid felsorolás az biztos.
Amin lehetett volna még dolgozni: Az egész ötleten, és a kivitelezésén.
Kinek ajánlom: Mazochistáknak.


Értékelés:

- Borító: Nagyon tetszik, igazán csajos és aranyos. 5/5
- Történet: Ami nincs arra pont se jár. 5/0
- Karakterek: Attilán és Lillán kívül egyiküket se fogadtam a szívembe. Sőt Dóri rettentően idegesített. 5/1
- Élvezhetőség: Nem igazán élveztem az olvasását, sőt néhol inkább idegesített az egész. 5/0
0csillag tumblr_inline_mqr43113PR1qz4rgp



2 megjegyzés:

  1. Ehj, jószívű vagyok. :D
    Egyet értek veled. Nekem az eleje olyan volt, mintha tömörítve lenne az első könyv, hogy emlékezzünk rá, mi is történt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon - nagyon az vagy:)
      Igen, ez nekem is feltűnt, bár nem tudom minek, olyan sok információ az elsőbe se volt, vagy ami volt is azt vagy ötször belénk verte az állandó ismételgetéssel:D

      Törlés