2014. július 23., szerda

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi – Egyedül

Nem is tudom, mit írhatnék, beszippantott a Szent Johanna gimi, és nem enged szabadulni. Bár őszintén megvallva nem is akarok, hiába vannak hibái, letenni nem tudom.

“– Felmayer, jelents! – szólt rá Dave-re.
Dave komótosan feltápászkodott és körbenézett.
– Tanárnőnek jelentem, minden rendben – forgolódott.
Gondos szemöldöke felszaladt, szinte felért a piros, egybefésült hajáig.
– Ez meg milyen jelentés? Rendesen mondd el! Hiányzik?
– Semmi. A nyári szünet egy kicsit. Meg bővítenem kéne a telefonom memóriáját,
szóval egy jó micro sd kártya igazán hiányzik.”

szent johanna 3Sorozat: Szent Johanna gimi,  3. rész
Előző rész címe: Együtt
Következő rész címe: Barátok
Műfaj: Ifjúsági
Kiadó: Ciceró
Kiadás dátuma: -Magyar: 2010
Oldalak száma: 458 oldal
Fülszöveg:
Reni alig várja, hogy a nyári szünet után viszontláthassa osztálytársait, és persze főleg Cortezt…
Tizedik első félévében azonban egyre több problémával kell megküzdenie: Arnold külön utakon jár, Virág szerelmes lesz (és ezúttal nem egy tinibálványba), Kinga újabb és újabb mániákkal áll elő, na és Cortez…
Mindeközben továbbra is pörög az élet a Szent Johannában: új kihívások, új események és új balhék követik egymást…


Eltelt a nyári szünet, s kis csapatunk tagjai immár tízedikesként lépik át a suli kapuját, és elindul egy újabb kalandokkal teli év. És aki eddig arra panaszkodott, hogy nem történik semmi, az most már nem fog, ugyanis egyik dologból csöppenünk a másikba.

– Reggelt! – pattant ki Dave az anyósülésről. Kicsit furán néztünk rá,
ugyanis a farmeréhez és pólójához zakót vett fel, és sulitáska helyett,
egy laptoptáska lógott az oldalán.
– Dave, mi van veled, business classon utazol?
– nézett végig rajta Cortez értetlenül.
– Mi? – kérdezett vissza Dave, majd mikor leesett neki, kezét
végigsimította a zakóján, és elégedetten bólintott.
– Menedzser vagyok, mégsem járhatok úgy, mint egy diák…”

Virág példáján keresztül nagyon jól átadja az írónő, hogy milyennek nem szabad lenni, ha szerelmes az ember. Szegényt sajnáltam, mert nem érdemelte meg, de sajnos ilyen az élet, soha nem tudhatjuk mit hoz a jövő. Kicsit önző volt, mondjuk Reni is.
Mondjuk Reni buta is, annyira egyértelmű, hogy a két fiú ( Cortez és Arnold) miért nem fér meg egymás mellett. És nem esik le neki, még a hajós dolognál se. Néha ezért úgy éreztem, hogy főhősnőnk, közelít Virág értelmi szintjéhez. És akkor ráadásul szinte Byroni világfájdalomba esik, holott oka nagyon nincs rá. Jó persze Virág nincs mellette, Cortez mással van, Arnoldot meg elüldözte maga mellől. Na ebből kettőt simán meg tudna oldani, beszélne szegény Arnolddal, és hagyná a francba Cortezt.

“– Nagy fejezd be az evést!
– Tanár úr, megszárad a kakaós csigám! – mondta Zsolti teli szájjal.
– Elteszed!
– Még egy hari!
– Még egy, de aztán elteszed! – rázta a fejét Kardos hitetlenkedve.
Zsolti egy másodperc alatt végiggondolta az egészet, szerintem elképzelte
a megszáradt szélű csigát, így inkább úgy döntött, hogy egy harapással megeszi.
Elképesztő, sikerült az egészet begyűrnie, bár néhol kilógott, ott még az ujjával
megpróbálta benyomkodni a szájába. (…) Mivel Zsolti nem tudta becsukni a száját,
Kardos kiküldte a teremből, hogy egye meg, nyelje le vagy köpje ki.”

Zsolt előtt le a kalappal, eddig is bírtam a fiút, de a fejlődése nagyon példaértékű és dicséretes. Lehet, hogy amit Kinga tett az nagyon durva volt, de csak a javát szolgálta vele. Lenne tippem, hogy lesz velük még valami, remélem jól érzem. :)

“Kinga fel-alá járkált a szobámban, láthatólag nagyon gondolkozott.
– Először is! Mit akarsz? Hogy szánalmat ébressz az emberekben a sápadt fejeddel
meg a szétbőgött szemeddel, vagy hogy igazán észrevegyenek?
– Hát azt.
– Melyiket?
– A másodikat… – mondtam bátortalanul.
– Jó. Szerintem a legnagyobb gond, hogy túlreagálod a dolgokat,
és már átestél a ló másik oldalára. Szóval jó, hogy szerelmi bánatod van,
de ha rád nézek, azt látom, hogy valaki elütötte a kutyád, és még vissza is tolatott rá!(…)
– Helyes. Egyébként meg rád van írva a bú. Te egy nagy bú vagy!
– Ne hívj így! – kérleltem rémülten, mert azért ez ultraciki becenév lenne.”

Cortez imádatot még mindig nem értem, mondjuk a reakcióit se. A könyv végén legszívesebben fejbe vertem volna egy szívlapáttal, kétszer. Nagyon nem értettem, hogy mi a francot akar egyáltalán. Kicsit olyan érzésem volt, mint ha Cortez is olyan lenne, mint Reni. Csak sír, de lépni nem mer.

“Az elmúlt időszak megpróbáltatásai, a sok szenvedés, fájdalom, sírás, kiborulás.
Mind szörnyű volt, de ami a legrosszabb az egészben, hogy nem volt barátom,
akivel megoszthattam. És ez volt a legnehezebb az egészben.”

Arnold, Arnold… nem bocsájtom meg az írónőnek. Örökké Arnold team tagja leszek!

Kedvenc szereplők: Mindenki, kivéve Cortez és Viki. Na meg Dorián.
Kedvenc idézet:
“Az elektronikus levél gyors, praktikus és egyszerűen kezelhető,
azonban a valódi levél a mai napig személyesebbnek számít.”

Amit szerettem benne: Arnolodt, bár ritkán szerepelt:(
Amit nem szerettem benne: Ami történni fog Arnolddal. Haragszom érte.
Amin lehetett volna még dolgozni: Reni világfájdalmán, kezd kicsit unalmas lenni.
Kinek ajánlom: Azoknak aki olvasták az előző részeket.

Értékelés:

- Borító: Nagyon tetszik. 5/5
- Történet: Kicsit sok volt a sírás benne, viszont rengeteg minden történt. 5/5
- Karakterek: Megszokottan jók voltak, néhányuknál látszik a fejlődés. 5/5
- Élvezhetőség: Egynapos könyv lett ez is, mert nem tudtam félretenni. 5/5
5csillag

Következő áldozatom Dávid lett, annyiszor idéztem már az ő egyik beszólását, hogy úgy éreztem neki kell jönnie. Én így képzelem el őt:) DaveDávidszjg-daveA rajz a leginkább találó, nem tudom, ki rajzolta, de nagyon ügyes! :)

4 megjegyzés:

  1. Egyre inkább érdekel ez a sorozat, pedig eleinte egyáltalán nem éreztem késztetést az olvasására. Na majd ha túl vagyok a 30 tucat könyvön, ami még vár rám, ezt is a listára veszem, most már tényleg :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Szerintem tedd fel nyugodtan, aztán majd belefutsz:) Egy próbát minden képen megérdemel.

      Törlés
  2. Én még odacsapnám a "nem kedvenc karakterhez" Doriánt. Őt meg Vikit megkínáltam volna egy-két pofonnal.

    http://tipegozombi.blogspot.hu/2013/06/leiner-laura-szent-johanna-gimi-3-resz.html :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jogos, b*sszus Dorián kimaradt. Javítottam, valahogy elsiklottam felette.

      Törlés