2014. július 11., péntek

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi – Együtt

Hát folytatódik az SZJG sorozat. Egyszerűen lehetetlen, nem birok tőle szabadulni.
Egy dolgon nem tudom túltenni magam, a Valentin hét, hát komolyan ilyen miért nincs mindenhol?!

“– Neményi, ez aztán már több a soknál! Húszperces késés?
Arnold a tőle megszokott nyugalommal vonta meg a vállát.
– Elnézést tanár úr, a kocsifelhajtónk lefagyott az éjjel, ezért jégtöréssel kezdtem
a reggelt, amitől a megszokottnál is rezignáltabb vagyok – közölte.
Kardos nagyokat pislogva meredt rá.
– Értem, rendben van.
Arnold a helyére indult, amikor Kardos utána szólt.
– Azt mondtad, rezignált?
– Igen.
Kardos elismerően bólintott.”

819939_5Sorozat: Szent Johanna gimi,  2. rész
Előző rész címe: Kezdet
Következő rész címe: Egyedül
Műfaj: Ifjúsági
Kiadó:Ciceró
Kiadás dátuma: -Magyar: 2010
Oldalak száma: 392 oldal
Fülszöveg:
Kilencedik második félévében az iskolai élet ezerrel pezseg: farsangi bál, Valentin-hét, Valentin-napi bál, tavaszköszöntő buli, osztálykirándulás és még sok minden más… Az osztályközösség eközben egyre jobban összekovácsolódik.
Reni érdeklődése Cortez iránt szerelemmé változik; vágyakozás, reménykedés, féltékenység, csalódás, aztán ismét reménykedés között őrlődik, mert a fiú viselkedése egyáltalán nem egyértelmű…



“– Apu! Otthon hagytam az iPodom! Hozd be, légyszi – sétált el mellettünk Dave,
és türelmetlen arckifejezéssel bólogatott. – Tudom, felelőtlen voltam. Itt várlak,
a suli előtt. Siess, mert nem tudom, meddig bírom a tudattal, hogy nincs velem.”

Sokat gondolkodtam, mit is írhatnék a könyvről. Az az igazság, hogy spoiler nélkül nehéz lenne bármit is írni, meg 3 szóba ki tudom fejteni a véleményem. Kérem a következőt!
Nagyon jó humora volt ennek a kötetnek is, erre nem lehet panasz. Ugyan olyan kellemes, és szórakoztató mint az előző rész. Olvastatja magát.

“– Nem jó, anyu jön értem, oltásra visszük Robert Pattinsont – felelte.
Összeráncolt szemöldökkel meredtem rá.
– Kit?
– A kutyámat – tette hozzá.
– Azt hittem, Pete Wentz a neve.
– Az volt, de mostantól már Robert Pattinson.
– Megváltoztattad a kutyád nevét? – döbbentem le.
– Igen. Úgyse hallgatott rá.”

Az osztály egyre jobban összerázódik, mindenki megtalálta a helyét.
Reni még mindig Cortez után epekedik, de közben nem veszi észre ami igazán a szeme előtt van. Néha azért egy jóbaráti pofont adtam volna neki, hogy nem kellene ekkora világfájdalmat érezni, mert a nagy menő fiú másokkal jár. Még mindig kiakaszt ez a Cortez imádat, holott nem sokat tudunk róla még mindig.
Kingáról pedig kiderül, hogy egy hihetetlenül jó ember, csak a stílusa egyedi. :)

“– Virág, a versed nagy jóindulattal kettes – emelte fel a következő lapot Kardos,
mire Virág boldogan tapsolva ment ki érte. – Pontosan nem értettem, hogy ki az a
– lesett bele a tanár a papírba – Robert Pattinson, de mivel két rím is szerepelt a költeményedben,
megadtam az elégségest – legyintett lemondóan.”

A rajz órás dolog nekem még mindig piszkálja a szemem. Meg a puskázás is kicsit szemet szúrt mostanra, mert mi ilyen jól nem tudtunk puskázni, holott kétszer többen voltunk és sokkal zsúfoltabban is ültünk. Hmm valamit tudnak amit mi akkor még nem. :)

Kedvenc szereplők: Mindenki egytől egyig:) Még Kinga is.
Kedvenc idézet:
“A barátság nem csak abból áll, hogy vihogunk és jókat dumálunk
a menő fiúkról és zenészekről. A barátság arról is szól, hogy ha Virág
zokogva vár a szobájában, és alig tudja elmondani, hogy mi történt,
ott legyek vele. Hogy megvigasztaljam, tartsam benne a lelket,
és tudja, nincs egyedül…”

Amit szerettem benne: A Valentin hetet, az osztályfényképet, a a tévével való szórakozást, Arnoldot:)
Amit nem szerettem benne: Hogy ilyen gyorsan év vége lett.
Amin lehetett volna még dolgozni: Hogy többet szerepeljen Arnold?^^
Kinek ajánlom: Mindenképpen azoknak akik olvasták az első részét a sorozatnak.

Értékelés:

- Borító: Nagyon tetszik. 5/5
- Történet: Az első részhez képest cselekményesebb, kezdenek elindulni a dolgok. 5/5
- Karakterek: Tökéletesek, bár még mindig rejtély számomra a Cortez imádat. 5/5
- Élvezhetőség:  Imádtam, alig bírtam letenni olvasás közben. 5/5
5csillag
Következő a sorban legyen Virág. Én így képzelem el őt. enjoi_it_by_BeekeeViragvirágvirág1

4 megjegyzés:

  1. Oh, mi függők tartsunk össze. Ám most eszembe jutott valami... egyszer egy SzJG találkozóra szeretnék elmenni. Velem jössz???

    http://tipegozombi.blogspot.hu/2013/05/leiner-laura-szent-johanna-gimi-2-egyutt.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó ötlet, bár nem tudom, szeretnék e találkozni az írónővel. Ugyanis azért amit tett Arnolddal nagyon haragszom. Hagynia kellett volna elmenni, vagy ha vissza is ráncigálja, akkor normális felnőtt ember módjára viselkedve. Ezért haragszom rá, és nem tudom, meg tudnám e állni szó nélkül.
      Amúgy benne vagyok:)

      Törlés
  2. Még nem ismerem ezt a sorozatot, de többen is ajánlották - lehet, hogy a könyvhegyek után, amik rám várnak megpróbálkozom vele :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nagyon megéri a próbát:) Hátha:)

      Törlés