2014. szeptember 27., szombat

CsCsK: A könyvhöz legjobban passzoló borítók

Egy kis csúszással, de elérkezett a 2. CsCsK kihívás bejegyzése. Dóri sorsolt és mikor megláttam, hogy a “Könyvhöz legjobban passzoló borítók” csak pislogtam, hogy atya ég, itt hogy fogok beleférni a TOP5-be:)
Hogyan sikerült? Háát majd kiderül a végén:)

“A könyvek olyanok, mint egy doboz bonbon.
Sosem tudni, mit veszel le a polcról.”

Feltűnhet, hogy nem olyan régi kiadású könyvek lettek összeválogatva. Ennek az az oka, hogy mindig talál az ember egy új  jobbat,tökéletesebbet (legalább is én) és a többi úgy elfelejtődik, hátrébb sorolódik.

Az 5. helyezettem:  Richard A. Knaak - Meghasadt föld (Az Ősök Háborúja trilógia 3.)50-1511-thickboxTudom, tudom. Elfogult vagyok, de ha ezt a borítót (és Illidan-t) kihagyom, akkor saját magamnak mondanék ellent. Meg valóban illik a könyvhöz, sötét hangulat, Illidan álláspontja, és ha hozzávesszük azt,ami a könyvből kimaradt a büntetést, és az elmebajt, akkor jobbat keresve se lehetett volna találni.


A 4. helyezettem: Stephenie Meyer – A burokmeyer_burokSzóval a történet szerint kis lények megszállták az embereket, és onnan vehető észre kit szálltak meg, hogy az illető szeme ragyog /fénylik /megvillan (kinek mi tetszik). Tökéletesen eltalált borító, én ha ránézek Melanie testében (arcrészletében)  Vandát látom. Csak Vandát. És nekem ez külön pluszt adott a borító kapcsán. Mondjuk lehet, hogy csak én gondolom ezt így.

És a dobogósok következnek, a 3. helyezett:   Dan Wells – Részlegesek trilógiatöredékekSzámomra ez a sorozat az év meglepetése, de a többit majd bővebben máskor:) A borítók nagyon jók lettek, akik olvasták azoknak nagyon sokat mond. Szóval az állandó szereplő a borítókon, a főhősünk Kira. És a környezet, a történetbeli környezet alapján változik. A második borítón lévő másik személy pedig maradjon titok^^ Olvassátok el! :)

A 2. helyezett:   Brandon Sanderson - Ködszerzet trilógiaköszerzetNem tudok mást mondani, illik hozzá. De komolyan itt ülök már egy órája, és azon gondolkodom mit írhatnék hozzá. Illik a könyvhöz, ennyi:) 

És az 1. helyezett:   John Green - Csillagainkban a hibacsillagainkbanEgyszerűen az összes borító amit készítettek hozzá egytől egyig gyönyörű. Jó tudom, most nem ez a lényeg.
Kivételesen a magyar kiadás lett a nagy kedvencem, piszkosul jól eltalálták, és úgy érzem, ez illik a legjobban a könyvhöz. Pont annyi amennyi kell, nem kihívó, hanem egyszerű és szép. Pont ahogy a történet is, egyszerű szép, és a lelkünk mélyéig ható. A filmes is nagyszerű. Az olasz borító pedig annak ellenére, hogy nem tudok olaszul a kívánságlistámra harcolta magát. Szintén egy jól összetársított borító. Mindet szeretném a polcomra.
S ezért is végzett az első helyen a Csillagainkban a hiba, mert nem csak egy kiadásban sikerült ezt a nehéz dolgot megvalósítani.

(Igen is, nagyon nehéz dolog megtalálni a tökéletesen passzoló borítót, remélem az elrettentő példákat is megmutathatom egyszer majd.)

Dóri bejegyzését itt tudjátok elolvasni: Katt:)

2 megjegyzés:

  1. Ötöt nem, de hármat összeszedtem. De borítókban még mindig béna vagyok. Az tuti, hogy a rondákat előbb összegyűjteném, mint most a passzolókat. :)
    De szép válogatás. Egyedül a Burokkal vitatkoznék, de a magyarázatoddal elfogadom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Nem is volt kiadva, hogy hányat kell, csak kevesebbe nem fértem volna bele:D
      A pocsék borítók kihívásra már nekem is megvannak, de könyvhöz nem illők is már listába vannak szedve:D

      Törlés