2014. november 14., péntek

John Green - Csillagainkban a hiba

Nem igazán tudom, hogy kezdjek neki. Túl sok minden forog a fejemben. Szóval az érzéseim, a könyv kezdésétől a végéig:
Olvasás előtt: könnyed kis mű lesz, hiszen tudom, hogy nem lehet happy end, meg biztos nem lesz olyan nagy szám.
Olvasás közben: Atya ég, én ezt nem bírom, szétszakad a szívem.
Olvasás után: *szíve mélyéről jövő zokogás* Miért? Miért? Hogy lehet ilyen gonosz a sors!
(A könyv végét pont a munkaszünetem alatt olvastam el, a szünet utolsó 10 percét azzal töltöttem, hogy próbáltam elrejteni, hogy úgy bőgtem mint egy kisgyerek.)

“– Szerelmes vagyok beléd – mondta halkan.
– Augustus! – szóltam rá.
– Ez a helyzet – felelte. Rám nézett, és láttam a szarkalábakat a szeme sarkában. – Szerelmes vagyok beléd,
és nem fogom megtagadni magamtól az igazmondás egyszerű örömét. Szerelmes vagyok beléd, noha tudom,
hogy a szerelem csak egy kiáltás az űrbe, a feledés elkerülhetetlen, valamennyien halálra vagyunk ítélve,
és eljön a nap, amikor minden munkánk porrá válik, azt is tudom, hogy a Nap elnyeli az egyetlen földünket,
de azért szerelmes vagyok beléd.”

covers_282570Angol cím: The Fault in Our Stars
Műfaj: dráma, lélektani, romantikus, ifjúsági
Kiadó: GABO
Kiadás dátuma: -Angol: 2012 ;    -Magyar: 2014
Oldalak száma: 296 oldal
Fülszöveg: 
A rákellenes csodagyógyszer összezsugorítja a tumort, és biztosít még néhány évet Hazelnek, ám ő így is folyamatosan a végső stádiumban van, és a diagnózisában már megírták az élete utolsó fejezetét. De amikor a támaszcsoportban megjelenő, isteni Augustus Waters képében bekövetkezik a nem várt fordulat, Hazel történetét is át kell írni…
„A csillagainkban a hiba” – John Green eddigi legambiciózusabb és legfájdalmasabb, mélyenszántó, vakmerő, pimasz és kíméletlen műve, lélegzetelállító felfedezőút az élet és a szerelem kacagtató, vérpezsdítő és tragikus birodalmában.




fault-in-our-starsMindig azt mondtam, hogy egy könyv akkor igazán jó könyv, ha elindít valamit az emberben. Érzelmeket, gondolatokat, tetteket. S olvasás után csak ülünk magunkba nézve és eltöprengünk az olvasottakon, sőt hetekkel később is ezen jár a fejünk. Nekem most pont ilyen volt a Csillagainkban a hiba.
A két főszereplőnk Hazel és Gus között szövődő mély szerelem egyszerűen csodálatos volt, és szívszorító, mert tudtuk, az elejétől fogva tudtuk, hogy nem lesz happy and. És így még fájdalmasabb volt az egész, hiszen ha körbenézünk megannyi gonosz ember éli boldogan az életét, közben meg ez a két fiatal szenved, holott semmi rosszat nem tett a világ ellen.
Aztán a könyv végén végül rájöttem arra, hogy egy részről dühítő, hogy így alakult, hogy ez történt. De szerencsések is, mert ők megkapták azt a nagy ajándékot amit oly kevesen tudhatnak magukénak az életben. Az őszinte, mély, és minden rosszon átívelő szerelmet, még ha csak megszámlálható időre is, de megkapták a világ legnagyobb ajándékát.
tumblr_nc7r5lcPwy1tpv3xjo1_1280
Nagyon tetszett az, hogy a fiatalok egyfajta humorral kezelték a betegséget, és mindemellett teljesen reálisan látták a jövőjüket. Nem ment el a könyv nyalás tini regénybe, és egyetlen egy pillanatig se hitegetett minket a lehetetlennel.
És ahogy Green írt a haldoklásról, le a kalappal előtte. Nem szépítette a dolgokat, nem köntörfalazott. Nem voltak megható, könnyes utolsó mondatok. Csak a színtiszta valóság, és fájdalom, az ahogy előttünk halványodik el szerelmünk élete. Mindeközben én úgy éreztem, belőlem is hatalmas darabok szakadnak ki. Annyira szívembe zártam őket, hogy úgy éreztem én is elveszítem mindkettőjüket.

tumblr_n9vpmu3EYU1tnjtx4o1_400tumblr_n9vpmu3EYU1tnjtx4o3_400tumblr_n9vpmu3EYU1tnjtx4o2_r1_400
Kedvenc szereplők: Augustus Waters, Hazel Grace Lancaster,
Kedvenc idézet:
Az örökkévalóságot adtad nekem a megszámozott napokban, és én hálás vagyok érte.”

Amit szerettem benne: Minden egyes betűjét és pillanatát. Egy ilyen mély szerelem lehetőségét, és amit ez mutatott.
Amit nem szerettem benne: Ilyen nem volt.
Amin lehetett volna még dolgozni: Ha leírnám, akkor nagyon spoilereznék, szóval csak annyi, hogy kíváncsi lettem volna a folytatásra, mint ahogy Hazel a Mennyi megbánáséra. Annyi kérdésem marad.
Kinek ajánlom: Mindenkinek, szerintem egy alapmű, és és egy próbát legalább megérdemel. 
tumblr_mv9u9k1v381s7le7yo1_500

Értékelés:


- Borító: Imádom őket, mindegyiket! Az első olyan könyv, amiből a bortó miatt többet is beszereznék. 5/5
- Történet: Egy nem átlagos ifjú szerelem, sok kétséggel, és az elkerülhetetlen véggel. 5/5
- Karakterek: Még a mellékszereplők is szerethetőek, nincs egy olyan karakter aki irritált. (Monicat ne vegyük ide neki nem sok szerepe volt a könyvben.) 5/5
- Élvezhetőség: Letehetetlen könyv. 5/55csillagMindenkinek kívánok egy saját Augustus Waters-t, egy ilyen ember az élet nagy ajándéka.

A könyvből készült egy film is, ami már az elején lelövi a csavart. Vagyis én úgy érzem, hogy ha nem is jön rá azonnal az ember, de a végkifejletet sejteni fogja. Meg kell vallanom nekem a film nem tetszett annyira mint a könyv. Jó volt, de pont azokat a részeket hagyták ki amik szerintem visszarántották a földre. A végén a haldoklást nagyon lerövidítették, amit egyfelől megértek, mert nem szeretnék látni sokan, másfelől viszont én szükségesnek éreztem volna ahhoz, hogy ugyanúgy üssön mint a könyv.
És még egy mellékes megjegyzés, nekem a magyar szinkron nagyon nem tetszett.

BmpexJICYAENpL5
A kedvenc spoileres idézetem:
“Nem beszélhetek a szerelmi történetünkről, így hát a matematikáról beszélek. Én nem vagyok matematikus,
de azért ismerem a matematikát. Végtelenül sok szám van a 0 és az 1 között. Van 0.1 és 0.12 és 0.112,
és még ezeken kívül is végtelen mennyiség. Természetesen ennél is végtelenebb mennyiségű szám van
a 0 és a 2 között, vagy a 0 és az egymillió között. Egyes végtelenek nagyobbak, mint mások.
Ezt egy írótól tanultuk, akit valaha szerettünk. Vannak napok,nem is kevés, amikor haragszom a magam
mérhetetlen készletére. Több szám kellene, mint amennyit vélhetőleg kapok, és istenem,
de szeretnék több számot Augustus Watersnek, mint amennyit kapott! Mégis, Gus, szerelmem,
el sem tudom mondani, milyen hálás vagyok a mi kis végtelenségünkért. A világért se cserélném el.
Az örökkévalóságot adtad nekem a megszámozott napokban, és én hálás vagyok érte.”

6 megjegyzés:

  1. Én a filmet láttam csak, de sokat pityeregtem rajta. A könyv pedig várólistás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem sikerül minél előbb megszerezned:)

      Törlés
  2. A filmet láttam, és habár megérintett, közel nem bőgtem rajta annyit, mint mások. Valahogy a könyv sem vonzott, de a hatásodra lehet teszek vele egy próbát, mert hát a könyv mindig jobb :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A film nekem se okozott nagy érzelmi kitöréseket, de a könyv végét végigbőgtem.
      Szerintem próbáld meg, maximum, ha nem tetszik félreteszed:)

      Törlés
  3. Mindennel egyetértek. :)

    Ami nem tetszett benne, ahogy Gus megmondja, hogy mi volt a PET-scan vizsgálat eredménye. :((

    VálaszTörlés