2014. november 18., kedd

Könyvmoly TAG

Nuada Stenonis blogján találtam ezt a jó kis TAG-et még régebben, és arra gondoltam jó ötlet lenne kitölteni:)tumblr_n4f836rtmg1slmzwko1_5001) Hogy találsz új olvasnivalókat?
Elolvasom a címet, majd a fülszöveget. És vagy az igen polcra vagy a  nemre kerülnek.
Meg követek jó pár bloggert, akik könyvekről /könyvekről is írnak, és náluk is sok olyanba futok bele, ami az olvasó listára kerül.
És akkor ott vannak a kedvelt írók/írónők akiktől szeretek olvasni, vagy az egyik követett univerzum regényei. Az ilyenek automatikusan az elolvasni polcra kerülnek:)

2) Miért kezdtél olvasni?
Hogy annak idején miért kezdtem el olvasni? Hát megvallom az igazat, nem tudom.  Csak olvastam, semmi okom nem volt rá.1537407_552965651468737_2108411484_o3) Hogy változott az ízlésed az elmúlt évek során?
Igen. Egyre több lányos, síros, romantikus, erotikus könyv került fel a listára. Meg bár kiöntöttem belőle de ifjúsági könyvek is szép számmal, meg mesekönyvek. De azért fantasy még mindig előtérben van, és csücsül a trónján.

4) Milyen gyakran veszel könyveket?
Szívem szerint  minden hónapban tenném, de erre sem a pénztárcám, sem a szobámban található pocok száma nem ad esélyt. Így hát ha esetleg antikvár közelében járok akkor szoktam venni egyet, vagy ha valamilyen ünnep van. Vagy ha megjelenik a Fekete Tőr Testvériség következő része. (Az a sorozat elsőbbséggel és kivételes jogokkal bír:D) Vagy csak anyunak megesik rajtam a szíve mikor a könyvek előtt ácsorgok^^ Mondjuk akkor nem én veszem hanem ő.

988434_461319623968835_285354579_n5) Hogyan reagálsz, ha nem tetszik egy könyv vége?
Képzeletben átírom a könyv végét, és nyugtázom azzal, hogy nem akarom többé a kezembe venni a könyvet, akármennyire is tetszett az eleje. Nagyon jó példám erre a Hobbit, amit imádtam, de Smaug elpusztításánál szívem szerint a könyvet a falhoz vágtam volna, bár pont belőle szeretnék egy saját példányt a polcomra.
Vagy az Éhezők viadalánál, mikor kiderül hogy azzal a maflával marad Katniss. Na ott kész vége, a trilógia  nem jön haza. És így csak az első rész van meg, és nem is lesz több.
Vagy  Cassandra Clare Végzet Ereklyéi  sorozata. Nekem trilógia, és nem vagyok hajlandó tudomást venni a többi könyv létezéséről. Bár el fogom olvasni egyszer a maradék kettőt, már csak azért, hogy joggal mondhassam, hogy pocsék lett és csak a pénzért csinálta. De a polcra csak az első 3 rész kerülhet.

6) Meg szoktad lesni a könyv végét?
Bevallom de igen. Utoljára ilyen a Párválasztó trilógiánál volt, mert nem érdekelt maga America hisztije, meg a többi, csak arra voltam kíváncsi kit választ végül, így a könyvesboltba betérve elolvastam a végét, és én ezzel letudtam a Párválasztó trilógiát.

7) Puha borító vagy kemény kötés?
Ha lenne lenne elég pénzem, akkor a kemény kötésre szavaznék. Mondjuk a Fekete Tőr Testvériséget hajlandó lennék újra megvenni ha kiadnák kemény kötésben.
De a puha mellett szól, hogy könnyű cipelni, és azért az nálam jó szempont, mert a táskám így is mindig nehéz:)

8) Hol és mikor olvasol a legszívesebben?
Legszívesebben a fürdőkádban melyben jó forró víz gőzölög. Hogy mikor? Bármikor, amikor az idő engedi, és senkinek sem kell a fürdőszoba.

9) Mik azok a hülye apróságok, amik a legjobban kiborítanak egy könyvben?
A logikai hibák, de azok nagyon. Meg mikor lefordítják az angol neveket, rosszul. Mikor egy sorozatot 5 ember fordít, de csak 6 könyv jött ki magyarul, és annyira elüt egymástól mind az 5, hogy az hihetetlen.

10) Mi az, amivel azonnal rabul ejt egy könyv?
Az egyszerűség. Utálom, ha túlreagálják a dolgokat, telenyomják giccsel, nyállal a könyvet. Vagy az író mindent az olvasó szájába rág, és nem hagyja a képzeletét mozogni, hogy kitöltse a réseket.
1504957_602912856429885_1411369899_n

4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Örülök, hogy te is kitöltötted:)

      Törlés
  2. Ezt viszem én is. :)

    A Cassandra Clare-en túlvagyok, de ezt olvashatod nálam is. Nem érdemli meg a második hármas a polcot. És ha azt hitted, Lilith után nem lehet rosszabb, hát… de.
    A 9) pontban foglaltakkal egyetértek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, olvastam nálad. De egyszer nekem is rá kell szánnom magam, muszáj lesz. :(

      Törlés