2015. január 25., vasárnap

J.R. Ward–A király

A legkedvesebb sorozatom 12. része ezen könyv, és csak most jövök rá, hogy egyszer sem írtam egy részről se értékelést. Pedig tudnék róla áradozni, bár most sajnos nem fogok, de nem szaladok ennyire előre.
“– Hogy csináltad meg a hajad?
– Hajlakk. Hajcsat. A Cosmopolitan decemberi száma…
az ünnepi kiadás. És ismét csak hála neked, internet.
Rhage megrázta a fejét.
– Van neked tököd? Vagy az angyalok töketlenül jönnek a világra?”

a-kiralySorozat: Fekete Tőr Testvériség 12. rész
Előző rész címe: Végre szeretők
Következő rész címe: The Shadows
Angol cím: The King
Műfaj: fantasy, erotikus, romantikus
Kiadó: Ulpius -ház
Kiadás dátuma: -Angol: 2014;     -Magyar: 2014
Oldalak száma: 684 oldal
Fülszöveg: Éljen a király…
Miután évszázadokig hátat fordított a trónnak, Wrath, Wrath fia végül apja nyomdokaiba lép… imádott fele segítségével. A korona azonban mázsás súlyként nehezedik a fejére. Miközben folytatódik az Alantasok Társaságával vívott könyörtelen háború, és a banditák banditája is egyre súlyosabb fenyegetést jelent, Wrath választás elé kerül, amely mindent és mindenkit veszélybe sodor.
Beth Randall azt hitte, tudja, mire vállalkozik, amikor feleségül ment az utolsó tiszta vérű vámpírhoz a Földön. Tudta, hogy nem lesz egyszerű menet. Ám amikor úgy dönt, hogy gyermeket akar, váratlanul éri Wrath reakciója… és a távolság, amely elválasztja őket.
A kérdés az, vajon az igaz szerelem győz-e… vagy a gyötrelmes örökség kerekedik felül?



Hosszú idő óta az első Ward könyv, amiben csalódtam. Annyira súlytalan volt az egész, minden gond megoldódott szinte egy csettintéssel.
Wrath és Beth jó páros, de valahogy nem tudtak annyira megérinteni, pedig velük kezdődött a rajongásom a sorozat iránt. Ebben a könyvben pedig hiába vannak főszereplőnek nyilvánítva, szinte mellékszálra kerültek. A baba kérdés is pik-pakk megoldódik, és számomra kicsit nevetséges volt, ahogy megoldódott.
A visszaemlékezések nem igazán kötöttek le, persze jó volt közelebbről megismerni az előző királyi családot, de nem sokat jelentettek.
És hol vannak az alantasok? Eltűntek, felszívódtak, megsemmisültek? Nekem már hiányoznak. És az Őrző is.

“Az élet nem egy étterem, ahol azzal rakja tele az ember a tányérját, amivel csak akarja.
Nem döntheti el, mi lesz az előétel vagy a köret, és nem kérhet még,
ha már csak három falat hús maradt, de elfogyott a krumplipüré.”

Pozítiv viszont, hogy picit kaptunk a többiekből is. Jó volt újra V és Lassiter szívózását hallgatni, meg persze Rhage és Butch se maradhat ki belőle. Tudom, tudom, túl sokan vannak és nem fér bele mindenki egy könyvbe, de lassan úgy érzem, hogy 1-2 szereplő csak mint statiszta szerepel a könyvben.
Layla és Xcor kapcsolata viszont egyre jobban érdekel, és fel tudtam volna robbanni mikor árjöttem, hogy alig kaptunk belőlük valamit.
Assail és Sola szála nem érdekelt, de mégis meghatóbb volt mint a főszál. Talán picit megszerettem őket.w&b rajzEgy nagy kérdésem viszont maradt. Beth az mondta a könyvben, hogy 2,5 éve van a társa mellett, de az lehetetlen, hogy mindez beleférjen ennyi időbe. Tohr is majd 1 évig elvolt tűnve, és 1 évig kerülgették egymást Autummal, s mindeközben még mennyien párra találtak. Lehetetlen, hogy ennyi időbe belefért ez a 12 könyv. Inkább 4 év, mint 2,5.  Szerintem ez egy hatalmas baki a könyvben.
Nem várom a következő könyvet, nem érdekelnek az árnyékok, és félek, hogy még messze lesz az a könyv, amiért lelkesedve fogok szaladni a könyvesboltba.

Kedvenc szereplők: Xcor, Layla, Lassiter, Vishous
Kedvenc idézet:
“– Beth téged bízott meg, hogy levezényeld a szertartást?
Az angyal felállította amúgy is egy kilométeres magas gallérját.
– Azt akarta, hogy a legszentebb személy csinálja a házban.
– Hát szentet azt kapott, az biztos. - dörmögte valaki.

– Várjunk csak, várjunk, várjunk! – V kézzel sodort cigarettájával
integetett. – Én egy istenség fia vagyok, mégis téged választott?
– Szólíthatsz lelkipásztornak… és mielőtt még Mr. Sox Rajongó túlságosan is
felkapná a vizet, szeretném, ha mindenki tudná, hogy törvényes pap vagyok.
Alig egy óra alatt elvégeztem egy tanfolyamot az interneten, és most már felszentelt vagyok, bébi”

Amit szerettem benne: Xcor és Layla részeit. V és Lassiter beszólásait.
Amit nem szerettem benne: Annyira egyszerűen megoldódott minden.
Amin lehetett volna még dolgozni: Hogy a főszereplők valóban főszerepben legyenek.
Kinek ajánlom: Azoknak akik olvasták az előző részeket, mert mindenképpen kellenek hozzá az előzmények. jason_momoa--300x450
Számomra Jason Momoa a tökéletes Wrath. Csak a napszemüveg hiányzik:)

Értékelés:

- Borító: A magyar nagyon tetszik, s nem tudom ki van a képen, de gyönyörű szája van. 5/5
- Történet: Tele drámával, akció és izgalom nulla. 5/3
- Karakterek: Ugyanolyan jók mint eddig. 5/5
- Élvezhetőség: Nem, ezt most nagyon nem élveztem. Számomra unalmas volt. 5/23csillag

2 megjegyzés:

  1. Olvashattad nekem is a véleményemet.
    Az idő engem is picit zavart, mert nem tudtam időben úgy látszik így elhelyezni a köteteket, de ezen átugorva, ám legyen 2,5 év.
    Az alantasokat visszasírom én is. Nem baj, ha nem minden könyvben szerepelnek, csak most kezd annyira egy kaptafára íródni, hogy kellene egy olyan rész, amiben valaki keveri a szálakat, és azok nem XCore-ék.
    Nem ez életem Ward-könyve, de bízom azért a folytatásban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. Teljesen egyetértek veled.
      Én az Árnyékokra se vagyok igazán kíváncsi, inkább ott is a mellékszálak lehetnek érdekesek majd számomra.

      Törlés