2015. február 18., szerda

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi – Barátok

A könyv végét szó szerint végig sírtam.
Haragszom Laurára, amiért ezt tette, bár tudom, hogy ez a valóság, tudom, hogy így kellett lennie, és tudom, hogy abban a koromban én is így döntöttem volna. De ennyi idős fejjel már nehezen fogadtam el.

“Arnold meghallgatott, pedig néha hosszú percekig magyaráztam a semmiről,
remélve, hogy még marad öt percet. Aztán a sok öt perc egyszer csak véget ért,
és utoljára köszöntünk el egymástól úgy, hogy „holnap a suliban”. Ezek után
álomba zokogtam magam. Összeadva a tizedik osztályos sírásaim mennyiségét,
az is elképesztő teljesítménynek tűnik, hogy nem száradt még ki a szemem.”

Leiner Laura - BarátokSorozat: Szent Johanna gimi 4.rész
Előző rész címe: Egyedül
Következő rész címe: Remény
Műfaj: Ifjúsági
Kiadó: Ciceró
Kiadás dátuma:  -Magyar: 2011
Oldalak száma: 444 oldal
Fülszöveg:
Reni és Virág ismét nagyon jó barátok a nagy konfliktus után. Virág nemcsak Doriánnal szakított, hanem emós külsejével is: mostantól vidám cuccokban jár, és még a szemüvegét is hajlandó hordani.
Reni igyekszik kihasználni minden percet, amit Arnolddal tölthet, ám Cortez ezt egyáltalán nem nézi jó szemmel, ezért a két fiú között egyre nő a feszültség…
Mindezek mellett fontos szerepet kap még a második félévben egy mangakiállítás, Ricsi új robogója, Cortez nagymamája, egy éjszaka a Balaton-parton és az iskolai könyvtár…
Az osztály továbbra is a „legbalhésabb” társaság az iskolában, és a tanulásban sem jeleskednek. A sok panasz miatt még a nyár eleji párizsi csereutazás is veszélybe kerül…



Eddig számomra ez lesz a legszomorúbb, legbúsabb könyv. Persze, volt ok az örömre, hiszen Virággal minden helyre került, a többiek is hozták a formájukat, de számomra ez a könyv a búcsú volt az egyik legkedvesebb karakteremtől.

“ Név: Antai-Kelemen Ádám (Cortez )
Magamról: aha, jó…
Érdeklődési kör: az égvilágon semmi nem érdekel…”

Reniből egyre jobban kezdek kiábrándulni. Nem igaz, hogy nem lát és nem tudja kinyitni a száját. És értem, hogy jót akart Arnoldnak, mert a barátja, de igazán marasztalhatta volna. De persze itt a fejem közepe előre, és Cortez imádat. Még mindig nem értem miért van ez, nem is ismeri. Semmit nem tud szinte róla.
És Cortez meg egy ugyanolyan kis töketlen tutyimutyi, mint Reni. Arnold legalább kimondta, mig a háromszög másik két embere csak sír/ duzzog/ hisztizik/ világfájdalomban él.

“– Most őszintén, mi van Neményiben, amitől annyira odavagy?
– kérdezte gúnyosan. – Az olvasókör? Dickens? A Beatles? – röhögte el magát kínosan,
mire életemben először én néztem rá lesajnálóan.
– Nem– mondtam halkan. Cortez kérdőn pillantott rám, mire
megvontam a vállam. – Ennél sokkal egyszerűbb.
– Na!– mosolyodott el .
– Ő soha nem bántana meg – mondtam ki .”

És a világ miért haragszik Arnoldra? Mit tett az a szerencsétlen ember ellenük? Semmit. Csak mindenki Cortez felhőben lebeg, holott… Mert Cortez meg Reni…. szerintem Arnolddal jobban járt volna. Bár így még jobban járt szerintem, hogy itt hagyta őket.
Azért kíváncsi vagyok, még mennyit fog a két hősszerelmes szenvedni míg össze nem jönnek.

“– Ne gyűlöld – mondtam, mire kérdőn nézett rám. – A gyűlölet sok erődet elveszi,
és teljesen leszív – tettem hozzá, mert tényleg így gondolom.
– Igazad van. Elég, ha utálom?
– Kezdetnek megteszi.”

Kingát imádom, hihetetlen egy nőszemély! Hajrá erős, független nők!
Ricsiben pozitívan csalódtam, féltem, hogy ő lesz Cortez kettő. Zsolti átalakulása bámulatos volt, le a kalappal előtte.


Kedvenc szereplők: Arnold, Karcsi, Kinga, Zsolti, Ricsi, Virág,  Andris, Robi, Dávid (nem nekem nem Dave)
Kedvenc idézet:
“Nincs szükségem senkire, és ha van egy kis eszed (kétlem), akkor nem hívsz,
nem zavarsz, nem keresel, de legfőképpen nem idegesítesz fel!!!”

Amit szerettem benne: Virág változását, Ricsit, a Balatonon történteket, a farsangot
Amit nem szerettem benne: Cortezt, Arnold távozását
Amin lehetett volna még dolgozni: Jó lenne, ha végre már kicsit többet megtudnánk Cortezről
Kinek ajánlom: Azoknak akik olvasták az előző részeket.

Értékelés:

- Borító: Nagyon tetszik, hangulatos, színes, vidám. 5/5
- Történet: Számomra nem éppen boldog véget ér, de jó volt. 5/5
- Karakterek: Virág nagyot fejlődik, bár ugyanolyan kis butuska marad. A többiek is változnak bár nem annyira látványosan. 5/5
- Élvezhetőség: Toronymagasan a leggyorsabban elolvasott rész volt, az eddigiek közül. Letenni nem tudtam, pedig a végét sejtettem. 5/5

arnoldDrága Arnold, remélem megtalálod a boldogságod Párizsban, és elfelejted ezt az együgyű Renit! Légy vidám, olvass és maradj amilyen vagy!
Ui: Megnyitottam az Anti Cortez Fan klubot! :)

6 megjegyzés:

  1. Akkor nem spoilerezem, ha itt tartasz.
    Amúgy én is nagy Arnold fan voltam! És nem jó irányba lett elvive a karakter, nem is értem miért. Ez a része nekem csalódás. Marmint az történik a két barát között.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már végigolvastam a sorozatot, csak a kis véleményezések maradtak el:)
      Nekem se tetszett a karakter sorsának iránya.

      Törlés
  2. Nem tudok annál többet hozzáfűzni ehhez, amit már beszéltünk mind Arnoldról, mint Cortezről. Amúgy, van még egy nézőpontom, ami eszembe jutott, de ezt majd levélben kifejtem. :)

    VálaszTörlés
  3. A nővérem nagyon ajánlotta nekem ezt a sorozatot. Míg terhes volt és otthon kellett maradnia, az egészet végig olvasta és állandóan erről beszélt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Nem csodálom, hogy tetszett neki. Remélem majd te is bele tudsz kezdeni a sorozat olvasásába.

      Törlés