2015. február 14., szombat

Rachel Van Dyken - Egyetlen

Ez a könyv a tökéletes példa arra, amikor egy nagyon jó alap történetet és ötletet az író egy tollvonással teljesen el tud rontani. Pedig, pedig olyan jól indult…

“– Most aggódjak, hogy egy szót sem szóltál,
mióta beültünk a kocsiba? – kérdezte Gabe.
Megráztam a fejem.– Nem, csak gondolkodom.
– Ja. A nők meg a gondolkodás. Az soha nem okoz gondot az emberi fajnak.”

covers_314538
Sorozat: Ruin sorozat 1 része
Következő rész címe: Toxic
Angol cím: Ruin
Műfaj: romantikus
Kiadó: Athenaeum
Kiadás dátuma: -Angol: 2013;  -Magyar: 2014
Oldalak száma: 296 oldal
Fülszöveg:  “Kiersten elsőéves az egyetemen. Még sosem találkozott senkivel, aki a rémálmait elűzte volna, de olyannal sem, akit ha meglát, a szíve hevesebben kalapál. A beiratkozáskor azonban összefut egy fiúval – szó szerint –, akitől nemcsak kalapál a szíve, hanem egyenesen kiugrik a helyéről. Weston, az egyetemi focicsapat nagymenője sok lánnyal találkozott már. Volt olyan is, aki szexuális zaklatással vádolta. Már éppen nyugvópontra ért volna az élete, erre besétál az ajtón egy elsőéves, akinek vadító vörös hajzuhataga van, és zöld szemében olyan titkok csillognak, amelyeket azonnal meg akar fejteni. Rachel Van Dyken Egyetlen trilógiájának első kötete egy nem mindennapi páros történetét meséli el. Megvédhet-e a szerelem a rémálmoktól? És mi történik, ha a halálos kórral kell szembenézni?”


Mikor szembetaláltam magam a könyvvel, nagyon megörültem. Azt hittem hasonló lesz a Csillagainkban a hibához. Végül is akkorát nem tévedtem, hasonlít, csak az írónő beleesett abba a tipikus hibába, hogy egy amerikai, nyálas tündérmesét csinált belőle. Sajnos. Pedig tényleg nagyon jól indított!

“Mert segítettél elűzni a démonjaimat, és segítettél új sorsot alakítani nekem.
És ezt soha nem fogom tudni meghálálni neked.”

A karakterek könnyen megkedvelhetőek, aranyosak. De túl gyorsan haladnak. Pár nap alatt már halálosan szerelmesek, sőt egy –két hónap alatt már az esküvő volt a téma. Értem én hogy a szerelem, jön és nem kérdez, de kicsit erőltetett volt.
A történet lefolyása viszont egyáltalán nem valószerű. Én az írónő helyében az életszerű befejezést preferáltam volna, hiszen ezzel sokkal nagyobb hatást kelthetett volna. 

“Engedheted, hogy a félelmeid irányítsanak téged,
de te is irányíthatod a félelmeidet. Egy pillanatra se hidd el azt a hazugságot,
hogy nincs választásod.”

Röviden összefoglalva egy délutános, tucat romantikus könyv, nagyon elrugaszkodott befejezéssel.

Kedvenc szereplők: Gabe, Weston, Jo bácsi, Kiersten,
Kedvenc idézet:
“Azt hiszem, egyszerűen ilyen az élet. Senkinek nem ígér semmit. Ezért ilyen becses.”

Amit szerettem benne: Aranyos volt. És a borító, csak a borító miatt szeretném a polcra.
Amit nem szerettem benne: A vége, ha az életszerű befejezést választja, akkor egy szavam se lett volna.
Amin lehetett volna még dolgozni: A befejezésen, meg kicsit az egész körítésen.
Kinek ajánlom: Mindenkinek aki könnyed, romantikus könyvet szeretne olvasni, és nem zavarja az egyáltalán nem reális befejezés.

Értékelés:


- Borító: Gyönyörű! És hála minden embernek aki leszavazta az angol borítót. 5/5
- Történet: Jó volt, de vége egyszerűen túl szirupos és rózsaszín lett. 5/2
- Karakterek: Kedvelhetőek, de egyáltalán nem kiemelkedőek. 5/2
- Élvezhetőség: Egy délutáni olvasmány, mely aranyos de nem olyan húú de magába szippantó, és a vége teljesen lerontja az élményt. 5/2
2csillag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése